ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
תוכן סלולרי
אחרי שיתופי הפעולה המסחריים הסטנדרטיים קבלו את הדבר הבא
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
16/7/2004 11:13
ההצלחה חסרת התקדים כמעט של "כוכב נולד", גילתה לשוק הישראלי לא רק יכולות קוליות של זמרת אלמונית מקריית גת, אלא בעיקר את הכח המסחרי שעומד מאחרי תוכניות מצליחות.

כל כך הרבה נכתב על הנושא, אז רק נזכיר למי ששכח: זכיינית ערוץ 2 קשת הוסיפה  כ-2000 דולר מדי שבוע, לקופתה התופחת, הודות למעריצות שי גבסו וחבריו, שלא פסקו מלשלוח SMS לפייבוריט שלהם. אומנם מדובר בסכום קטן יחסית מסך ההכנסות השבועיות של הזכיינית מפרסומות, אולם הרווח המצטבר, כמו גם היכולת למנף את שיתוף הפעולה המסחרי הזה גם לתחומים נוספים ולתוכניות אחרות – הם עשויים להיות בסוף היום ההבדל המכריע בין הזכייניות בהתמודדות על המכרז החדש לערוץ 2.

אלא שלא רק הזכיינית גוזרת קופון נאה, כי אם גם החברה המשתתפת – ולצורך העניין במקרה
כוכב נולד, כמו גם במקרים אחרים, מדובר בחברת הסלולר. כאשר החברה מחליטה ליצור שיתוף פעולה שכזה, עליה לקחת בחשבון מספר גורמים. ראשית – החסות עצמה. בנוסף, מועבר תשלום עבור שימוש בתכנים עצמם במסגרת פעילויות שתיזום החברה, וכן תשלום עבור זכויות מסחור (המקבילה לזכויות יוצרים).

הערכות בענף הן כי כל אחד מהצדדים, גורף בסוף היום כ-150 אלף דולר מכל שת"פ שכזה, סכום לא גבוה במיוחד, בהתחשב בהשקעה שלפחות על פניה נראית יקרה הרבה יותר. "נכון שלא מדובר בסכומים אסטרונומיים, אך הערך המוסף עשוי להיות שווה הרבה יותר". אומר בכיר בענף. "הסכומים שעוברים במסגרת שיתופי הפעולה הם סכומים גבוהים בגלל עלויות הפקה. חברות ההפקה שעוסקות בתוכן הן הגורם הדומיננטי – שגם יוצא המרוויח הגדול מכל העסק".

"כוכב נולד": "כ-150 אלף דולר לכל צד בהסכם"
"יצפאן שווה לפלאפון הרבה מאוד כסף"
אז אחרי שהיסטריית כוכב נולד שכחה במקצת, הגיע הדבר הבא – שיתופי פעולה לאספקת תכנים סלולריים למכשירי הדור השלישי. שלא כמו שת"פ מסחרי רגיל, כאן סכום ההשקעה, כמו גם הסיכון – גבוהים הרבה יותר. "הן צריכות ליצור את ההתאמה של תכני התוכנית למכשיר הסלולר. מעבר לכך, אם במסגרת מסחור התכנים יש גם פרזנטור חזק כמו אלי יצפאן, גם אליו הולך סכום מרכזי", מסביר בכיר בערוץ 2.

ובכן, הגענו ליצפאן. השבוע נמסר כי הבדרן חתם על
הסכם עם חברת פלאפון, במסגרתו ישודרו קטעים מתוכניתו במכשירי הדור השלישי והוא אף יוביל את מסעות הפרסום של החברה.
 הדיונים על עלות שכרו, עוררו מיני-סערה כשסכומים בסדר גודל של מאות אלפיי דולרים, נזרקו לאוויר. "קשה לנקוב בסכומים", אומר בכיר בחברה סלולרית, "צריך לבחון על איזו תקופה מדבר החוזה, מה הערך המוסף שאמור לספק יצפאן ואיזה תכנים יהיו בלעדיים לפלאפון, אך ללא ספק מתחילים להתעסק עם סכומים רציניים ויצפאן שווה לפלאפון הרבה כסף".

השבוע פורסם עוד כי  פלאפון חתמה גם על
הסכם לשיתוף פעולה עם תוכניתהאנימציה "מ.ק. 22", המשודרת עתה בקשת. סלקום לעומת זאת, חתמה עם קשת על שיתוף פעולהשיכלול את תוכניתו החדשה של ארז טל. גם פרטנר לא נשארת מאחור ומנהלת מגעים מתקדמים עם חברות תוכן שונות.
 
מנהל התקשורת השיווקית בסלקום, אבי זיתן,  מסביר כי מכשירי הדור ה-3 מאפשרים לחברה את הפלטפורמה של השיתוף התוכני. "מכשיר הסלולר היום הוא מדיום בפני עצמו ולקשת יש אינטרס לחבור לגורם שמהווה מדיום נוסף, על-מנת להעביר את התכנים שלה".

אלי יצפאן: "צפוי לקבל  300 אלף דולר"
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...