ראשי > סטייליסימו > עיצוב > כתבה
בארכיון האתר
דרוש עורך
גודש הנושאים והווליום הצעקני של מגזין העיצוב החדש "טרנד" הבהילו את אהוד רז
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
אהוד רז,
24/10/2004 15:43
נתחיל מהסוף. כל מגזין חדש שיוצא פה, בארץ החמסינים והפצצות, הוא ברכה. במיוחד כשמדובר במגזין עיצוב, נושא חשוב שסובל פה מהזנחה פושעת מאז ומתמיד.

המגזין החדש מתהדר בשם המיושן/ לעוס/ מציק "Trend" (כך במקור, כי חסרות הרי מילים בעברית). השם מתנוסס באותיות כסופות בראש הכריכה, על רקע שחור עם מלבן כתום לצידו, אפקט המעניק לחוברת הלא זולה מראה של קטלוג פלאפונים מסוג מסויים.

הצהרת הכוונות של העורכים המתפרסמת בגיליון הראשון של "טרנד", היא "לחולל שיח ציבורי העוסק במגוון הנושאים
הכלולים בעיצוב תלת ממדי, לתת במה למגמות חדשות, לחלוק כבוד לגדולי המעצבים בהיסטוריה, להציג מעצבים בתחילת דרכם ולפרוש את מיטב האסתטיקה בארץ ובעולם".

הרבה משימות למגזין אחד. הרבה מדי מסתבר. הצהרת הכוונות הבומבסטית רק מבליטה עד כמה מתקשה "טרנד" לקיים את שלל ההבטחות ומציג, בסופו של דבר, ערימה גדולה ובלתי אחידה ברמתה של נושאי עיצוב. הדבר דומה למסיבת כיתה בה מוגשים שלל החטיפים בגיגית אחת גדולה. מתוקים ומלוחים, פריכים ואלסטיים, יבשושיים ולחים. כולם יחד. וזה לא הכי טעים ככה.
פרסומות צעקניות וגודש כללי
מעצבים ישראליים, מעצבים מחו"ל, עיצוב מוצר, ארכיטקטורה, עיצוב פנים, רטרו, מגמות חדשות (או לפחות מוגשות ככאלה), חומרים (כסף), מקומות (עיצוב סקנדינבי), ועוד רבים אחרים. שפע, מסתבר, לא תמיד מועיל. העומס העצום יוצר גודש ויזואלי שמתוחזק בפראות על ידי כמות גדולה של מודעות פרסומת כעורות ובלתי מתוחכמות, שיוצרות יחד עם העריכה הגראפית הצעקנית סמטוחה בל תתואר.

רוב המטרות הוחטאו, זה נכון, אבל ההפקה המהודרת שתופיע כל חודשיים ובשני פורמטים, כריכה קשה וכריכה קשה, מעוררת תקוות לעתיד. נדרשת עריכה סלקטיבית ונוקשה יותר, הן בבחירת הנושאים והן בבחירת האימאג'ים. יהיה נכון יותר למקד את הגיליונות הבאים על פי נושא מסוים ורחב, ולא לנסות לחתוך את העוגה ולהישאר עם ציפור אחת ביד. או משהו כזה. עולם העיצוב הוא עצום ומצריך סינון ועיבוד בטרם יוגש. 

השלב הבא יהיה הורדת הטונים בעריכה הגראפית. העומס במגזין כבד ביותר וכדאי היה ליצור שונות בין מודעות הפרסומת למאמרים, שלא נתבלבל.

הגיליון ההראשון של "טרנד" הוא יותר הפגנת כוח מאמירה תרבותית מכובדת. אבל הכל עדיין בידיהם של המייסדים. ללא ספק, יש להם את הכוח הנדרש להפקה מכובדת וראויה. רק שהם חייבים להתמקד, לקצץ ולהוריד ווליום, כדי שאפשר יהיה לשמוע משהו.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

עיצוב
שישה מעצבים פורצי דרך  
עיצוב ישראלי: צורה לנו  
כך היינו - השקת מגזין בלוק  
עוד...