ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
משפחה מתפקדת
בתוך הכתבה הזאת, על השלישייה המבעבעת של איזבל אדלר, אחיה גיא ובעלה אורן, מסתתר אחד הציטוטים הכי מטורפים של התקופה. האם תוכלו לאתר אותו?
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב וגבי בר חיים
15/4/2005 10:05
"ח-תולה, ח-תולה, כן, איזבל, כן. זה יפה מה שקרה לך, ילדה רעה. כןןן, איזבל, מצוין. תמשיכי ככה. ילדה רעה, ילדה רעה. עכשיו כולם יחד: אחת, שתיים, שלוש: מטורפים בשיגעון!". מאיר קדוש בוחר שלא להשאיר יותר מדי מקום ליד הדמיון. מנהל הקריאייטיב במשרד הפרסום והוגה קמפיין האופנה החדש למתחם הקניות המשפחתי "פקטורי 54", משפריץ את חזונו על איזבל וגיא אדלר, אח ואחות, ועל אורן סימנטוב, בעלה של איזבל.

היחסים בין השלושה, כפי שתראו בקמפיין שחלקים ממנו צונזרו עוד לפני שעלה, אינם בדיוק תואמים לאלה שקיימים במשפחה ממוצעת. ליתר דיוק, מדובר בטאץ' עליז למשפחה שתעז: אל האחים אדלר, שכבר שימשו פרזנטורים לגילוי עריות מרומז בקמפיין הקודם של המתחם, הצטרף הפעם סימנטוב במגוון סצנות לחות משותפות.

אם הסיבוב בעונה שעברה היה
שיעור העשרה באיך לקחת טאבו ולמנף אותו בתקווה לרווחים פוטנציאליים, הרי שבסיבוב הנוכחי אנו זוכים לסטיית תקן אמיתית. למעשה, נוצר כאן רף חדש בהתייחסות הפרסומית והאופנתית לנורמות חברתיות. העניין מסתבך כשלוקחים בחשבון שהמוצר שמפרסמת השלישייה הוא לא אחר ממרכז קניות לכל המשפחה. אבל הפרובוקציה ממש לא מפריעה למישהו על הסט. להיפך, כולם מעדיפים לשמור על פנים קפואות. מצד שני, אולי זה רק בגלל שהטמפרטורה על הסט צנחה לשמונה מעלות.

"אני לא רוצה להישמע מופלץ", מתנצל קדוש בחיוך, "אבל אם אני אכנס לרבדים של פלוצים, פקטורי 54 זה מקום לכל המשפחה, אבל הוא המקום הכי ווירדי, מוזר, לכל המשפחה. אני יודע שאם אני בא עם הילדים והאקסית שלי לקנות, אז היא דופקת קנייה בדולצ'ה (וגבאנה) ואני קונה סניקרס של BK לילדים".

מה בין חוויית קנייה משפחתית מוזרה לבין קמפיין שמציג ארוטיקה משפחתית?
"זה לא גילוי עריות, זה מרומז. כל מה שקשור לילדים ולסקס אני ממש לא מחבב, אפילו לא בצחוק. אבל בעולם המבוגרים, העולם שאני חי בו 44 שנה, הגבולות של מיניות מטושטשים לחלוטין. אתה יכול למצוא את עצמך בבוקר שאחרי ואין לך מושג עם מי היית, מה שכבת, זאת מציאות מטורפת. למשל, אם אתם רואים תאונה של בני 21, הם הרוגים, לצערי, אבל לבושים מדהים. ואתה אומר לעצמך: 'פאק, האנשים האלה יצאו עכשיו לרחוב במיטב מחלצותיהם וקרה אסון כי אנחנו חיים במציאות מטורפת'. זה זהה גם בתחום המיניות".

איפה הגבול?
"לא מעניין אותי דברים מתחת לגיל 18. לא מכיר, לא מוכן להתייחס, לא יודע. זה בעיני פשע. מה שמחוץ לתחום הזה: מחשבות, הגיגים, זה לא פשע. אני לא בא ואומר, 'בואו תזדיינו'. אני אומר שאפשר לדבר על זה".

