ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
הרכבת הקלה: נת"ע החלה בהתייעצות עם הבנקים הגדולים
ההערות של הבנקים: לפרוס את מענק ההקמה, שנאמד בכ-80% מעלות הפרויקט (כמיליארד שקל) על פני תקופה ארוכה יותר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
19/5/2004 8:28
חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בת"א, החלה בהתייעצויות עם הבנקים לקראת מועד הגשת ההצעות למכרז להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה, בהשקעה של כ-1.4 מיליארד דולר.
 
למעריב נודע כי נציגים מטעם נת"ע נפגשו עם נציגי הנבקים הגדולים: הפועלים, לאומי ודיסקונט, ועם נציגי הבנקים הזרים הפועלים בארץ - סיטי בנק ו-HSBC והציגו בפניהם את הפרויקט. בנת"ע מעוניינים לקבל מראש את הסכמתם של הבנקים לתנאי המכרז עוד לפני הגשת ההצעות לפרויקט, וזאת כלקח ממכרז הרכבת הקלה בירושלים, בו נתקל הזכיין קבוצת סיטי פס בקשיי מימון וטרם הגיע לסגירה פיננסית מול הבנקים.
 
אחת ההערות של הבנקים לתנאי המכרז היתה לפרוס את מענק ההקמה, שנאמד בכ-80% מעלות הפרויקט (כמיליארד שקל) על פני תקופה ארוכה יותר, ולפצל אותו ליותר תשלומים. הקבוצות המתמודדות דורשות לדחות את מועד הגשת ההצעות, שנקבע ל-10 באוגוסט, בחצי שנה לפחות, אולם ההערכה היא שתאושר דחייה של מספר חודשים בלבד.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, בן ציון סלמן, אמר כי הגשת ההצעות למכרז תידחה לכל היותר עד סוף 2004. " יש לאפשר למתמודדות להיערך בהתאם. עם זאת, לא נאפשר דחייה של יותר ממספר חודשים כדי לא לפגוע בלו"ז לפרויקט". כמנכ "ל נת"ע מכהן ישי דותן. יו"ר החברה הוא יוסי קוצ'יק.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...