 |
בשבוע שעבר, באסיפת בעלי המניות של מיצובישי מוטורס ביפן, אושרה ההזרמה של כ-4 מיליארד דולר שנחוצים לתוכנית ההבראה של החברה. כפי שקוראי מדור זה כבר יודעים, אסיפת בעלי המניות התקיימה לאחר ש דיימלר-קרייזלר, עד כה בעלת השליטה בחברה ומחזיקה בכ-37% מהון המניות, הודיעה כי אין בכוונתה להשקיע כספים נוספים בחברה. את 4 מיליארד הדולרים הנחוצים למיצובישי ישקיעו כמה חברות מקונצרן מיצובישי, קרן ההשקעות היפנית פניקס ובנק ההשקעות הבינלאומי ג' יי.פי מורגן. באופן טבעי, אחוזי הבעלות של דיימלר-קרייזלר במיצובישי ידוללו בהתאמה, אם כי כפי שדווח כאן בשבוע שעבר, פרויקטים משותפים מסוימים של שתי החברות יימשכו כסדרם. למרות הזרמת 4 מיליארד דולר לחברה, גורמים
בתעשיה ספקנים אם סכום זה יספיק למהלכים המתוכננים, במיוחד נוכח העובדה שבשנת 2003 הפסידה מיצובישי כמעט מחצית מסכום זה- 1.9 מיליארד דולר, כפי שדווח באסיפת בעלי המניות. בשנה הנוכחית צפויה החברה להפסיד כ-2 מיליארד דולר נוספים. עם זאת, באמצעות ההון הנוסף מקווים במיצובישי להשיק 17 דגמים חדשים לשוק האירופי והאמריקני, ב-3.5 השנים הקרובות, וכן מספר רב של דגמים לשוק היפני והסיני. במקביל תתקיים גם תוכנית התייעלות, שבמסגרתה יפוטרו כ-30% מכוח האדם (למעט פועלי ייצור), שהם 6,700 אנשים , ב-3 השנים הקרובות. "תוכנית ההתייעלות הזאת היא הסיכוי האחרון שלנו לשרוד כיצרן רכב", אמר מנכ"ל מיצובישי מוטורס, יושירו אוקזאקי, במסיבת עיתונאים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מקווים להגיע לרווח תפעולי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
במיצובישי מקווים להגיע לרווח תפעולי כבר בשנה הבאה, לצמצם את מספר הפלטפורמות מ-15 ל-6 עד שנת 2010, ולרכז את עיקר המאמצים בדגמים הפופולריים יותר. חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, מסרה שבשלוש וחצי השנים הקרובות צפויה בישראל השקתם של 11 דגמים חדשים, שירחיבו משמעותית את ההיצע הנוכחי. בינתיים, "מקורות יודעי דבר" סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי במיצובישי מחפשים שותף אסטרטגי חדש "מקרב יצרני הרכב האמריקניים", ובמילים פשוטות יותר - ג' נרל מוטורס או פורד. כידוע, ג'נרל מוטורס מחזיקה באחוזי בעלות ב איסוזו, ב סוזוקי וב סובארו, ואילו פורד היא בעלת השליטה במאזדה, כך שההצהרה הזאת בינתיים יותר מעניינת ולא ברורה מאשר מעשית. דובר דיימלר-קרייזלר אמר בסוף השבוע כי לאחר דילול האחזקות שלה במיצובישי, החברה לא מתכוונת למצוא, בשלב זה, קונים לחלק שנותר ברשותה. מהלך מעניין לא פחות ביצעה צ'יינה מוטור - יצרנית הרכב השנייה בגודלה בטייוואן - כאשר רכשה מניות של מיצובישי בשווי כ-88 מיליון דולר. מיצובישי מוטורס מחזיקה בכ-20% מן הבעלות בצ' יינה מוטור, והיא גם ספקית הטכנולוגיה המובילה שלה. |  |  |  |  | |
|