ומה לגבי סקס בתוך המשפחה?
"אני אגיד לכם פייר: אחותי לא כוסית, אבל אם היא היתה כוסית, זה היה עובר לי בראש".
"אם אתם רואים תאונה של בני 21, הם הרוגים, לצערי, אבל לבושים מדהים"
השילוש של קדוש
בדרכנו לסט הנתנייתי, ראינו בדמיוננו הצנוע הפקת אופנה. דהיינו, זוהר ובופה אלגנטי. אפעס, ברגע שנחתנו על גגו הפריך והמשופע של הפקטורי, הבנו שמדובר בהישרדות, גרסת הבמאי. מסלול המכשולים החל בסולמות רעועים והמשיך בקור ובלחות שהותירו את סימון המאפרת מכורבלת ורוטנת בפינת הסט ואת עוזרי הסטייליסט על תקן יחידת החילוץ וההצלה הפרטית של משפחת אדלר-סימנטוב. הפק"ל כלל שמיכות צמר, קפה דלוח וסנדוויצ'ים קרירים וקשיחים, באדיבות ההפקה.

מקץ שעתיים של סט מונוטוני ומשמים במיוחד, הופר הקיפאון בדמותה של קרין מגריזו, שדרנית הקווים של גיא פינס. כדאוס אקס מכינה החליקה מגריזו למרכז הגג ודרשה במפגיע מנאז' א-טרואה. בתוך חמש דקות עבר הסט מהתנהלות סולידית לאקלים טרופי, ברגע שסימנטוב וגיא כמעט הצמידו שפתיים. אבל רק כמעט, כי בניגוד להוראות הבימוי המלהיטות של קדוש, נותר סימנטוב צפון בקונכייתו הסטרייטית. "זה הקו האדום מבחינתי", ציין לאחר שהפשיר. "עצם זה שהחליטו שאני אהיה הצלע השלישית, כנראה חיפשו משהו יוצר גלים. אולי דרשו קצת יותר, אבל בכל זאת. גם משפחה וגם היתה איזושהי מבוכה".

גיא: "אבל בסוף נכנסנו לזה. אורן אמר לי:'גיא! אתה מלטף אותי'".

איזבל: "כל הקטע הוא לתת הרגשה שזה באמת קורה, אבל זה לא צריך לקרות עד הסוף ולא באמת צריך להתנשק עם הלשון בשביל להעביר כאילו שבאמת יש שם פאשן".

מצחיק קצת הפער בין משפחת אדלר-סימנטוב במציאות לבין הדימוי הדקדנטי המצטייר על הסט. אם במהלך הצילומים מפגינים השלושה אווירת ריקבון מוסרי, שיחה נינוחה איתם מגלה משפחתיות חמה. למעשה, מבחינתם מדובר בעבודה גרידא, כזו שלא שונה בהרבה מפרסום שמפו. גילוי עריות? חלילה, הכל בעיני המתבונן. "האינטימיות בין שלושתנו בעצם מעבירה פרובוקציה", אומר סימנטוב בלי למצמץ, "ומעבר לקשר דם ולטבעות, אז זה המקצועיות, הלוק, אני יודע".

"אתם בכלל יודעים מה ההשראה של הקמפיין?", מתפרצת איזבל לשיחה. "זה 'החולמים' (סרטו של ברנרדו ברטולוצ'י, המגולל רומן בין אח, אחות וגבר שלישי), ובגלל שאני וגיא אח ואחות, ואנחנו גם דוגמנים, זה התאים".

איזו ביקורת קיבלתם על הקמפיין הקודם?
גיא: "מהקרובים קיבלתי תגובות נחמדות שאהבו את זה. אנשים שפחות מכירים אותי אמרו שזה לא נתפש ולא נורמלי. חברים, למשל, אמרו לי: 'בוא'נה אחי, איך יכולת לעשות את זה? יא מגעיל', אבל אני אוהב ומקבל את זה, כי אני מרגיש שהעברנו את הסטייתיות שהיתה, כביכול גילוי עריות. והעבודה היתה מדהימה, ולא היה רגע אחד", "של אי נוחות או מבוכה", משלימה האחות.

גיא: "אני מרגיש שעברנו שלב, שזה כבר לא סטילס אלא עומד מאחורי זה רעיון ומסר. אני מסופק מעצמי שהצלחתי להעביר מסר".

