 |
/images/archive/gallery/697/434.jpg איש עסקים קטן.
aniramYx's , Flickr  |
|
|
|
אינטואיציה היא כבר מזמן שותף אסטרטגי של הרבה מאוד אנשי עסקים. טל קניגסבוך על הקשר בין עסקים לחוש שישי |
|
|
|
|
|
 |
מילת הבאזז החדשה בעולם העסקי היא ללא ספק אינטואיציה. בוועידה האחרונה ליזמות נשית שנערכה בשיקגו אמרה אופרה ווינפרי: My business skills have come from being guided by my inner self - my intuition". ובתרגום חופשי: המיומנות העסקית שלי מקורה בהדרכה פנימית ובאינטואיציה שלי.
דונה קארן, אחת המעצבות הבולטות באמריקה, מייחסת את הצלחתה לאינטואיציה ולחוש השישי אותם היא מכנה "מתנה". גם שמו של קונרד הילטון עולה תכופות בנושא אינטואיציה וחושים שמעבר, אף כי הוא נמנע מלהגדיר זאת כך. הילטון בודק את כל האפשרויות, אך מכריע לפי תחושות הבטן. ווינפרי, קארן והילטון הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה ומכובדת של מצליחנים בתחומים שונים, הרואים בחוש השישי, יכולות תקשוריות ואינטואיציה, את הגורמים החשובים להצלחתם.
 |
הזמן שמעבר לזמן |
היום שמחוץ לזמן הוא יום שמזמין אותנו לצאת מתוך הזמן הליניארי והמלאכותי שאנחנו חיים בו ולהתחבר אל המחשב הגדול של היקום. טל קניגסבוך על זמן שנמצא מעבר לזמן
|
לכתבה המלאה |
  |
|
|  |
הניסיון להסביר מהי אינטואיציה דומה לניסיון להסביר טעמו של שוקולד לאדם שלא טעם אותו מעולם. ובכל זאת, אינטואיציה היא כלי שמקנה ידיעה ללא הצורך בתהליך של חשיבה, קרי עיבוד מידע שמקורו במיינד. אינטואיציה משמשת ערוץ ישיר המאפשר קבלת תמונת מצב עתידית, וזאת מכיוון שהיא אינה נשלטת על ידי זמן ליניארי ומאפשרת בחירה מתוך ידיעה פנימית
בשלביה הבסיסיים יכולה האינטואיציה להידמות לאינסטינקט ראשוני ובלתי הכרתי. חוש טבעי הקיים בבני אדם וחיות ומופיע כאוסף תחושות פנימיות ופיזיות לצורך הערכת מצב ותגובה מיידית. כפועל יוצא, בשלבים ראשוניים אלו משמשת האינטואיציה בראש ובראשונה למלחמת קיום והישרדות. האינטואיציה מקשרת את האדם למאגרים בלתי אמצעיים מגוונים, כמו מאגר גנטי בו מצוי חומר תורשתי, מאגר היסטורי בו מצוי חומר על מאורעות מן העבר ועוד. המאגרים יכולים להיות אישיים או קולקטיביים אך לכולם יש ערך אינדיבידואלי, שעולה בדיוק בזמן ובמקום הנכונים.
בשלבים מתקדמים יותר של מימוש היכולת האינטואיטיבית, המודעות וההכרה מאפשרים להפוך יכולת זו לחוזקה עצומה שתבוא לידי ביטוי בדרכים ובסיטואציות שונות, למשל בלקיחת החלטות. בחירות והחלטות עומדות בפנינו מדי יום, בחיים האישיים ובחיים המקצועיים. רובנו ניקח החלטות על בסיס חקירה שכלתנית ושימוש במודלים מוכרים ומוגדרים, וכתוצאה מכך ניתקל פעם אחר פעם במידע ובדרכי פעולה מוכרות, שלא אחת יובילו לאותו מבוי סתום.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
ההחלטה הסופית נותרת נחלת הבחירה המודעת
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אנשי עסקים המודעים לערכה האדיר של האינטואיציה מעניקים לה מקום כלשותף אסטרטגי בכל הקשור לבחירותיהם. האם להשתתף במכרז? איזו שפת מותג לבחור? האם להכניס שותף לעסק? האינטואיציה תוכל לסייע בהדרכה, אך ההחלטה הסופית נותרת נחלת הבחירה המודעת.
כאשר נדרשת יצירתיות אין מוצלחת מהדרכתה של האינטואיציה. בנוסף ליכולתה לסרוק כמות עצומה
של מידע היא אינה מתייחסת למידע חדש כאיום או כחומר "זר" ולכן פתוחה יותר ומאפשרת לרעיונות יצירתיים לצאת לאור.
