|
|
עד כה: 7 תגובות, ב- 4 דיונים.
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף סגור את כל התגובות
|
הוסף תגובה
|
|
 |
4.
הכל כאן הפוך!
אחת מרפואה סיני,
04/01/07 00:05
| לפחות מזוית המבט של הרפואה הסינית, הכל כאן בהיפוך תפקידים: מה שהוא קורא יין הוא יאנג - וההיפך. גם במזונות וגם בכיוונים ובמהויות. אפשר שהמקרוביוטיקה הפוכה (את זה נראה לפי שיטת הטיפול), אבל אם כך - מדוע להשתמש ביין-יאנג? גם איני מבינה מה הקשר בין תפישת העולם הסינית שביטויה היסודי הוא אמנם ביין-יאנג - לבין המקרוביוטיקה. אני מאד סקרנית ואשמח אם הכותב יאות להסביר זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
!!! בואו נעשה סדר !!! (זהירות, ארוך!)
רפי מינץ,
04/01/07 16:45
| לאחת ולכולם, מבולבלי יין ויאנג, שלום
לרבים מהעוסקים ברפואה סינית יהיה קשה להתרגל ל''היפוך'' בין מה הוא יין ומה מאפיין יאנג. החדשות הטובות הן (אין רעות...) שאם נתייחס (בין אם באנו עם ידע קודם ובין אם לאו) להסברים, לדרך הטיפול ובעיקר לתוצאות, תתבררנה אי ההבנות. יסלחו לי בבקשה היותר ''ירוקים'' בשטח אם אקדים את המאוחר; הדברים יוסברו באופן מפורט גם להדיוטות שבינינו בהמשך הסדרה אבל תודו שיש דחיפות מסוימת בעמידה מול מטח הקושיות. הגבתי מעט בנושא לאריה (תגובה 3) אך משום מה לא פורסמה תשובתי ל''קיסר'' (מספר 2) – לא שהיו שם דברי נאצה או משהו כזה ;-))
בתור דבר ראשון ברצוני להדגיש כי שני כוחות מרכזיים אלו לא מסווגים כ''חזק'' לעומת ''חלש'', ''טוב'' לעומת ''רע''. שניהם שזורים זה בזה ויכולים להופיע כבעלי עוצמה רבה.
תמיד נוכל להתווכח אם ''כוח השמיים'' (הרוחני, פחות מוצק) – המצוין על ידי הטריגראמה הכי יאנג (שלושה קווים מלאים) ונקרא בפינו ''כוח המשיכה'' – הוא יין (רוחני לפי המקרוביוטיקה) או בעצם יאנג, כי הרי על ''כוח הדחיפה'' של השמיים להיות עולה כמותית על כוחה של הארץ (הטריגראמה הכי יין – שלושה קווים שבורים), ה''דוחפת'' ממנה והלאה במידה פחותה. יין מוגדר במקרוביוטיקה ככוח הצנטריפוגלי – דוחף מן המרכז החוצה יאנג מוגדר במקרוביוטיקה ככוח הצנטריפטאלי - המושך אל המרכז. מסיבה זו איננו ניתקים מכדור הארץ (יאנג) אל מרחבי החלל (יין). ישות יותר קטנה ומוצקה נחשבת בלכסיקון המקרוביוטי יותר יאנג מאשר המרחב ה''מפוזר'' והאינסופי של החלל.
ולכן במצב (רגש, מחשבה, מחלה) שאופיו *מתפזר (פיזור נפש, שילשול, הקאות וכיוב' מרעין בישין) ניתן לחשוב, על פניו בלבד, שעלינו לטפל בעזרת ירקות (או סוג אחר של מזון) בעלי אופי יותר *מרַכז (יאנג) מקבוצת ירקות שורש המבושלים (יאנג, לעומת אכילת ירק חי) זמן (יאנג לעומת מרחב) ארוך (שוב יאנג, לעומת זמן קצר שיגרום לפחות ''יינגוז''). אך בל נשיש אלי גיל: שיטות האבחון הסיניות (סליחה שאני משתמש שוב בשם המפורש) כמו אבחון לפי פָּנים או שאר אברי הגוף, דופק, אסטרולוגיה (סינית; זו הקושרת לחמש התמורות!) עשויים לגלות לנו שמקור המחלה הוא דווקא בעודף של לחץ, מתח, חבלה (יאנג בהסתכלות המקרוביוטית) ואז הסימפטום שלה יתבטא – ראו כלל מספר 11 במאמר – בתופעה המזוהה כפיזור (יין). באיזון תופעה זו (שמקורה יותר יאנג) נשתמש דווקא ב''תיקון'' יותר ייני. והכול בהתאם לקונסטיטוציה של המתלונן. דוגמא מאלפת לחילופים בשרשרת אירועים הוא רימון היד שבו מרוכזת כמות דחוסה (יאנג) של חומר נפץ. הצתת המרעום – תוספת קטנה של יאנג – גורמת להתפוצצות והתפזרות (יין) של אלפי רסיסים קטנים הטסים במהירות לעבר מטרתם והפגיעה מהם (שוב יאנג; מכה, חבלה) גורמת לפריצת דם הקורבן החוצה (יין). קצת מעייף ההסבר הזה, אך תפקידנו הוא, כאמור, להתעניין במקורות התופעה.
