רבע שעה קלה על תחבורה בירושלים

"15 דקות" היא קבוצה שהוקמה לשיפור התחבורה הציבורית בבירה. מדוע הגוף שמקדם את תוכנית האב בנושא מסרב לשתף אותם?

סופ
אביב לביא | 6/2/2010 13:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
השימוש בתחבורה הציבורית בירושלים אף פעם לא היה תענוג גדול, אבל מאז שהחלו העבודות על הרכבת הקלה, כל ניסיון לחצות את בירת ישראל באוטובוס הוא פוטנציאל לסיוט. אם תשאלו את יוסי סעידוב, גם לתקשר עם מי שאחראים על הפלופ זו לא הנאה צרופה. "15 דקות " היא קבוצת פעולה שהקימו סעידוב וחברים ירושלמים במטרה לשפר את התחבורה הציבורית בעיר. הם מלאים רעיונות כרימון וחדורי מוטיבציה, בהיותם אלה שמיטלטלים בעיר על בסיס יומי. מוקד 15 הפך לכותל התלונות של מי שנוסע באוטובוס בירושלים ורוצה לשתף את העולם בחוויה.


צילום: שימי נכטיילר
יוסי סעידוב. ''מה פתאום שיחה בין פקיד ציבור לאזרחים היא בגדר סוד?'' צילום: שימי נכטיילר

בעמותת "תוכנית אב לתחבורה", שכפופה למשרד התחבורה ואחראית לתכנון התחבורה הציבורית בעיר, עייפו מהביקורת, ויצאו בהכרזה ש"אם ל '15 דקות' יש 60 דקות פנויות, הם מוזמנים להיפגש איתנו". סעידוב נענה לאתגר. יחד עם כמה מחבריו הגיע לפגישה עם אמנון אליאן, האחראי לקשרי קהילה בתוכנית אב לתחבורה. במשך מספר דקות אמרו סעידוב וחבריו את אשר על לבם, ואז הגיע תור התגובה. בטרם פתח בדברים, הבהיר אליאן שהוא מוכן לדבר רק בתנאי ש"כל מה שנאמר נשאר בחדר הזה, שום מילה לא יוצאת לתקשורת".

סעידוב

וחבריו התמרדו: מה פתאום שיחה בין פקיד ציבור לאזרחים היא בגדר סוד? מדוע לא יוכלו לשתף בתוכן הפגישה את חבריהם ל-"15 דקות" ואת כלל תושבי ירושלים? "הדרישה שלא נחשוף דבר לציבור היא אנטי דמוקרטית", אומר סעידוב. "מדובר בגוף שפועל מכספי המסים שלנו. הצענו כפשרה שלפחות על מה שאנחנו אמרנו בפגישה נוכל לדווח, אבל הוא פשוט קם ויצא מהחדר, ותוך כדי אמר: 'אני בטוח שאקרא על זה בסוף השבוע בעיתון'. בעקבות הפיצוץ הם דורשים מכל מי שעובד איתם להחרים אותנו. זו עריצות פקידותית".


צילום: פלאש 90
כל ניסיון לחצות את בירת ישראל באוטובוס הוא פוטנציאל לסיוט צילום: פלאש 90

כדי לעקוף את מי שהוא מגדיר "עריצים" הקימו סעידוב וחבריו באתר שלהם "מלשינון", בו מוזמנים עובדי "תוכנית אב לתחבורה" וכל מי שמחזיק מידע מבפנים לדווח באנונימיות על התוכניות המתרקמות לגבי התחבורה הציבורית בעיר. סעידוב אומר שעד כה הגיעו כ-20 פניות, מתוכן כחמש שהכילו מידע רלוונטי. "היה גם מייל אחד עם איומים עליי, שנכתבו באנגלית עילגת בנוסח 'איי קאט יור בולס', אבל אני לא מתייחס לזה ברצינות".

שמוליק אלגרבלי, דובר תכנית אב לתחבורה, רואה את הדברים אחרת לגמרי: "אנחנו בקשר טוב עם 41 ארגונים בירושלים. רק עם '15 דקות' יש לנו בעיה. לא ייתכן שמהנדסים ואנשי מקצוע יישבו עם פעילים ולמחרת כל מילה שאמרו תהיה בעיתון. יש תוכניות שנמצאות בבחינה ראשונית, ואם המהנדס רוצה לשמוע לגביהן דעה זה לא אומר שכל הציבור צריך לדעת מזה. זה ישבש את התהליך. שיוסי סעידוב יחליט אם הוא רוצה להיות פעיל ציבור או עיתונאי. אם הוא רוצה להיות עיתונאי, שיחכה שנכנס מסיבת עיתונאים ונוציא הודעות מסודרות".

aviv67@gmail.com

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

לא עוצר בירוק

צילום: דעות

אביב לביא במסע שבועי במטרה להפוך את הסביבה למקום נעים יותר

לכל הכתבות של לא עוצר בירוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים