ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
מחכים לשליח
וספה ואסקדה משתפות פעולה, ומוציאות מהדורה מוגבלת של קטנועים מעוצבים וסופר-קוליים
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
29/11/2004 11:55
מותג האופנה
הגרמני
"אסקדה", חבר לאחרונה למותג האופנועים האיטלקי "וספה", לשיווק דגם משותף וייחודי. הדגם - וספה צבעונית ומאויירת בדומה להדפסים השולטים בקולקציית "אסקדה ספורט" לעונת סתיו-חורף 2005 של המותג - משווקת בלעדית באירופה, במספר דגמים מצומצם.
 
זהו לא שיתוף הפעולה הראשון בין מותגים ממונעים למותגי אופנה. העלייה בצריכת מותרות וההשתעבדות למותגי יוקרה, מביאים מותגים גדולים ליצירת פרוייקטים משותפים כדי לחזק את מעמדם. חיבורים בין
"דולצ'ה וגבאנה" או "הרמס" ל"סיטרואן" בתחום הרכב, או בין קרל לאגרפלד ל"H&M" ואייזק מזרחי ל"טארגט" ועוד, מביאים קהל חדש ושבוי למותגים חזקים.
 
עוד עיצוב של אסקדה. צילום: יחסי ציבור
מתקשים להתרומם
שיתופי פעולה שכאלה נועדו גם להעניק ריענון נחוץ למותג מאובק. בניגוד ל"וספה", שנוסדה בשנת 1946 ומתחדשת מדי מספר עונות, את "אסקדה" תרענן רק רעידת אדמה שתחריב את משרדי העיצוב שבמינכן, או את בוטיק המותג שבכיכר המדינה, תל אביב.
 
למרות שצמד בעלי "אסקדה" - מרגרתה ו-וולפגנג ליין, השיקו לפני כעשור את הליין הצעיר "אסקדה ספורט", זה לא עזר בהחייאת המותג בקרב הקהל הפחות מבוגר והיותר הטרנדי, בניגוד למותגים "לואי ויטון", "כריסטיאן דיור", "לנוון", "בלנסיאגה" ו"ברברי", שבעזרת כשרונות עולים הרימו את בתי האופנה הוותיקים מהתחתית. אלו השיקו קווים צעירים, חלקם זולים יותר, שפנו אל קהל היעד קורא המגזינים. באותו אופן רעננו את המותג שלהם אנשי משפחות פיאג'יו ואניילי, המחזיקות במניות "וספה", עם אוסף קטנועים בדגמי רטרו מעודכנים, שהושקו בשנת 1996.
 
כרגע,  עם הדגם הייחודי החדש, זוכים המותגים לאייטם לוהט וזמזום תקשורתי נחשק, המלהג על יכולתה של "אסקדה ספורט" להציג רעננות, חדשנות ומקוריות. הצעד הבא, בעיני, יהיה להתהדר במעצב צעיר, מוכר ובולט, שימנף את המותג אל על.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...