 |
נסללה הדרך להקמת הרכבת הקלה בירושלים. אתמול נחתם הסכם הבנות בין המדינה לבין קבוצת סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה למימון הפרויקט,שההשקעה בו מסתכמת בכ-400 מיליון דולר.ההסכם נחתם בידיעת בנק הפועלים ו לאומי, המממנים את הפרויקט. סיטי פס צפויה להציג את ההסכם הסופי למימון לפרויקט עד חודש נובמבר 2004. ממשרד האוצר נמסר כי עבודות התכנון של הקו הראשון והוצאת היתרי הבנייה יחלו מיד לאחר חג הסוכות.לדברי מנהל הפרויקט,שמואל צברי, הנחת המסילות ובניית המערכות הנלוות לפרויקט יחלו כבר באפריל 2005. הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, מפסגת זאב ועד להר הרצל,צפויה להימשך 3 שנים. עלות ההקמה היא כ-2 מיליארד שקל, מתוכם המדינה תשתתף במענק הקמה בסכום של כ-1.4 מיליארד שקל. על-פי ההסכם שהושג, המדינה תסכים לפצות את הזכיין אם תירשם ירידה דרסטית בביקושים בגלל המצב הבטחוני. בתמורה תקבל המדינה חלק גדול יותר ברווחים של הפרויקט - כ-33% מהרווח העודף לעומת 25% בחוזה המקורי. כפי שפורסם במעריב,המדינה החליטה להקל על היזמים ולאפשר את תשלום המענק ב-3 תשלומים כבר לאורך תקופת ההקמה של הפרויקט. בנוסף, סוכם על אופציה להארכת לוח הזמנים לפרויקט עד לשנת 2008, אם יחולו עיכובים נוספים. בקבוצת סיטי פס שותפות החברות אשטרום, פולאר, אלסטום צרפת וקונקס.
|
 |
 |
 |
 |
|
|