ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
הממיר, המצבר והמצנן
מה הכי מתאים לרדיאטור: מי ברז רגילים, מים מזוקקים, מי גשם או מים מהמזגן
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ניל מלמד
24/6/2004 9:16
כמה תשובות שפורסמו במדור זה בשבועות האחרונים העלו שאלות נוספות: משה בן-מואל מקצרין שואל: האם נגרם נזק לממיר קטליטי אם ממלאים דלק באוקטן 96 במקום 95 נטול עופרת, והאם קיים חומר שניתן להוסיף לדלק 96 כדי להפוך אותו ל-95? השאלות נוגעות לאדם שנוסע עם מכוניתו לסיני,שם אין, לטענתו, דלק באוקטן 95.
 
כעיקרון , קשה עד בלתי אפשרי למלא דלק עם עופרת במכונית שבה מותקן ממיר קטליטי, מפני שפיית המילוי במכונית כזו צרה יותר. דלק שמכיל עופרת גורם להרס החומרים שמבצעים את פעולת ההמרה הכימית בתוך הממיר, כלומר הוא לא סותם אותו, אלא פשוט מוציא אותו מכלל שימוש. מכל מקום, בתחילת השנה הופסק בארץ השימוש בבנזין שמכיל עופרת, היות שעופרת היא רעל קטלני, אבל אין שום סיבה (או אפשרות) להשתמש בדלק הזה במכוניות בעלות ממיר - גם מפני שהוא יקר יותר.
 
כשמדובר בסיני,או בכל מקום שבו נמכר דלק שמכיל עופרת, הבעיה כאמור איננה להוסיף חומר, אלא להוציא חומר (עופרת) - דבר שכמובן אינו אפשרי. כדי לדעת אם ביעד מסוים שאליו נוסעים נמכר בנזין נטול עופרת אפשר להתייעץ עם אנשי מ.מ.ס.י, שלהם קשרי תיירות ברוב המדינות בעולם.
 
אברהם מאירי מחיפה שלח לנו רשימה בסגנון "מבחן אמריקני"." אבקש לדעת איזה מים מן הרשימה מטה מתאימים לרדיאטור: מי ברז רגילים, מים מזוקקים, מי גשם, מים מהמזגן, מים משואב לחות, מי קרח מהמקרר שהופשרו". היבואנים ממליצים על מים Anti-Freeze, שאותם הם מוכרים במחיר גבוה. האמת היא שברוב אזורי הארץ Anti-Freeze אינו נחוץ, אם כי בחלק מן המוצרים הללו יש לא רק חומר נוגד קיפאון, אלא גם נוגדי אבנית וחומרים נוספים. מכל מקום, מצנן יכול להסתדר היטב עם מי ברז רגילים - בתנאי שאין בהם אבנית (וזה כבר די נדיר בארץ).
 
בתוך המצנן יש מעברי מים קטנים שעלולים להיסתם, ולכן מי גשם, מי מזגן או מים משואב לחות בהחלט יכולים לספק את הסחורה עבור מי שיש לו סבלנות לאסוף אותם. מים מזוקקים לא אמורים להיות זולים מנוזל ייעודי למצננים, שאותו ניתן לרכוש בחנויות אביזרים או בתחנות דלק במחירים סבירים בהחלט.
 
יהושע מילמן שואל, בקשר למצברי עופרת-קלציום (שבהם, להבדיל ממצברים שמכילים אנטימון, לא צריך להוסיף מים מזוקקים): כיצד בכל זאת בודקים אם יש די מים במצבר? אם קופסת המצבר אטומה לחלוטין ואין אפשרות לפתוח את פקקי המילוי מבלי לגרום להם נזק, אי-אפשר לדעת מה גובה הנוזל . אם הקופסה שקופה למחצה,ניתן להבחין בלוחות העופרת, ועל-ידי ניעור קל של המכונית ניתן להבחין גם בגובה הנוזל - שחייב להיות גבוה יותר מן הקצה העליון של הלוחיות. שאלות ניתן להפנות לפקס 03-5682803 או לדואר אלקטרוני gilmel@maariv.co.il
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...