שוב יורד מהפסים: אני ועם ישראל נגד הרכבת
0 שקלים, זה גובה הפיצוי שמקבלים מהרכבת על איחור שלהם שגרם לבזבוז זמן, עצבים והחמצה של פינה בתוכנית הבוקר של ערוץ 10
אחר כך הוא נשאל האם היא צריכה להיות שמנה, רזה או במשקל ממוצע, ובהמשך האם היא צריכה להיות עם שיער חום, שחור או אדמוני. בשלב זה הבחור מתעצבן ושואל "תגידי, יש לך בכלל בחורה להציע לי?". "האמת שאין לי", עונה השדכנית, "אבל אתה חייב להודות שהשירות שלי הוא פשוט נפלא".
הנה עוד בדיחה לא מצחיקה, הפעם על חשבון כולנו – הבוקר הייתי אמור להופיע בתוכנית הבוקר של ערוץ 10. לשם כך קמתי מוקדם, צחצחתי שיניים, שפכתי על עצמי קפה, קיבלתי צעקות מהילדים שהכריך אתמול לא היה טעים ולקחתי את הרכבת של 06:52 מהקריות לת"א.
כשהרכבת איחרה להגיע לא התרגשתי. גם העומס העצום של הנוסעים על הרציף לא הרשים אותי. הבעיה היתה שהכרוז הודיע שבגלל תקלה, הרכבת המהירה לתל אביב תעצור בכל תחנות הביניים. כשהגענו לתחנת "חוף
ירדתי מהרכבת, שאלתי את אחד מעובדי התחנה איפה הרכבת לקריות וחיכיתי בסבלנות. כשהגיעה הרכבת, אמרו לנו לעבור לרציף אחר ולחכות לרכבת אחרת שתיקח אותנו לקריות. כשזו הגיעה אני ועוד נוסעים עלינו עליה, אבל בתחנת "מרכז השמונה" הרכבת שבתה והתבקשנו לעבור לרכבת אחרת שתיקח אותנו לקריות.
בשורה התחתונה, שעתיים אחרי שיצאתי מהבית, חזרתי עייף, מזיע ועצבני, אחרי שביקרתי אצל שלמה, מנהל סניף הרכבת בקרית מוצקין שנתן לי החזר של כרטיס הנסיעה לתל אביב, אבל לא שקל אחד של פיצוי. אפילו לא נסיעה חינם נוספת במקום המסויט שנקרא רכבת ישראל. יכולתי להתווכח איתו כי על פי נהלי הפיצוי של הרכבת, מכיוון שהרכבת המקורית לתל אביב אמורה לאחר ביותר משעה, הדבר מזכה אותי בכרטיס נסיעה נוסף, אבל פשוט כבר לא היה לי כוח. אגב, אם אתם חושבים שאני או שאר הנוסעים שמענו פעם אחת את המילה סליחה מאחד העובדים שפגשנו, או שמערכת הכריזה הודיעה שאנו זכאים לפיצוי, אתם כמובן טועים.
אם לחזור לבדיחה מההתחלה, רכבת ישראל זקוקה לניעור יסודי. היא מאחרת, מסיעה יותר מדי נוסעים בפחות מדי קרונות, בשנה האחרונה היו יותר מדי הפסקות עבודה לצורך שיפוצים, לפעמים גם יש שם תאונות קטלניות ואם כל זה לא מספיק, גם השירות שלהם מחורבן.
עכשיו תסלחו לי, יש כמה תחקירניות מקסימות מערוץ 10 שאני צריך להתחנף אליהן, כדי שהן יאמינו שלא אני האידיוט שאשם באיחור לתוכנית הבוקר, אלא הגאונים מרכבת ישראל שאולי שווה לצרפם לחברה לאומית אחת לתחבורה ציבורית שתאחד את כל הגופים הנוגעים בדבר.