 |
/images/archive/gallery/111/058.jpg יין יאנג.
מתוך הספר משיאצו עד יוגה, מאת ז'קלין יאנג, הוצאת כנרת  |
|
|
חוקי היקום אצלך בצלחת: איך אנרגיית היין והיאנג משפיעה על כל רגע מהחיים שלנו. פרק שני בסדרת המקרוביוטיקה של רפי מינץ |
|
|
 | דפדף בניו אייג' |  |
|
רפי מינץ 3/1/2007 11:01 |
|
|
|
|
 |
בתור שיטת תזונה רבת אפשרויות המקרוביוטיקה אינה "תורה מסיני" בחינת "כך ראה וקדש", ואם הצטיידתם ב"הוראות אכילה" אל תטעו לחשוב שההצעות שקיבלתם ישמשו אתכם מעתה ועד עולם. כנזכר ב מאמר הראשון המקרוביוטיקה היא תורה המלמדת איך לחיות "בגדול". המקרוביוטיקה מנסה לאתר מאיזה אזור, אבר, מערכת, זיכרון, רגש, מחשבה, "נפתחה הרעה" במצבו של המתלונן.
 |
לחיות בגדול |
המקרוביוטיקה מלמדת אותנו - דרך תשומת לב והבנה של כל מה שאנחנו מכניסים לתוך פינו, פיזית ואנרגטית, להשתלב בשינוי התדיר המתרחש ביקום. רפי מינץ בסדרה חדשה בנושא מקרוביוטיקה |
לכתבה המלאה |
  |
|
|  |
בהתאם לאופיו המולד (constitution; ה-blue print שלו) של המטופל ובהתחשב במצבו העכשווי (condition = המצב הגופני שאליו תמרן בעל השמחה את גופו, עד כדי הסתרת ישותו האמיתית) ישׂיא ה'מאקרוביוט' עצות, שהשימוש בהן יעזור לשנות את המצב מן הבחינה האנרגטית. שינוי הפרשנות של האדם את המציאות יחזיר אותו לאושרו ובריאותו ולמצב מחַיֶּה, משמח, מספק ונטול דאגות. המופלא שבתהליך הוא שאין על האדם להבין את הכל, השינוי קורה מאליו. כאשר הגוף מרגיש שנושאו מתכוון ברצינות לשנות את דרכי התנהגותו, הוא תומך בו.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
יין ויאנג: חוקי היסוד
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לתיאוריית היין (Yin) והיאנג (Yang) יש חשיבות רבה בתורה המקרוביוטית. מעשה "בריאת העולם" מציין את תחילתה של פעילות, דהיינו תנועה אשר ממשיכה ואינה פוסקת, ולו לרגע קט, וכל עיקרה של תנועה זו הוא מעבר מן היותר מכווץ אל היותר משוחרר ולהפך. תנועת ה"שחרור" זכתה בתרבויות המזרח לשם YIN ואילו תנועת ה"כיווץ" כונתה בשם YANG . האמירה היותר חשובה בקשר לשני כוחות אלה היא שאף
אחד מהם אינו קיים ובא לידי ביטוי ללא השני והיקום כולו משתנה תדיר ממצב שהוא יותר Yin למצב שהוא יותר Yang וממצב שהוא יותר יאנג אל מצב שהוא יותר יין.
ברוח זו נוכל להתייחס לכל תופעה ויֵשות (entity) הקיימים ביקום, כשילוב ייחודי של איכות מסויימת של יין עם איכות מסויימת של יאנג.
מכיוון שאיננו אמונים על הסתכלות מעין זו, לפניכם טבלה שתקל עליכם.
|
 |
 |
 |
 |
|
/images/archive/gallery/674/053.jpg
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לפי ההגדרות דלעיל נוכל להבין שבתוך האנרגיה העולה (יאנג), נמצא כבר, פוטנציאלית, הכוח של ה"ירידה", הנסיגה (יין), המסומן כנקודה שחורה, בשיא העלייה, כפי שבשיאה של האנרגיה ה"נסוגה" חבוי הגרעין של כוח היצירה והצמיחה (נקודה אדומה).
לפי תרשים זה נראה כי צמד האנרגיות הללו יהיה לעולם משתלב זה בזה ואין האחד קיים ללא מִשנהו. יש לזכור כי כל דבר ניתן ל"מדידה" רק באופן יחסי למשנהו. אין מצב או ישות שהוא (או היא) יין בלבד או יאנג בלבד (וכל אמירה היא רק "בהשוואה ל...").
הבה נחדד את חוקי היסוד הנוגעים ליין והיאנג: 1. אינסוף אחד מתבטא בשינוי אינסופי של יין ויאנג. 2. יין ויאנג מתרחשים ומשתנים בלי הרף בגלל תנועתו (שינויו) הנצחית של היקום. 3. יין הוא צנטריפוגלי (מתרחב, פותח מקום), יאנג צנטריפטלי (מתרכז, שואף לחדור). יחד הם יוצרים כל אנרגיה וכל תופעה. 4. שילובי יין ויאנג שונים יוצרים תופעות שונות, שהמשיכה או הדחייה ביניהן תלויה ביחסים בין יין ויאנג. 5. אין דבר שהוא רק יין או רק יאנג; בכל תופעה יש שילוב של שתי הנטיות בדרגות שונות. 6. אין דבר ניטרלי: בכל תופעה יש קצת יותר יין או עודף יאנג. (זה מפריך את אפשרות ה"איזון"?) 7. כל התופעות הפיזיות הן יאנג במרכז ויין בהיקף. 8. יין מושך יאנג, יאנג מושך יין. 9. יין דוחה יין, יאנג דוחה יאנג. 10. יין גדול מושך יין קטן, יאנג גדול מושך יאנג קטן. 11. יין בקיצוניות יוצר יאנג, יאנג בקיצוניות יוצר יין. 12. כל התופעות הן זמניות ומשתנות מיותר יין ליותר יאנג ולהֵפך. (ואולי זה מרמז על איזון בכל רגע נתון?)