לא פחדתם שזה יפגע בדימוי שלכם? שזה קינקי מדי?
איזבל: "אני דווקא קיבלתי תגובות מאנשים שזה נורא הדליק אותם".

סימנטוב: "איך קדוש אומר, 'באמנות הכל מותר, הכל כשר'".

איזבל: "היום אני כבר מכירה את הראש של קדוש, אז לא הופתעתי משום דבר שהציע. דוגמן זה כמו שחקן, ואין לי קטגוריה שאליה אני משתייכת. כל עבודה אני מוכנה להיות משהו אחר: היום אני ככה ומחר אני מישהי אחרת. בפעם הראשונה שנפגשנו חשבתי שזה טו מאץ'. היו סצנות שרצו את גיא עירום ואותי עליו. אמרתי: 'עד פה, יש גבול'. לא רציתי שזה יהיה פרובוקטיבי מדי, בטח לא בארץ ולא עם גיא".

גיא: "ואם היו משלמים לנו שני מיליון דולר?".

סימנטוב: "שני מיליון דולר? אפשר לחשוב".
"גיא! אתה מלטף אותי". מתוך הקמפיין הקודם
ברור שעדיף לשדר מוסר
יש לכם בכלל בעיה עם עירום.
איזבל: "לי זה נראה לא לעניין. אני לא רוצה להגיד שאני לא אתפשט לעולם. אולי אם הייתי מקבלת קמפיין בחו"ל וזה היה מתאים לי".

היית מצטלמת כמו נטלי עטיה עירומה על כיסא?
"לא בשביל נטוצי או לא יודעת מה".

ובשביל אמנות?
"עירום מלא?".

טופלס, נגיד לעבודה של ניר הוד.
סימנטוב: "לא מסכים. למה? אני לא אוהב אנשים שחצנים".

למרות הפתיחות בזמן הצילומים, כשנדרשים השלושה לעמוד מאחורי המסר שמשדר הקמפיין הם מתקפלים כמו שלושה כיסאות נוח. "אנחנו בסך הכל כלי להעברת מסר, כאילו, כמו טלוויזיה", מסביר סימנטוב. "אם ילדה בת 14 נאנסת בטלוויזיה אף אחד לא יאמץ את זה. ברור שעדיף לשדר מוסר ואיזה מודל חיקוי שהוא ישר ווטאבר. אבל אנחנו עושים את העבודה שלנו".

איזבל: "די, נו. סקס, פרובוקציות, זה מה שמוכר היום".

גיא: "אבל אלה לא האידאלים שלנו, כאילו. זה לא החיים שאנחנו מנהלים במציאות, זה פשוט עבודה".

אורן: "זו לא תוכנית ריאליטי".

למזלכם.
גיא: "אנשים צריכים לעשות את ההבדלה בין מציאות לכאילו. אנחנו לא מתעסקים במציאות אלא בפנטזיות".

איזבל: "ואנחנו לא צריכים לקחת את האחריות הזאת".

גיא: "אם זה היה קטע קצת מיני, כן הייתי נרתע. אבל זה קטע אחר, של אהבה וחום, לא?".

אתם מרגישים סקסיים על הסט?
איזבל: "כן. תמונה תצא סקסית אם הרגשתי סקסית מול המצלמה. התבקשתי לשדר סקסי, אחרת זה לא היה עובר".

גיא: "תשובה מעולה".

סימנטוב: "אני נבוך. לפעמים אני מרגיש סקסי בצילומים ולפעמים לא".

גיא: "אני מרגיש סקסי, כי אני אמור להרגיש סקסי וזה מה שאני מעביר למצלמה. יש כל מיני רגשות ותחושות שאתה צריך לעבור, ובמצב הספציפי הזה אמרו לי להרגיש סקסי. אז אני מראה ואני מרגיש. זה בא מבפנים".
"התבקשתי לשדר סקסי, אחרת זה לא היה עובר". צילום: אבי ולדמן
היקום זה הקטע שלה
הסיטואציות עושות לכם את זה?
איזבל: "אתם שואלים אם הסיטואציה מדליקה אותי ואת אורן? כן".

גיא: "רגע, את מדברת על סיטואציה ביניהם בלעדי?".

