ראשי > ניו אייג' > חדשות > כתבה
בארכיון האתר
סופר הירו
גיבורים כמו סופרמן גורמים לאנשים להתנדב פחות
לכתבה הקודמת דפדף בניו אייג' לכתבה הבאה
ד"ר דינה ראלט
22/11/2004 15:19
בני אדם מגיבים התנהגותית למילים אקראיות המושמעות בסביבת השיחה שלהם. כך למשל שילוב מילות עזרה הדדית בשיחה איתנו תגרום לנו לעזור לחבר הרבה יותר ברצון מאשר אחרי שיחה ללא מילים כאלה.
 
חוקרים מניו יורק ומבוסטון החליטו לבחון את מנגנון ההפעלה של השפעה כזאת על סטודנטים.
במבחן, שנעשה כמובן כביכול למטרה אחרת, שולבו הנחיות לדרג את מעלותיו של סופרמן. קבוצת הביקורת נתבקשה לדרג באופן כללי תכונות של גיבורי על. ושוב, כאילו בלי קשר לשאלונים, נתבקשו המשתתפים להתנדב לפעילות קהילתית כלשהי. אלה שמילאו שאלון על סופרמן התנדבו פחות מאשר אלה שמילאו את השאלון הכללי על גיבורי העל. גם לפגישת המתנדבים הופיעו הרבה פחות אנשים מאלה שדירגו את סופרמן.
 
החוקרים מניחים שרעיון הסופרמן "הנמיך" את תחושת המשיבים לגבי יכולתם האישית, כלומר המחשבות על כישוריו המדהימים של סופרמן ובחינת היכולות האישיות של הסטודנטים גרמו להם להאמין שהם לא מסוגלים לתרום הרבה. לעומתם, לסטודנטים שדנו באופן תיאורטי בגיבורי על לא היתה דמות ספציפית להתמקד בה או להשוות את עצמם אליה וכך הם התנדבו כמידת טבעם.
 
קישורים נוספים:
 
leifnelson@stern.nyu.edu
Journal of Experimental Social Psychology
, online 5 Nov. 2004
 
ל
המשך קריאה
 
 
 
חדשות
פותחים ראש
מדיטציה
בודהיזם
אומנות לחימה
הספרייה
אסטרולוגיה
  מדד הגולשים
תשתחרר, בנאדם
                  40.86%
אני הוא זה
                  9.68%
האיש שפתח את הדלת
                  5.38%
עוד...

חדשות
מנהיג כת בילה עם בתולות עירומות ונעצר  
האם חבויים מסרים קבליים בקפלה הסיסטינית?  
פסטיבל הקולנוע הרוחני בסינמטק ת"א  
עוד...