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
| /images/archive/gallery/674/058.jpg  |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
מאיפה מגיע כאב הראש?
|
 |
|
 |
 |
 |
|
כל מצב, מצב רוח, חומר, מזון, מחלה או תלונה מסווגים לפי דרגתם ב"סולם" יין ויאנג. יחסית לתכונות, חומרים או מצבים מאותו סוג אנו בודקים האם הסיבה להיווצרות מצב מסוים מקורה בגורם שהוא יותר יין או יותר יאנג, יחסית לגורמים אחרים מאותה קבוצה. כלומר האם מצב ספציפי כלשהו מקורו בגורם מכווץ/מותח/מכביד או משחרר/מקל. לדוגמא: האם מקורו של כאב ראש הוא מסיבה של מעיים רפויים או מכווצים. ברור שמקורו של כאב הראש עשוי להיות שהייה ממושכת בשמש, צמא, רעב, תסכול, כעסים או סיבות שונות ומשונות ואז רק התוצאה תהיה בעיות במעיים או במערכת אחרת.
תפקידו הראשון של היועץ המקרוביוטי הוא לזהות האם מקור הבעיה הוא מסיבה שהיא יותר יין או יותר יאנג - ואז, לפי המקרה, במידה ובחר בטיפול בעזרת תזונה נמליץ על מזונות יותר יאנגיים או יותר ייניים כדי להשיג את השינוי/תמיכה הרצויים.
במקרים רבים לא תתאפשר ההתחקות אחר המקור עצמו ולכן נקיש לפי התוצאה על הטיפול הרצוי (לכיוון יותר יין או יותר יאנג).
התוצאה (המחלה) היא רק הסימפטום, קרי הדרך שבה הגוף מביע את מצוקתו, ולכן על ה"תיקון" להיות בגורם לצורת ביטוי זו ולא בתופעה הפיזית, שתפקידה לשמש נורת אזהרה בלבד.
מאליו יובן שעל ההמלצות להיות מבוססות על הכרת האיברים והמערכות השונות שבגוף: כל אחד מאלה הוא בעל תיפקודים יותר יין או יאנג לעומת רעהו, וכל מערכת תצא נשכרת משימוש במזונות מסוימים (ומופסדת משימוש באחרים), לא רק על פי מיקומם בטבלת יין/יאנג (ראו בהמשך), אלא גם על פי חמש התמורות, שעליהן אכתוב בפרק הבא.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
טבלת מזונות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הרשימה הבאה מונה מזונות מן הכיוון היותר יין (למעלה) אל היותר יאנג יַיִן (משקאות משכרים), משקאות קלים מוגזים סוכר דבש מיצי פירות טבעיים מים חלב ומוצריו הקלים (יוגורט, לבן) פרחים (כובע הנזיר ואחרים המשמשים למאכל אדם) פרחי ירקות (כרובית, ברוקולי) ירקות עיליים (כל אלה הגדלים על גבעול) עלים ירוקים (שמיר, כוסברה, פטרוזיליה וכל עלי הירקות הגדלים על גבעול) ירקות שורש קטניות כאן לכאורה מצוי המרכז, נקודת האיזון דגנים מוצרי סויה (טופו, טֶמפֶּה) מוצרי חלב כבדים (גבינות) דגים, בשר ומוצריו מלח
יוצאים מן הכלל הם הירקות הסולניים (עגבנייה, חציל, פלפל) אשר בהם תכולת האשלגן גבוהה בהרבה יחסית לתכולת הנתרן ועל סוגיה זו ושימושה בבחירת מה/מתי ידובר במקומה.
חשוב לזכור כי על פי המקרוביוטיקה אין מזונות "מותרים או "אסורים", הכול נברא למעננו וההחלטות ה"בריאותיות" והמוסריות/מצפוניות מוטלות עלינו בלבד!
בפעם הבאה: חמש התמורות המסווגות את כלל הישויות והמזונות על פי השפעותיהם על איברים או מערכות בגוף. וגם: איך בונים ארוחה מאוזנת מבחינה אנרגטית
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
רפי מינץ
| /images/archive/gallery/652/480.jpg  |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
על המחבר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
רפי הוא יועץ ומנחה לאורח חיים, ייעוד ואמנות המיקום - פנג שואי. מאבחן לפי תווי פנים, אסטרולוגיה, אמנות ומספר אמצעי דיאגנוזה נוספים בהסתמך על התרבות הסינית המסורתית. מחבר הספרים: "מי שם לי מרק בתרמוס - מזון לגוף ולנפש ולקחת לעבודה", "כלים שלובים - הא בהא תליא - פרקים בתורת הנמצא" לאתר הבית של רפי מינץ |  |  |  |  | |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|