אתה מוזמן להצטרף.
"אם הייתי מצטלם עם זוג אחר, זה כן היה עושה לי את זה. אבל בגלל שאנחנו במצב הזה, זה לא עובד".

איזבל: "יש משהו נוח בעובדה שאנחנו זוג. אם זה היה מישהו אחר זה היה נראה לי סליזי. אבל בגלל אורן זה נראה לי טבעי. אתם מסתכלים ורואים עכשיו הכול מאחורי הקלעים. בואו נחכה לראות מה ייצא עם הקמפיין. הרבה דברים יצונזרו".

אין לכם חשש שהדינמיקה היומיומית שלכם תתפרש בגלל הקמפיין בצורה קצת אחרת?
"אני לא חיה את הדעות של אנשים אחרים. אני יודעת מה יש בינינו ומה אני שווה ומה שקורה בצילום לא שייך למה שקורה בי בפנים. אוי ואבוי לי אם אני אתחיל לחשוב מה אנשים חושבים ומה אנשים אומרים".

גיא: "אנחנו יודעים מה האמת".

ומהי באמת?
"אנחנו החברים הכי טובים".

סימנטוב: "כן, אנחנו מטיילים ביחד, סיני, מבלים".

איזבל: "האחיות של אורן חברות טובות של גיא ואנחנו כל היום ביחד".

יש לכם הומור משותף?
גיא: "בעיקר על העבר. איך אני הייתי, איך היא היתה. כל מיני חיקויים שאנחנו עושים אחד על השני, על חברים".

מה החיקוי הכי טוב של איזבל שאתה עושה?
"יש לה את כל הקטע של להתחבר לעצמך, לעולם".

סימנטוב: "ליקום, ליקום. זה הקטע שלה".
גיא עם הקולגה, אנחל בונני. צילום: רועי בכרך
יש נערות ליווי?
נמל תל אביב, הלוקיישן ביום הצילומים השני סימפטי יותר מקודמו. מתברר שאמש זכינו רק לקדימון בדמות הנשיקה החד מינית וסימנטוב הבוחש בינות שדיה של אשתו. הערב כבר הושכבה איזבל על פורשה וריווחה את ירכיה, סימנטוב מעליה בתחתונים מופשלים ואחיה הקטן צופה מהצד. האמת? הסמקנו ממבוכה. בייחוד כשעקב הסטילטו של איזבל פלש בטעות אל תוך תחתוניו המופשלים של סימנטוב. "אני חושב שאנשים אוהבים את הפנטזיה", מסביר קדוש באדיבות תוך שהוא מרקד על הסט בנהמות: "יש סטייליסט? יש מכונית? יש נערת ליווי?".

"לדעתי לא מעניין את הקהל השכנה ממול", הוא ממשיך באותו טון. "זה תמיד הכוסיות והגברים החטובים. כולם שריריים, יפים ונורא מזדיינים כל הזמן והכול תמיד הפי הפי הפי. לא ראיתי סדרות של רוחמה שסובלת שמצליחות. אופנה מוכרת קצה, פנטזיה, גבוליות, סף טירוף. אלה המקומות שאני הולך לטייל בהם וכל הדבר הזה חייב להיות ביוטיפול. זה לא אנדרגראונד, זה סיינס פיקשן".

איך אתה נכנס לתמונה כבמאי?
"יש בבימוי הרבה מאוד חוסר הבעה, אני משאיר להם להביע את עצמם לבד".

ואכן , השילוש הקדוש בהחלט מביע עצמו לבד. במבט מקרוב ניתן לראות כי לכל אחד מהדוגמנים יש ליהוק מדויק על הסט ומחוצה לו. איזבל היא המלכה האם והמקצוענית האמיתית, סימנטוב הוא הסטרייט הקשוח אך הנבוך וגיא הוא העופר שכטר, רק ברונטי. כל אחת מצלעות המשולש הזה גם מייצגת פוזיציה שונה בעולם הדוגמנות כרגע. איזבל היא זו שהתעייפה מכיבושי מסלול ועסוקה בלימודי נטורופתיה. סימנטוב מתנדנד: אחרי שחתך לעיסוק בעיצוב פנים, הוא מקמבק את עצמו באווירה משפחתית וחוטף תוך כדי ריקושטים על הכרס המיניאטורית שצימח ("יש בזה משהו חיובי: אני מקבל מדד על רדיוסים וכאלה"). גיא, לעומת זאת, הוא הקולב שחולם להיות איבגי כשיהיה גדול ("אני לומד כבר חודשיים משחק אצל רות דייכס וזה מהמם"). הנה , רק היום השתתף באודישן הראשון שלו לסרטו החדש של איתן פוקס, "הבועה".

