ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
כל ספרי
בחנויות הספרים והצעצועים המכירות גוברות לקראת הצום השנתי, ובחלקן עוד תקפים מבצעי ראש השנה. וגם - אילו משחקי מחשב יהיו להיטי החג?
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נועה כץ
23/9/2004 8:33
יום כיפור הוא שעתן היפה של ספריות הווידיאו וחנויות האופניים, אך לא רק שלהן. גם חנויות הספרים והצעצועים המציעות מוצרי פנאי נהנות ממבקרים רבים לפני החג. עסקים אלה נהנים מעלייה ניכרת במכירות בשבוע שלקראת יום כיפור, ומדווחים כי הציבור מוכן להוציא לא מעט כדי להעסיק את עצמו, בין אם הוא בצום ובין אם לאו.
 
ככל הנראה, הפחד של צרכנים מחוסר מעש ביום כיפור מביא לצריכה רבה ולעתים מוגזמת של מוצרי פנאי. לדברי איתן זינגר, מנכ"ל רשת דיונון, "יש חרדה גדולה בקרב צרכנים מכך שלא יהיה להם מה לעשות, ולכן הם קונים יותר מוצרים ממה שהם באמת צריכים כדי להעביר את היום. אני מעריך שהלקוחות אינם משתמשים ב-90% מהמוצרים שהם קונים במהלך החג. לכן, מבחינת הרשתות, מדובר במועד שניתן לנצלו כדי למכור מוצרים שאנשים לא ממש צריכים".
 
כתוצאה מכך, מרבית החנויות אינן משקיעות במבצעים מיוחדים ואטרקטיביים לקראת יום כיפור. בדרך כלל, החנויות ממשיכות
במבצעי ראש השנה, או פותחות במבצעים לימי חג הסוכות. עם זאת, בחלק מהחנויות מצפים כיום לפחות קונים בהשוואה ליום כיפור בשנים קודמות. "השנה החגים, ויום כיפור ביניהם,נופלים קרוב יחסית לחודש אוגוסט.אנשים נמצאים עדיין תחת ה' טראומה' של הקניות שהיו לקראת החזרה ללימודים, ולכן הם מוציאים פחות על מוצרי פנאי", אומר אבי כץ, מנכ"ל רשת כפר השעשועים.
 
בתחום הספרים,המכירות המשמעותיות ביותר מתקיימות ביומיים שלפני החג. לדברי יונה גליל, קניינית ראשית ברשת סטימצקי, לקראת יום הכיפורים חלה עלייה תלולה במכירות, ובשנה שעברה בחנויות הרשת נרשמה עלייה במכירות של 25% ביומיים . מרשת צומת ספרים נמסר כי השנה בולטת רכישת ירחונים,שבועונים,חוברות ותשבצים. גם תחום משחקי הקופסה, ובעיקר הפאזלים, נמצא בעלייה בימים אלה. ביום כיפור רבים מחפשים אחר משחקים קלאסיים שאינם פועלים באמצעות סוללות, לא יוצרים רעש ומתאימים לבילוי משפחתי שקט בבית.
במגזר הדתי מתחזק הביקוש למשחקי קופסה נישאים
"לקראת יום כיפור המכירות של פאזלים לקהל בוגר עולות ב-25%, והמכירות של משחקים חינוכיים לילדים עולות בעד 35%", אומרת יעל מאיר, סמנכ"ל השיווק של רשת הצעצועים טויס אר אס. לדבריה, "נרשמת גם עלייה משמעותית בקניית משחקי חברה כמו'מונופול' ומשחקי אסטרטגיה כמו'שעת שיא'".
 
לדברי אבי כץ, "במגזר הדתי ובקרב שומרי המסורת מתחזק הביקוש למשחקי קופסה נישאים, כמו קלפים ומשחקי נסיעה. זה פופולרי לקחת משחקים כאלה לבית-הכנסת בימים הנוראים, על מנת שיספקו תעסוקה לילדים". ענף אחר שצובר תאוצה לקראת יום כיפור הוא מוצרי המולטימדיה. על-פי ההערכות, בשבוע זה משחקי מחשב, משחקי "פלייסטיישן" ומשחקי "גיים-בוי" נקנים ב-30% יותר מאשר בשאר ימות השנה. בטויס אר אס צופים כי השנה בין הלהיטים יהיו משחק המחשב Far Cry, ומשחקי הפלייסטיישן "דרגון בול Z" ו "טייקן 4".
 
כמו כן, תקליטורי די.וי.די למכירה גם הם תופסים תאוצה לקראת יום כיפור, ובמיוחד אלה המיועדים לילדים. לפני שממהרים לקנות מוצרי פנאי ליום כיפור, כדאי לעצור רגע, לעשות חושבים ולשים לב למספר דברים. אל תקנו סתם. חשבו אם אתם באמת צפויים לעשות שימוש במוצר במהלך יום כיפור, שהוא יממה אחת בלבד, ולא חייבים לקנות עבורו מוצרים לכל השנה. קחו זאת בחשבון אם יש לכם נטייה לקנות כמות גדולה של מוצרי פנאי בבתאחת, ואם קיימת גם האפשרות לשאול את מוצר הפנאי מחבר או קרוב במקום לקנות. ואם החלטתם לרכוש, אל תשאירו את הקניות לרגע האחרון.
 
לקראת ערב יום כיפור החנויות נסגרות מוקדם יחסית, וככל שתקדימו להיערך ליום כיפור, תוכלו ליהנות ממגוון מוצרים גדול יותר ומהנחות. שימו לב כי ישנם מוצרי פנאי שההשקעה בהם נמוכה ביותר. למשל, בסניפי כפר השעשועים נמכרת ערכת שש-בש לנשיאה ב-12.9 שקל , ערכת שחמט קטנה ב-9.9 שקלים , ומשחק בינגו קטן נישא ב-9.9 שקלים .
 
בנוסף, נצלו את המבצעים. למרות שכאמור אין רבים כאלה,עדיין ניתן למצוא חלק ממבצעי החגים שחלים גם על התקופה שלקראת יום כיפור, וניתן לנצלם. מבצעים ניתן למצוא בימים אלה במקומות הבאים: בצומת ספרים כל הרוכש ספר באחד מסניפי הרשת מקבל את הספר השני, הזול מביניהם, ב-50%. המבצע חל על מרבית הוצאות הספרים הנמכרות ברשת, עד 25 בספטמבר.
 
בדיונון, בקניית שני ספרים מכמה הוצאות מובילות, מחיר הספר השני יהיה 18.9 שקל . בטויס אר אס בקניית שני פאזלים מקבלים את השני, הזול מביניהם, בחצי המחיר. בנוסף, בקניית שניים ממשחקי קודקוד או משחקי יצירה,מקבלים את השני,הזול ביניהם,ב-50%. בסטימצקי נמכרים שני סרטים של חברת האחים וורנר במחיר של סרט אחד- 49.9 שקל .
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...