לעג למרשרש: הפתרון המוזר לבעיית השקיות
במקום לנקוט מהלך חד וברור, עם ערך חינוכי וסביבתי, מעדיף המשרד להגנת הסביבה ללכת במסלול עוקף, ללא תקדימים בינלאומיים, שספק אם יגאל את ישראל מהמשך ההתבוססות במיליארדי שקיות מיותרות. לא עוצר בירוק, חלק ב'
- לא עוצר בירוק, חלק א': הוצאת רכב
- לא עוצר בירוק, חלק ב': מבזבזת קופה

שקיות. מסובך יותר מבעיית הגרעין האיראני יהודה לחיאני ואלי דסה
עכשיו, סוף סוף, מאמינים במשרד להגנת הסביבה שעלו על פתרון, שכבר נמצא בתהליך עבודה מול מכון התקנים. היעד: ניסוח תקן מחייב לשקית גופייה (השקיות שמחלקים בקופות, להבדיל מאלה שבהן עוטפים עגבניות בעמדת הירקות.( הרעיון: השקיות שיחולקו בקופות ישודרגו למעמד שקיות חזקות, עבות, עמידות, רב פעמיות. אסור יהיה לייצר, לשווק ולחלק בקופות שקיות אחרות. המטרה: עם ישראל ייקח את השקיות החזקות, ויחזור איתן גם בפעם הבאה. הסיכויים שזה באמת יועיל: נו, מילא.
קצת מוזר שאחרי כל המהומה וסיעור המוחות זה האפיק שנבחר. למיטב ידיעתי, אין לו אח ורע בעולם. ברוב מדינות המערב מוכרים את השקיות בתעריף שגורם לקונים להתרגל להביא מהבית תיק או עגלה. באירלנד צנחה צריכת השקיות בכ-90 אחוז לאחר שהתחילו לגבות עבורן סכום משמעותי. אין טעם לסמוך על החוסן של השקיות: הרי בשנה האחרונה
כבר חילקו רשתות השיווק בישראל תיקים רב פעמיים ירוקים, ומבדיקה שנערכה במוסף "עסקים" של "מעריב" התברר שעם ישראל אמנם מאוד שמח לקחת את התיקים - אבל משאיר אותם בבית.
יואב גואל, שאחראי לנושא במשרד להגנת הסביבה, אומר שהכוונה היא בכל זאת להשפיע דרך הכיס. איך? עלות ייצור השקיות שיעמדו בתקן החדש תגדל משמעותית 30 - 40 אגורות לעומת שבע אגורות כיום.
רשתות השיווק לא יוכלו לעמוד בהוצאה ויעבירו את הנטל הכספי אל הלקוחות, שיתרגלו בהדרגה להפחית את השימוש בשקיות. הלוואי והוא צודק, אבל תרשו לי להיות ספקן: יש סיכוי סביר הרשתות יעדיפו משיקולי תחרות לספוג את העלויות בעצמן, או שיטילו על הלקוחות רק סכום שלא באמת יזיז להם. במקום לנקוט מהלך חד וברור, עם ערך חינוכי וסביבתי, מעדיף המשרד להגנת הסביבה ללכת במסלול עוקף שספק אם יגאל את ישראל מהמשך ההתבוססות במיליארדי שקיות מיותרות.