"קצת התאכזבתי מעצמי באודישן הזה", הוא אומר בשקט. "לא הרגשתי שעשיתי את המאה אחוז, התרגשתי טיפה. לשחק זה הרבה יותר מעניין, הרבה יותר עמוק, כאילו. אתה צריך להוציא מעצמך משהו, וזה יותר הפנימיות מאשר החיצוניות".

למה נראה לך שנכשלת?
"אני מאוד קפדני עם עצמי. כשאני עושה משהו אני רוצה שאנשים יגידו 'וואו, איזה מדהים'. לא בגלל שאני רוצה לקבל מחמאות, כי אני רוצה לעשות את זה על הצד הכי טוב, שהם ייהנו מזה".

גם בדוגמנות החמרת עם עצמך?
"בדוגמנות לא הייתי כזה, כי ידעתי שהם לא לקחו אותי בגלל מי שאני אלא בגלל שהם מחפשים שיער כזה, צבע עיניים כזה. אתם מבינים מה אני אומר?".

שזה נתקע בהחלטות חיצוניות, לא?
"כן, ובמשחק אני צריך לתת משהו מעצמי. אם אתה עושה רק דוגמנות אתה מתייבש ולא מתפתח מבחינה שכלית. חייבים לעשות משהו, לפתח את המוח".

איזבל, זו הסיבה שהתחלת ללימודי נטורופתיה? זה לא ממש קרוסאובר צפוי מדוגמנית.
"היתה לי נסיעה במסגרת העבודה וקראתי את הספר המקסים של סאנאיה רומן 'לחיות מתוך שמחה', שלקחתי פנימה ממש. נפל לי האסימון: הנה משהו שאני באמת אוהבת. הבסיס של נטורופתיה הוא ריפוי בעזרת תזונה טבעית מהמקום ההוליסטי של איזון בין גוף לנפש. בדוגמנות יש משהו מאוד דפוק בקטע של התזונה. מה לעשות, אתה מתעסק באיך שאתה נראה, ובוחנים אותך, ואתה צריך לעמוד בסטנדרטים. זה לקח אותי למקום של לרצות לרפא".
אבא ואמא בקמפיין הבא
מה איתך, אורן? למה אתה פרשת?
סימנטוב: "הלכתי ללמוד עיצוב תעשייתי ואחרי שעזבתי עבדתי במשרד לעיצוב פנים והיום אני שותף במשרד לעיצוב פנים. היכולת לדגמן היא בעיני מתנה מדהימה. אני ואיזבל היינו מוצאים את עצמנו בזולות מדהימות בכל מיני סיבובים בעולם, שאתה אומר לעצמך, בוא'נה גם מביאים אותי הנה וגם משלמים לי?".

אז איך אתה מסביר כל ההתבכיינות הנוכחית של דוגמנים כמו דודי בלסר, איתי תירוש ויונתן כהן על המקצוע?
"גברים דוגמנים לא עושים כסף. רובם תפרנים. אם אתה נוסע לחו"ל לעשות קמפיינים, זה יכול להעמיד אותך על הרגליים לתקופה ארוכה, אבל לרוב זה לא קורה".

עדיין, השמות שציינו מאוד מצליחים.
גיא: "זה אופי. אך ורק אופי. מעבר לדוגמנות, אני בטוח שהאנשים האלה, גם בחיים שלהם, הם כאלה מתפנקים. אם אתה בכיין, אתה בכיין. יש אנשים שכן מסתכלים על חצי הכוס המלאה. אז מי שמתבכיין, מסתכל על זה בצורה אחרת ממני".

תגידו, יש לכם מושג לגבי התסריט של הקמפיין הבא?
איזבל: "אני סומכת על קדוש".

אורן: "אבא שלי ואמא שלך. גיא עם פרננדה (בת זוגו; גב"ח וא"י)".

איזבל: "כן, כבר הצענו אותה".
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...