ראשי רשויות בדרום: להמשיך מיד בעבודות קו הרכבת אשקלון-באר שבע

כבר יותר משנה תקועה הקמת המסילה הדרומית בשל חילוקי דעות בין משרדי התחבורה והאוצר. ראשי הרשויות הממתינים לחיבורם למרכז זועמים: "זו חלמאות. מחזירים אותנו עשרות שנים אחורה"

זמן מעריב | 4/11/2009 19:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יותר משנתיים חלפו מאז הבטיח משרד התחבורה כי יוקם קו רכבת בין אשקלון לבאר שבע, ובינתיים דבר לא זז. הסיבה: חילוקי דעות בין משרד התחבורה למשרד האוצר על עלות הקמת המסילה.
 
רכבת ישראל. עדיין לא עוברת בשדרות
רכבת ישראל. עדיין לא עוברת בשדרות צילום: יוסי אלוני
 
בעוד שמשרד התחבורה מבקש לסלול קו שיכלול שתי מסילות בעלות של שני מיליארד שקלים, דורש האוצר כי ייבנה קו של מסילה אחת בלבד, דבר שיפחית את העלות ב-300 מיליון שקלים. ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה מסרבים לכך, בטענה שמסילה אחת תיצור עומסים כבדים, שעות המתנה רבות, ולא תספק את השירות שדרוש לאיזור.

ראשי הרשויות בדרום, ובפרט אלו שתוואי הרכבת אמור לעבור בשטחן - שדרות, אופקים, מרחבים ושדות נגב - החליטו להפסיק להמתין ולצאת למאבק לחידוש העבודות על מסילת הרכבת.

לפני כמה ימים שיגרו מכתב משותף לשר התחבורה ישראל כץ ולמנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות. "חיבור הפריפריה למרכז משמעו פתרונות תעסוקה, עידוד יזמות, עליית ערך הנדל"ן ובעיקר תנועה מהירה, קלה ונוחה לתושבי הנגב המערבי ועוטף עזה, שכיום נדרשים להגיע לתחנות הקרובות באשקלון, בבאר שבע ובקריית גת", כתבו.
הממשלה מתייחסת אלינו כמו לחבל ארץ נידח

"זו התנהגות חלמאית", זועם ראש המועצה האיזורית מרחבים אבנר מורי. "יש בידינו המפתח לצמיחה ולשגשוג כלכלי לאיזור ולמדינה כולה, ובמחי יד מחזירים אותנו עשרות שנים אחורה".

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה התבטא אף הוא בעניין: "ההתנהלות הזו מאפיינת את יחס הממשלה אל הפריפריה כאל חבל ארץ נידח שמדי פעם צריך להפגין כלפיו חמלה. עדיף כבר לא לתת כלום מאשר מסילה אחת".

גורמים ברכבת ישראל מסרו כי מבחינתם העבודות

יכולות להתחדש "כבר מחר", בתנאי שהפרויקט יכלול שני מסלולים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בדיקה שהזמין משרד התחבורה הצביעה על כך שבהתאם לביקושים הצפויים אין צורך במסילה כפולה בקו אשקלון – באר שבע. כדי לפתור את הבעיה נערכו דיונים בנושא ואף גובשו הסכמות על ביצוע מסילה בודדת תוך השקעת כספים משמעותיים בתשתיות, שיאפשרו הכפלת המסילה בעתיד ככל שיהיה בכך צורך. רכבת ישראל ומשרד התחבורה סירבו לפשרה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים