סילבן שלום: רכבת בגליל תפתח את הצפון
השר לפיתוח הנגב והגליל הצטרף למאבק הרשויות להקמת רכבת לכרמיאל. ראשי עיריות בצפון: "זהו רגע קריטי לעתידו של הגליל"

עולים לרכבת צילום: פלאש 90
שלום הכריז כי הוא מצטרף למאבקם של ראשי הרשויות בגליל על סלילת רכבת רגילה, שתחבר בין עכו לכרמיאל ומשם, בעתיד, גם לצפת ולקריית שמונה. לדבריו, המאבק יתנהל מעתה תחת הקריאה "מצילים את הגליל, מתחברים לרכבת".
לדברי השר, המאבק על הרכבת לצפון עומד מהיום בראש סדר העדיפויות של המשרד שלו. "אני רואה באי הנחת המסילה לכרמיאל חסם עיקרי לפיתוחו של האיזור", הבהיר השר. "יחד עם ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, ויתר ראשי הרשויות בצפון, אנו מתכננים מספר פעילויות לקידום הנושא".
השר שלום אמר כי עמדתו של משרד האוצר היא כי יש להסתפק בסלילת רכבת קלה מצומת הצ'ק פוסט בחיפה לכרמיאל, אולם הוא הבטיח לראשי הרשויות כי יפעל גם בממשלה וגם מול ראש הממשלה לסלול רכבת רגילה.
"רוצים מכרז תוך חודשיים"
ראשי הרשויות בגליל התאספו היום בעיריית כרמיאל יחד עם השר שלום ושיגרו מכתב בנושא הרכבת לראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב הם כותבים, בין היתר: "רכבת קלה אינה מתאימה לצרכי הגליל ולחיבור אמיתי בין הפריפריה למרכז כפי שרצית ליצור. אנא החלט היום כי תבוצע רכבת כבדה מעכו לכרמיאל וכי המכרז לקו יצא עד סוף שנת 2009".
לדברי
שלום, "אם תהיה רכבת לכרמיאל וממנה לגליל העליון, יהיה לנו קל יותר להביא לגליל 300 אלף תושבים מכל הארץ שרוצים להתיישב בו. אם תהיה רכבת, רבים יוכלו להתגורר בגליל ולעבוד באיזור השרון או בתל אביב. הנסיעה ברכבת תקצר זמני נסיעה ותייעל את ההגעה לכל מקום בארץ".
ראש עיריית צפת, אילן שוחט, אחד מראשי המאבק, אמר היום ל-nrg מעריב: "אין ספק כי הגענו לרגע קריטי לעתידו של הגליל. הגעתו של השר לכאן היא הצהרת כוונות לעתיד. פרויקטים כמו האוניברסיטה בבית הספר לרפואה שמתוכננים לקום בגליל יהיו כהשקעה מבוזבזת מבלי לחבר אותנו לרכבת".
ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גבסו, אמר במהלך הישיבה כי "אי הקמת פרויקט רכבת לכרמיאל היא פגיעה קשה בתושבי הצפון והגליל בפרט והיא תהווה חסם להצלחת פרויקטים רבים".