רבע שעה קלה על תחבורה בירושלים
"15 דקות" היא קבוצה שהוקמה לשיפור התחבורה הציבורית בבירה. מדוע הגוף שמקדם את תוכנית האב בנושא מסרב לשתף אותם?

בעמותת "תוכנית אב לתחבורה", שכפופה למשרד התחבורה ואחראית לתכנון התחבורה הציבורית בעיר, עייפו מהביקורת, ויצאו בהכרזה ש"אם ל '15 דקות' יש 60 דקות פנויות, הם מוזמנים להיפגש איתנו". סעידוב נענה לאתגר. יחד עם כמה מחבריו הגיע לפגישה עם אמנון אליאן, האחראי לקשרי קהילה בתוכנית אב לתחבורה. במשך מספר דקות אמרו סעידוב וחבריו את אשר על לבם, ואז הגיע תור התגובה. בטרם פתח בדברים, הבהיר אליאן שהוא מוכן לדבר רק בתנאי ש"כל מה שנאמר נשאר בחדר הזה, שום מילה לא יוצאת לתקשורת".
סעידוב

כדי לעקוף את מי שהוא מגדיר "עריצים" הקימו סעידוב וחבריו באתר שלהם "מלשינון", בו מוזמנים עובדי "תוכנית אב לתחבורה" וכל מי שמחזיק מידע מבפנים לדווח באנונימיות על התוכניות המתרקמות לגבי התחבורה הציבורית בעיר. סעידוב אומר שעד כה הגיעו כ-20 פניות, מתוכן כחמש שהכילו מידע רלוונטי. "היה גם מייל אחד עם איומים עליי, שנכתבו באנגלית עילגת בנוסח 'איי קאט יור בולס', אבל אני לא מתייחס לזה ברצינות".
שמוליק אלגרבלי, דובר תכנית אב לתחבורה, רואה את הדברים אחרת לגמרי: "אנחנו בקשר טוב עם 41 ארגונים בירושלים. רק עם '15 דקות' יש לנו בעיה. לא ייתכן שמהנדסים ואנשי מקצוע יישבו עם פעילים ולמחרת כל מילה שאמרו תהיה בעיתון. יש תוכניות שנמצאות בבחינה ראשונית, ואם המהנדס רוצה לשמוע לגביהן דעה זה לא אומר שכל הציבור צריך לדעת מזה. זה ישבש את התהליך. שיוסי סעידוב יחליט אם הוא רוצה להיות פעיל ציבור או עיתונאי. אם הוא רוצה להיות עיתונאי, שיחכה שנכנס מסיבת עיתונאים ונוציא הודעות מסודרות".
aviv67@gmail.com








נא להמתין לטעינת התגובות
