 |
אל תאמינו לתמונת השער של מדונה בגיליון אוגוסט של ווג אמריקה, שם היא מצולמת לצד בתה לורדס ובנה רוקו, לבושה קרדיגן קשמיר צהוב של מרני, וחצאית משי צבעונית של ג'ון גליאנו. אל תאמינו לתדמית החדשה של הזיקית הכי חדה ואופנתית של זמננו. האישה שהמציאה טרנדים, השיבה מגמות אופנה ויודעת דבר או שניים על הקשר שבין מחוכים לז'אן פול גוטייה, משווקת את עצמה בראיון ממותן והפקת אופנה רחבת היקף, כסמל לאיפוק בריטי, הרחק הרחק מהדימוי הציבורי הזול שדבק בבגדיה בשנות ה-80' וה-90'.
בצילומיו של טים ווקר למגזין, אנו פוגשים את מדונה בשמלת שיפון של אלכסנדר קווין, מאכילה עדת תרנגולות מטופחות מראה, משל הייתה גרייס קלי בכפר הירוק (למטה). בתמונה נוספת אנו צופים בה ניצבת לצד אח כבויה בחליפת צמר ירוקה ואלגנטית של לואי ויטון, או בפיג'מת פסים תכלכלה ובורגנית, עטופה מימין ומשמאל בילדיה האוהבים. אבל הראיון שהעניקה לכתב ווג מעלה על נס את אלבום הדאנס שלה, שאמור לצאת לאור בנובמבר הקרוב. תגידו לי אתם: דאנס ושמלת שיפון בגוון קרם הולכים יחד?
התשובה הברורה מאליה היא לא. מדונה, אלופת יחסי הציבור והשיווק העצמי, ודאי כבר במחצית הדרך לרקום תדמית חדשה בה תפציע בקרוב, לצד התנערות מארסנל שמלות הליידי הבריטית, שציוותה לארון הבגדים שלה מאז עברה להתגורר באנגליה. האישה הקטנה והחכמה הזו יודעת ששינוי תדמית הוא הוא הערובה הבטוחה והיחידה שלה לקידום מכירות מוצלח. מהלך זה כבר הוכיח את עצמו בעבר, ע"ע כל שינוי צבע השיער, האמהות, הקבלה, משחקי המגדר התכופים, והרעדת אמות הסיפים של הכנסייה הקתולית מדי פעם, ככה בשביל הרייטינג.
אני לא אנה ווינטור, עורכת ווג אמריקה, וכנראה שלעולם כבר לא אהיה, אבל ברור לי שהפקת האופנה הזו היא סיכומה של תקופה. שירת הברבור לתקופה המאופקת של חייה של מדונה, אם תתעקשו על ניסוח מדויק. ווג, על כוחו השיווקי העצום, מחדיר לתודעה המצ'וקמקת שלנו אימג'ים רבים ומגוונים, ביניהם את מדונה כפי שנחרתה בעדשת המצלמה של ווקר - ליידי אנגליה ומאופקת, המגדלת את שני ילדיה ומנהלת חיי אישות תקינים עם בעלה גיא ריצ'י. אל תאמינו להם. בנובמבר הקרוב הכל עומד להשתנות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
צילום: טים ווקר / איי-פי
|
|
|