חשוב לזכור, האינטואיציה היא שותף אסטרטגי ויועץ מהימן ומנוסה, שפורש בפנינו מפת דרכים ופוטנציאלים. מצביע על תמרורי אזהרה בדרך ומדגיש את מיקומן של אפשרויות מבטיחות, אך לעולם אינו מאלץ או מכתיב את פעולותינו.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
פגישה עם השותף האסטרטגי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
כשהחשיכה בחוץ עוטפת את הבניינים, מתחיל פרק ב' ביום העסקים של בכירים רבים בארץ ומחוצה לה. מנהלים בכירים ואנשי עסקים סוגרים את דלת חדרם ומתפנים לפגישה המיוחלת שתספק אינפורמציה בלעדית ותשלים את המידע החסר בפאזל, תסייע כאשר ישנם נתונים סותרים, תייעץ כיצד להתמודד עם המתחרה, איזה מחיר לדרוש עבור ביצוע עבודה - אינפורמציה ייחודית שתוביל לבחירות הנכונות בדרך להצלחה.
מאז ומתמיד היתה האינפורמציה נכס שלא יסולא בפז וערכה כמו ערך של כל מוצר, עולה ככל שהוא נדיר ואיכותי יותר. את הידע הנכסף סיפקו לאורך ההיסטוריה דמויות שונות וצבעוניות כמו האורקל מדלפי, שמאנים אינדיאניים ואנשים בעלי אינטואיציה ויכולות שמעבר.
אותו מרוץ אחר אינפורמציה ממשיך בעידן המודרני במרץ רב לא פחות. הצורך החיוני בהקטנת סיכונים עסקיים ובקבלת תחזיות מדויקות, יצר את מכוני המחקר והאנליסטים שהתשתית להנחייתם מורכבת מניתוח ניסיון העבר, נתונים תקפים להווה ומתוכם השלכות על מגמות עתידיות. אלא שקצב החיים האינטנסיבי הביא את הדרישה ליצירתיות רבה ולזמן תגובה מהיר. לכן תחזית עסקית המסתמכת על נתונים רציונליים בלבד עלולה להתגלות לעתים ככלי מסורבל שקשה להתבסס עליו, בפרט במקרים בהם שנדרשת פעולה מיידית.
האינטואיציה מקיפה תחום רחב של משתנים, שאינם כלולים ברשימת השיקולים העסקיים השגרתית. בעלי יכולות אינטואיטיביות וחוש שישי יכלו מאז ומתמיד לחדור למקורות ידע ומידע לקבלת הדרכה ותשובות שמקורן במחוזות אחרים. לא מעבר לים, אלא מעבר לתהליך הלוגי והרציונלי אליו הורגלנו. פיטר סנגי מומחה לניהול ומחבר "The Fifth Discipline" כתב בהומור שאנשים מוצלחים אינם מרשים לעצמם לבחור בין סיבות רציונליות לאינטואיציה, בדיוק כפי שאינם מעדיפים את ליבם על ראשם או בוחרים להלך ברגל אחת, או לראות בעין אחת.
השמאנים, המתקשרים וה"רואים" המודרניים, ללא נוצות, גלימות ומאפיינים חיצוניים בולטים, מועסקים על ידי חברות גדולות בארץ ובעולם ומלווים אותן באמצעות אוריינטציה א-לינארית המאפשרת להם "לקלוט" מגמות ותהליכים פנימיים וחיצוניים ובכך לסייע ללקוח במימוש מקסימלי, בבחירה אופטימלית ובהעצמה ומיקסום, תוך חיסכון בזמן.
תוצאות ההישענות על חישובים וחקירה שכלתנית בלבד חושפות את הסדקים במיינד האנושי המוגבל ביכולתו לאסוף את שפע המידע, להגדיר אותו, לעבד אותו, להסיק מסקנות ובעיקר להגיע לבחירה והחלטה אופטימליות ונקיות משיקולים הנשענים על מבנים אישיותיים, פסיכולוגיים. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
 |  |  |  | מדריכה רוחנית, מתקשרת, יועצת עסקית וארגונית וחוקרת את צפונות לוחות המאיה מזה כ - 7 שנים ומשמשת מדיום למסרי המאיה הקוסמיים. מדריכת סדנאות וקורסים בנושא לוחות המאיה ואבולוציה תודעתית ומנהלת פורום בנושא המאיה.
tal@idan-hadli.co.il |  |  |  |  |
|
 |
|
 |
|
|
|