 |
"אנו עדים למהלך חקיקה מאוד מסוכן לפי תפישת עולמי, שמביא את ישראל למקום שבו נמצאים רק משטרים חשוכים נוסח אירן וערב הסעודית. אני לא מכיר מדינה נאורה עם חקיקה וענישה פלילית בנושא מה מותר לראות ומה אסור". כך אמר היום יו"ר איגוד המפרסמים ומנכ"ל חברת הלווין YES, עופר בלוך בהקשר להצעת החוק של ח"כ רוני בר-און לסיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים. הצעת החוק, שעברה ביום רביעי האחרון בקריאה טרומית, עוררה כעס רב בענף. בעיתוי מקרי, הושקה היום האמנה להגינות ולאחריות בפרסום של איגוד המפרסמים, המהווה למעשה שלב ראשון בהקמת גוף לרגולציה עצמאית. "מהלך זה ימנע את הבעיות העומדות בפני המפרסמים כיום, בהן: מוסר כפול – תכנים ליברליים מחד ושמרנות בפרסומות מאידך, פגיעה בחופש הביטוי המסחרי וכפועל יוצא נזקים כספיים ותדמיתיים כבדים למפרסמים, התרוצצות בין שני רגולטורים, הסטת תקציבים מן הטלוויזיה ופניות חוזרות ונשנות לבתי המשפט". כך אמרה היום מנכ"ל איגוד המפרסמים, תלמה בירו. האמנה כוללת 12 כללים, בהם: איסור על ניצול לרעה של חוסר ניסיונם ותמימותם של קטינים, איסור על הצגת אלימות קיצונית, פיזית או מילולית, ושימוש בשפה תקנית. באחד מהסעיפים נאמר כי "פרסומת לא תכלול הצגה של יחסי מין, או תציג אדם כקורבן תמים או יוזם של אלימות מינית...". לדברי בירו, פסילה גורפת של רמזים מיניים היא גזירה שענף הפרסום והשיווק לא יוכל לחיות איתה, ועל כן נוספה הסתייגות: "אין באמור לעיל כדי לפסול רמיזות מיניות בפרסום". יש לציין כי האמנה אינה בעלת תוקף חוקי, אך בהנהלת האיגוד טוענים כי לגוף הרגולטורי שיוקם בהמשך, בשיתוף של המפרסמים, פרסומאים, גופי השידור, הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין, תהיה אפשרות להטיל סנקציות שונות ואף לפסול פרסומת שאינה עומדת בתקנות. מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי על-פי החוק, הגוף הרגולטורי היחידי שמפקח על הפרסומות הוא של הרשות. "יחד עם זאת, תיבחן האמנה בוועדת האתיקה של הרשות - שתשמח לכל שיתוף פעולה"..
|
 |
 |
 |
 |
|
|