ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
בכיר בערוץ 10: "קשת מרשה לעצמה לחרוג מהחוקים"
בערוץ לא הופתעו לשמוע על הפרסומת הסמויה של קוקה קולה בכוכב נולד. אחראית תחום הפרסומות ברשות השנייה פנתה לזכיינית
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אור שמש
7/6/2004 10:00
בערוץ 10 היה מי שלא הופתע
הבוקר (ב') מטיפולה של
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בפרסומת הסמויה שמופיעה בתוכנית כוכב נולד 2.
 
סיגלי ביטון, אחראית תחום הפרסומות ברשות, פנתה במהלך השבוע שעבר לזכיינית ערוץ 2,
קשת, בנושא הפרסומת הסמויהשהעלתה הזכיינית בתוכנית.

תקציר האירועים: בסוף השבוע, הופיע בפעם השלישית ברציפות שולחן בצורת סמליל (לוגו)
קוקה קולה ברגע השיא של התכנית. לקראת שלב מתן הצבעות ה-SMS נעמדים שלושת המועמדים להדחה ליד שולחן שצבוע בצבעי המשקה וצורתו כשל המותג קוקה קולה.
 
"הבאנו לתשומת ליבם שיתקנו את זה", אמרה הבוקר ביטון. ברשות ציפו שהשולחן הממותג יוחלף כבר השבוע אבל זה טרם קרה. "יכול להיות שבתוכנית הזו הם לא הספיקו", הוסיפה ביטון.
 
מגיש התוכנית צביקה הדר. לא פעם ראשונה
"ההפרה משתלמת להם"
בערוץ 10, הנאבק במעלה טבלאות הרייטינג, היה כאמור מי שלא הופתע מהטיפול בסוגיה. "לקשת יש יותר כוח מאחרים, כי הם הזכיינים הגדולים ביותר. לכן הם מרשים לעצמם לחרוג יותר מהחוקים. המון מפרסמים רוצים להיות בתוך התוכניות עתירות הרייטינג, ונדרש ראש נורא קריאייטיבי להכניס את זה בלי שהרשות תדע".
 
מצד שני, המקור ידע לפרגן לעבודת הרשות: "בארץ אין כל כך הרבה פרסומות מוסוות כמו בארצות ארה"ב, שם אין מפקחי פרסומות. הרשות די מרסנת אותנו, אנחנו די הולכים כולם לפי הספר. ערוץ עשר, לשמחתי, לא מקבל הפרות רבות. יכול להיות שקשת, רשת וטלעד היו ככה בהתחלה, אבל עם הזמן הם מרשים לעצמם יותר. אני יודע שמטעם המפרסם עצמו נוצר מצב, שהזכיינים בערוץ 2 מוכנים לקבל את ההפרה וזה משתלם כספית, כנראה שהלקוח משלם את הקנס על ההפרה".

זו לא הפעם הראשונה בה קשת מעלה בתכניותיה פרסומות סמויות. הרשות השנייה הזהירה בעבר את הזכיינית מפרסום סמוי, לאחר שקבעה שבמהלך שידור התוכנית "האקדמיה לצחוק" בערוץ "ביפ" השייך לקשת, נראה קיר שלם המשלב אלמנטים בצבעים ובצורה של חברת הכבלים “HOT”.
 
מדוברות קשת נמסר ל-NRG בשבוע שעבר: "אכן הופיע בתוכנית שולחן בצבע אדום, המהווה חלק אינטגרלי מהתפאורה". היום סירבה הזכיינית למסור את תגובתה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...