 |
הישראלי הבודק: שני שלישים מהציבור, נוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים במוצרי המזון שהם קונים, זאת בהשוואה ל-50% מהציבור שנהג לבדוק גורם זה לפני 3 שנים. כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור התאחדות התעשיינים.
באופן לא מפתיע הרכיבים הנבדקים ביותר הם השומן והקלוריות. 47% בודקים את רכיב השומן; 46% בודקים קלוריות; 28% בודקים כולסטרול; 17% בודקים צבעי מאכל; 14% בודקים את הסידן; 12% ויטמינים; 10% בודקים חלבונים; 9% בודקים חומרים משמרים; 9% בודקים נתרן; 8% בודקים סוכר; 5% בודקים את הפחממות; 3% בודקים את התוספות המלאכותיות; 3% בודקים מינרלים; 3% בודקים ברזל; 2% בודקים סיבים תזונתיים, ו-2% בודקים הכל.
46% מהנוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים, בודקים במוצרי חלב, יוגורט וגבינה- 18% מהבודקים נוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים במוצרי בשר עוף ודגים, 14% מהבודקים נוהגים לבדוק גורמים אלו בדברי מתיקה, 10% מהבודקים נוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים בשימורים, 9% מהבודקים נוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים ברכישת דגנים / קורנפלקס. 9% מהבודקים נוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים במוצרים קפואים.
אברהם קרינגל- יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשינים הוסיף, כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקניה ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות. 36% מעדיפים את המבצע "שני מוצרים זהים במחיר אחד", 26% מעדיפים לקנות מוצר אחד ולקבל אחר במתנה, 9% מעדיפים לקנות מוצר ולקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר זול מאוד, 3% מעדיפים לקבל מתנה אם קונים מעל סכום מסויים, 4% מעדיפים מתנה מצורפת 1% מעדיף השתתפות בהגרלה. הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
|
 |
 |
 |
 |
|
|