 |
/images/archive/gallery/122/886.jpg
 |
|
אסם רוצה לעורר את שוק המיונז |
|
משיקה, בהשקעה כוללת של 5 מיליון שקלים, מיונז עם תשעה אחוזי שומן |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
מיטל זדה 15/6/2004 16:01 |
|
|
|
|
 |
אסם נכנסת לקטגוריית המיונז הקל ומקווה להגיע לנתח שוק של 15 אחוז בקטגוריה. הבשורה של החברה, שמחזיקה פחות מ-5 אחוזים בשוק המיונז היום, הוא "המיונס", מיונז עם 9 אחוזי שומן. עד כה שיווקה החברה מיונז רגיל וקליונז. במיונזים קלים אחרים נע אחוז השומן סביב ה-30 אחוז. בפיתוח המוצר החדש והשקתו משקיעה החברה כ-5 מיליון שקלים, 3.5 מיליון מתוכם יוקדשו לקמפיין פרסומי חדש שיושק במהלך חודש יולי. דן פרופר, מנכ"ל החברה, אמר היום כי החברה "יוצאת במוצר מוגמר המותאם למגמה העולמית בכלל והמגמה
בישראל בפרט, של עלייה בביקוש למוצרים מופחתי שומן ובעלי ערך קלורי נמוך, תוך אי ויתור על ההנאה מהטעם הטוב". על-פי נתוני נילסן עולה כי שוק המיונז בישראל מוערך בכ-70 מיליון שקלים וכ-5,500 טון בשנה. בחברה מנסים לפעול בקטגוריה הנחשבת רדומה, עם 1 אחוז גידול בלבד בשנת 2003 לעומת 2002. 72 אחוז מהמכירות שייכים למיונז הרגיל, לעומת 28 אחוז בלבד ששייכים למיונז לייט. עוד עולה מהנתונים כי 83 אחוז ממשקי הבית צורכים את המוצר. אסם צופה כי בעקבות המהלך יצמח השוק ב-15 אחוז בשנה הקרובה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
דן פרופר. לא חושש מהתחרות למרות שאסם איננה מתחרה רצינית בשוק המיונז (צילום: רובי קסטרו)
|
|
 |
 |
 |
 |
|
המטרה: להעיר את הצרכנים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
פרופר אמר עוד כי הוא מקווה שעם השקת המוצר החדש יכנסו לשוק צרכנים נוספים שלא צרכו את המוצר עד כה כי הוא נתפס כמוצר שמן ולא דיאטטי. איציק צאיג, סמנכ"ל השיווק באסם: "מדובר בפריצת דרך העשויה לחולל שינוי משמעותי בדפוסי צריכת המיונז בישראל. הצרכן הישראלי אינו ער לתכולת השומן והקלוריות הגבוהים המצויים במוצרים הקיימים בשוק". צאיג מעריך שהמוצר החדש יגרום להגדרה מחודשת של השוק, בשל צפי להגדלת כמות הצרכנים. כיום המתחרה העיקרית והקשה ביותר של אסם היא חברת יוניליוור המשווקת את תלמה, שמוצרי המיונז שלה מחזיקים בכ-80 אחוז מהקטגוריה. חברת יוניליוור בוחרת בשלב זה לא להגיב על המהלך השיווקי של אסם. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|