/images/archive/gallery/103/852.jpgשר האוצר, בנימין נתניהו
צילום: פלאש 90
הוזלה זמנית של 10 אגורות במחיר הסולר
שר האוצר החליט כי החל מיום א' ירד המס על הסולר והנפט (בלו) ב-10 אגורות ויעמוד על 58 אגורות במקום 68 אגורות. ההוזלה היא זמנית, ובינואר 2005 יחזור המס המלא לתוקף
דפדף בכלכלה
יוסי גרינשטיין 16/7/2004 11:00
בשורה לנוהגים ברכב דיזל ולתעשיינים - ביום א' תהיה הוזלה של 10 אגורות במיסוי הסולר והנפט עד סוף השנה. כך החליט שר האוצר, בנימין נתניהו. על פי ההחלטה, ירד המס על הסולר (בלו) ל-58 אגורות לליטר ובתחילת 2005 יחזור ל-68 אגורות לליטר.
הורדת המס היא בעקבות פקיעת הצו המגדיל את הבלו על ליטר סולר ונפט ב-30 אגורות. אגף המסים באוצר ביקש לפני כחצי שנה להעלות את המס על מנת לצמצם את הגירעון בתקציב. אולם ועדת הכספים הסכימה לאישור זמני בלבד של הצו וכעת, כאמור, הוא פוקע. הצעת הפשרה של נתניהו היא להוריד את תוספת המס ל-20 אגורות בלבד עד סוף השנה ואז (ב-1 בינואר 2005) להגדיל חזרה את המס לגובה 68 אגורות, כפי שתוכנן באוצר.
תוספת ההכנסות לקופת המדינה מהבלו על הסולר והפנט מוערכת ב-1.2 מיליארד שקל ב-2005. הפחתת המס ל-20 אגורות במקום 30 תגרום הפסד של 140 מיליון שקל. מנהל המכס איתן רוב מדגיש כי העלאת הבלו על הסולר והנפט היא חלק ממגמה רב-שנתית הנובעת מכמה סיבות:
הבלו על בנזין יקר בערך פי 4 מהסולר. פערי מס אלה יוצרים עיוות כלכלי ופער ניכר בין המחירים. פערי המס מעוותים הקצאות המקורות במשק ויוצרים התערבות בשיקולי הצרכן באמצעות אגרות רישוי מוגדלות על רכב דיזל. המצב בישראל שונה מאירופה - בעוד שבישראל יש פער קיצוני בין המס על סולר למס על בנזין הרי באירופה המס על סולר דומה למס על בנזין וכך גם המחיר לצרכן.