סיוט התחבורה הציבורית של הסטודנטים
הסדרת תחבורה ציבורית למוסדות אקדמיים היא אולי לא אתגר גדול, אבל בישראל כמו בישראל - הפוליטיקאים יודעים רק להבטיח
לא במקרה בין מארגני הכנס היתה גם "מגמה ירוקה", התנועה הסביבתית שמאגדת סטודנטים מכל הארץ. הסטודנטים חזרו השבוע ללימודים, אבל קשה להם מאוד להגיע אל הקמפוסים. מוסדות הלימוד האקדמיים אמורים להיות הצרכנים המושלמים של שירותי התחבורה הציבורית: רבבות צעירים שמגיעים מדי יום לאותו מקום, הכסף אינו בכיסם ורובם עדיין לא הספיקו להתמכר לתפנוקי המכונית הפרטית. אלא שאיכות שירותי התחבורה שהם מקבלים מבטיחה שזה יקרה ברגע שיוכלו להרשות לעצמם.
ערב פתיחת שנת הלימודים האקדמית הפיצו פעילי מגמה ירוקה שאלון תחבורה בקרב כ-100 סטודנטים הלומדים בכל הארץ. התשובות מדכדכות: המילה ,סיוט, חזרה על עצמה שוב ושוב מפי הנשאלים. שום אמצעי תחבורה לא יצא בזול: רוב הסטודנטים ציינו שהם משתוקקים להגיע ללימודים ברכבת, אבל התחנה רחוקה מהקמפוס ומחירי הכרטיסים גבוהים. האוטובוסים זולים יותר - אבל אין סיבה לקנא במי שתלויים בשירותיהם.
סטודנט ירושלמי שמתגורר בעין כרם מספר ש,במקום שאוטובוס יגיע בכל 5 דקות, כמו שמצוין באתר של אגד, מגיעים 3 אוטובוסים יחד פעם ב-45 דקות, כשהם עמוסים לעייפה. לעולם אין מקום ישיבה, הצפיפות גדולה וחוויית הנסיעה איומה".
סטודנט מגבעת רם מציין שהאוטובוס האחרון יוצא בשעה ,20:00 כך שלתלמידי הקורסים המאוחרים יש בעיה. לסטודנטים במכללת ספיר, שמתגוררים בקיבוצים הסמוכים, יש בעיה אחרת: כדי להגיע מהקיבוץ למכללה וחזרה הם צריכים לנסוע דרך שדרות - מה שמאריך להם את הדרך בשעה.
חלק מהמשיבים הודו ש"כשיש לנו יום עם שיעור או שניים, אנחנו מעדיפים להפסיד לימודים ולא לצאת למסע בדרכים". אחרים
כל זה מקומם במיוחד, מפני שהסדרת תחבורה ציבורית סבירה למוסדות אקדמיים לא נראית כמו אתגר מכוכב אחר. די ברשת יעילה של "שאטלים" שתצא מהקמפוס ותעבור בנקודות מפתח, כדי להקל מאוד את חייהם של רבבות סטודנטים ומרצים, לחסוך הרבה כסף, זיהום אוויר ושקיקה לרכב פרטי.
גם מהאוניברסיטאות ומהמכללות עצמן אפשר היה לצפות להרבה יותר מעורבות. אנשי מגמה ירוקה מציינים, למשל, שבחלק מהמוסדות אין כלל התארגנויות של “קאר פול” (שיתוף מכוניות) וכשכבר יש כאלה - היוזמה בדרך כלל מגיעה מהסטודנטים.








נא להמתין לטעינת התגובות







