 |
עד לפני קרוב לעשור, בכל פעם שמישהו תפס אותך לוגם שלוק מקינלי, הוא היה זורק גם איזה "שיהיה לך יום כתום". בישראל 2005, הסיסמה "יום כתום" הפכה לאמירה פוליטית, אות להזדהות עם מתנגדי תהליך ההתנתקות. מי שבקיא במגמות האופנה של הקיץ הנוכחי הופתע לגלות עד כמה מובילי ההתנתקות דייקו: ברשימת הטרנדים החמים של ה"ווג" האמריקני זכה הכתום לככב במקום של כבוד.
כבר בחורף האחרון הנץ הכתום בקולקציות, והוא זלג גם לאלו של הקיץ הנוכחי. בתצוגות האופנה שהתקיימו באוקטובר האחרון, אפשר היה להבחין בו על שמלות משיפון של "דולצ'ה&גבאנה", על חולצות של מיוצ'ה פראדה למותג הצעיר "מיו מיו", והוא אף נצנץ מחלונות הראווה של רחוב דיזנגוף בתל אביב.
בבסיס תזות רבות הכתום מסמל תקשורת, הזדהות, אושר, יצירה, דינאמיות, אינדיבידואליות ואמונה. לא בכדי אימצו אותו הבודהיסטים ואחת מרשתות הסלולר, שחפצו בדימוי קולקטיבי חם ורחב.
המעצבים הגראפיים גילה קפלן וקובי פרנקו, טוענים שהכתום הוא צבע מעצבן ומגרה מחד, אך גם מאוד משמח ומקרב מאידך. "הוא צבע בולט וקריא", הם מסבירים. "שלא כמו האדום, הוא לא משדר צעקנות, כוחנות, אלימות או פוליטיות. הוא מתורבת יותר".
"הכתום הוא צבע פרדוקסאלי", מאבחן ברם ויילר, מרצה במגמות העיצוב של "שנקר". "מסקרים מתברר שכתום הוא צבע לא פופולארי", עם זאת, הוא פשוט ומסחרי וזהו סוד הצלחתו. "זה צבע שכופה עליך להתייחס אליו", מסביר ויילר את אי האדישות אליו, והפקת האופנה הזו היא הוכחה לכך.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
חולצה, בנות; מכנסיים, אדידס; נעליים, מרי; טבעת, כתומנטה
|
|
 |
 |
בגד ים, דיוה; משקפי שמש, מוסקינו ללוקסוטיקה; גרבונים, וולפורד
|
|
 |
 |
שמלה, מנגו; חזייה, וולפורד
|
|
 |
|
|