 |
/images/archive/gallery/104/741.jpg תמונת ארכיון
צילום: אלי דסה  |
|
מטה גרופ: בעיות מוראל קשות בקרב עובדי מערכות מידע |
|
"העבודה תוך קיצוצי תקציבים, צמצומי כוח אדם רבים וחוסר ודאות בענף, הביאו בהחלט להשלכות שליליות על מצב הרוח של העובדים" |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
NRG מעריב 8/7/2004 11:03 |
|
|
|
|
 |
"בין תחומי הדאגה הרבים בארגוני IT בולטת הירידה במוראל העובדים", כך עולה מדוח חדש של חברת המחקר והיעוץ מטה גרופ. בין 650 החברות שהשתתפו בסקר, יותר מ-72 אחוז ציינו כי מוראל נמוך של עובדי מערכות המידע (IT) מהווה בעיה רצינית בארגוניהם. בעיה זו עלולה להשפיע לאורך זמן על תחלופת עובדים, פרודוקטיביות נמוכה, וערך נמוך יותר לבעלי המניות במידה ונושא ארגוני זה לא יטופל כמכלול. "העבודה תוך קיצוצי תקציבים לרוחב ארגונים, צמצומי כוח אדם רבים וחוסר ודאות כללי בענף, הביאו בהחלט להשלכות שליליות על מצב הרוח של העובדים", אמרה מריה שאפר, מנהל תוכנית בכירה לכיוונים ניהוליים במטה גרופ ומחברת הדוח. "השילוב של גורמים אלה יוצר מצב קשה לארגון ה-IT: פרודוקטיביות נפגעת עקב המספר הנמוך יותר של עובדים, מתקציבים מצומצמים לפרויקטים, ומהתפישה כי חברות לא מתמקדת בשימור עובדים". מטה גרופ ממליצה לטפל באופן יזום בנושאים אלה כדי להימנע מאובדן פרודוקטיביות. "ארגון ה-IT צריך להסתכל על נושאים אלה מנקודת מבט רחבה יותר, ולהפוך אותם לאתגרים שבסופו של דבר יוכלו להשפיע על התנהגות חדשה ועל ביצועים עסקיים טובים יותר" אמרה שאפר. "גישה זו גם תעזור לפתח חוויה חיובית ובסיס ידע בתוך קבוצת ה-IT". על פי הערכת מטה גרופ, מרבית הארגונים נוקטים לכל הפחות בצעדים להערכת דרגת אי-שביעות הרצון של עובדים. בעוד 68 אחוז אמרו כי הם מנהלים סקרי שביעות רצון עובדים, הרי 38 אחוז משתמשים בתהליך בדיקת ביצועים לקבלת משוב עובדים, ו-14 אחוז מפעילים תיבת הצעות לשמירה על קווי תקשורת פתוחים עם עובדים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|