 |
חברת אל על סיימה את הרבעון הראשון של 2004 ברווח קטן, של 2 מיליון דולר, הישג חסר תקדים לחברה ב-10 השנים האחרונות. הרבעון הראשון של השנה נחשב "מסורתית" בענף התעופה לעונה החלשה ביותר של השנה, ובו מציגות בדרך כלל כל החברות הקשורות לענף מאזן שלילי. ביום ראשון הבא, ממש ביום שבו מסיים יו"ר מועצת המנהלים של אל על, מיכאל לוי, את תפקידו, תציג אל על מאזן רבעוני, שיראה כאמור רווח קל של 2 מיליון דולר. ב-2003 הפסידה אל על ברבעון הראשון של השנה כ-35.5 מיליון דולר, ב-2002 הפסידה כ-13.5 מיליון דולר, ב-2001 הפסידה 45.5 מיליון דולר, ב-2000 הפסידה 36 מיליון דולר, ב-1999 הפסידה 4 מיליון דולר, ב-1998 כ-17 מיליון דולר, ב-1997 31 מיליון דולר, ב-1996 כ-32 מיליון דולר, ב-1995 31 מיליון דולר וב-1994 הפסידה החברה 11 מיליון דולר. את הרווח הרבעוני השנה הצליחה אל על להשיג למרות התנאים הגיאופוליטיים הקשים באזור, הירידה בתיירות, עליית מחירי הדלק, אי-טיסות בשבתות ובחגים ועונת הנסיעות החלשה. בכך מצליחים הנהלת החברה ועובדיה, ובראשם המנכ"ל, עמוס שפירא, להציג רצף של הישגים כלכליים, לאחר שאת שנת 2003 הם סיימו ברווח שנתי של 6.35 מיליון דולר, כאשר גם את הרבעון האחרון של 2003 (שגם הוא בדרך כלל חלש כלכלית), הם סיימו ברווח של 9.6 מיליון דולר. הטיפול האגרסיבי בהוצאות ובמכירות היווה את הבסיס לשיפור הכלכלי. סימן ראשון להצלחת השיטה הראו תוצאות הרבעון האחרון של 2003, והאישור לכך ניתן בתוצאות הסופיות של 2003. בתחום הקיצוצים, שהנהיגה החברה, מדובר בסעיפים רבים, כמו הוזלה במחירים של בתי מלון, הורדת עמלות לסוכנים, ירידה בתצרוכת הדלק, ירידה בשעות נוספות, ירידה בכמות העובדים ועוד. קיצוצים אלה בוצעו במקביל לפעולות מסחריות, שהמטרה הסופית שלהן היתה להגדיל את חלק השוק של החברה בנתב"ג. בתוך כך משלימים בעלי האופציות של אל על, מסדרה א', את היערכותם, על מנת לממש אופציות אלה למניות אל על. ההיערכות אמורה להסתיים במתן פקודות מימוש רק עד 3 ביוני. אם כולם יממשו את האופציות, אמורה הממשלה לרדת באחזקותיה בחברה ל-49.5%, ו כנפיים אחזקות ארקיע אמורה להחזיק כ-23% ממניות החברה. בכך תהפוך אל על בפעם הראשונה בתולדותיה לחברה מעורבת, שאין עליה הגבלות ממשלתיות, והיא תוכל לטוס בשבתות וחגים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|