בנוסף לזה אני מזכירכם שוב את הטכסט במאמרי המדבר על הצורך להתחשב גם באספקטים של המזונות הנוגעים לחמש התמורות, ניגע גם בזה.
למעוניינים הרי קישור לאתר המספר על תולדות המקרוביוטיקה http://www.macrobiotics.co.uk/history.htm
תודה על הסבלנות, כמו שאומרים בחברת כך וכך, רפי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ברפואה הסינית אין זכר למקרוביוטיקה
אריה,
מבשרת,
03/01/07 17:46
| נחמד שמנסים להלביש עקרונות בני 3000 שנה על משהו די מודרני. אבל כפי שכבר נכתב באחת התגובות - ההסברים רחוקים מלהיות מדוייקים ובוודאי שהמקרוביוטיקה - היא בניגוד לעקרונות התזונה הסיניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהי הרפואה הסינית שאתה מכיר?
רפי מינץ,
03/01/07 19:05
| שלום רב אריה,
כפי שכתבתי במאמרי הראשון השם ''מקרוביוטיקה'' הוא ניסיון לחבב את אותם חוקים בני כך וכך אלפים של שנים על הקהל המערבי. ההתייחסות שאני מציג לתזונה אינה שייכת לניו-אייג' ונכון בהחלט לסווג אותה כ*אולד אייג'*. מספר הגישות לתזונה של משתמשים שונים במסורת הסינית רב והייתי שמח לשמוע מהם העקרונות שאתה מדבר עליהם.
הסכנה בכניסה לוויכוח על תיאוריה, (כפי שכבר כתבתי בתגובתי ל''קיסר'', קודמך) תוך התנצחות על ''מיהו הסיני האמיתי'', מבלי לבחון את פרטיה המעשיים לגופם, היא בזה שהיא מונעת ממך להקשיב להגיונך אתה ולטעום משהו שונה ממה שרקחת עד היום. ולמה בעצם שיצא האדם מדרכו? (^_^)
ברכות, רפי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הכתבה מטעה!!!
הקיסר הצהוב,
03/01/07 16:54
| הכותב לא מאפיין נכון את היין מול היאנג. היין מפוזר והיאנג מרוכז? ממש לא! היאנג מייצג את העל חומר והיין מייצג את החומר. היין הוא המרוכז יותר, הפנימי, הגשמי. היאנג הוא התנועה, העל חומר, רוצה לנוע ולהתפזר. היאנג הוא שורשים? שורש הוא שיא היין! חבוי בתוך האדמה ומוגן. העלים והגבעולים הם היאנג הפורץ מתוך האדמה. עם כל הכבוד, מר רפי מינץ, אני הייתי לוקח את כל ההמלצות שלך בערבון מוגבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבוד הקיסר הצודק, צהוב הנוצות!!!
רפי מינץ,
04/01/07 17:19
| התנצלותי על שתגובתי אליך, מאמש, לא נקלטה במערכת הNRG. בינתיים שיגרתי תשובה ארוכת נגן ל''אחת'' (מספר 4 בתגובות) שנוגעת בדיוק בשאלתך, אודה לך אם תקרא שם. בעניין הערבויות הכל באחריותך, כמובן. החלטה על טעימה של המלצות שלא הורגלנו בהן אינה תמיד קלה.
ברכות, רפי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
התמונה בראש הכתבה
bot,
03/01/07 13:54
| ממש דומה לסמלי תחנות הדארמה מסידרת הטלויזיה ''אבודים''. היש קשר בין הניים?
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|