גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


עוד תאונה שניתן היה למנוע

חקירת תאונה בין ג'יפים צבאיים מגלה כי אחד הנהגים לא עבר את ההכשרה המתאימה לנהיגת שטח

אמיר בוחבוט | 29/11/2007 18:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שני ג'יפים ממוגנים מסוג סופה של גדוד 12 מחטיבת גולני התנגשו זה בזה לפני כשבועיים על ציר גדר המערכת בצפון רצועת עזה. כתוצאה מההתנגשות החזיתית עלה אחד הג'יפים באש וארבעה חיילים נפצעו קל עד בינוני. לכאורה, עוד תאונה שגרתית שלא עושה יותר מדי כותרות, על אף שפינוי הפצועים התבצע תחת אש של מחבלים. אולם כעת מתברר כי יכול להיות שאת התאונה הזו, שיכלה להיות חמורה בהרבה, ניתן היה למנוע בקלות מדאיגה.

מתחקיר התאונה שנערך באוגדת עזה עולה כי שני נהגי הג'יפים נסעו במהירות גבוהה, במרכז הנתיב. כשהגיעו שניהם יחד למעלה גבעה – הם התנגשו זה בזה חזיתית ובעוצמה. כשבדקו החוקרים את המסמכים של שני הנהגים, גילו כי אחד הנהגים, נהגו של מפקד הפלוגה, לא עבר את ההכשרה המתאימה לנהוג באותו הרכב.

"הטענה שנחקרת כעת היא כי נהג מפקד הפלוגה לא היה מורשה לנהוג ברכב הממוגן - לא היה לו היתר לנהוג ברכב", סיפר אחד מהקצינים החוקרים את המקרה. הקצין הבהיר כי לנהג המ"פ יש היתר מסוג "35" המאפשר לו אחרי השתלמות בת יום אחד לנהוג על רכב ארבע על ארבע. כדי לאחוז בהגה של ג'יפ סופה ממוגן הוא אמור היה לעבור הכשרה נוספת.

ג'יפ סופה שוקל למעלה מטון וחצי יותר מג'יפ רגיל. הסיבה לכך היא מרכיבי המיגון שלו. קצין באוגדת עזה הסביר כי הנהיגה בשטח בג'יפ כזה שונה מאוד מנהיגה ברכב רגיל. הסכנה הגדולה בתאונה בג'יפ כזה היא החשש כי הוא יעלה באש, כמו בתאונה הנחקרת, ובעקבות אותה האש יתפוצצו אמצעי הלחימה שבתוכו.

"במקרה הזה מדובר בנס", הדגיש הקצין. "הג'יפים שנמעכו כתוצאה מההתנגשות הם העדות הכי טובה לכך. עד עכשיו לא ברור כיצד הם יצאו מזה בחיים. זה אירוע חמור. היתה פה עצימת עיניים וזה מסוכן".
השאלות הקשות

עופר שמרלינג, מומחה בטיחות ולשעבר פרויקטור בעוצבת אדום שבאזור אילת, אמר כי בעיניו, חוסר סדר ומשמעת, ובהמשך אחריות המפקדים הם הבעיה האמיתית שיכולה להוביל לתאונות.

"צה"ל לא אמור לשלם למפקדים משכורות כדי להפיק לקחים אחרי שנשפך דם, אלא כדי לחפש תקלות", מחה שמרלינג. "בתאונה הזו לא נהרגו חיילים, אבל אולי בתאונה הבאה. איפה קצין הרכב? איפה סגן מפקד הפלוגה שהיה אמור לראות

למי יש אישור לנהוג על הג'יפ, ועוד הנהג של המ"פ? איפה סגן מפקד הגדוד שאמור להציף נושאים מסוג זה בכנסים לנהגים? איפה קצין בטיחות אוגדת עזה?"

שמרלינג ציין כי הוא התריע בעבר והזהיר כי ישנם אי סדרים, לדבריו, באוגדת עזה, אך לטענתו הם התנערו מאחריות. מומחה הבטיחות הבטיח כי בקרוב יגיש לרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, דוח מלא בנושא תאונת דרכים באוגדה.

לפני שלושה שבועות נהרג בתאונת דרכים צבאית סמ"ר יריב אמיתי, בן 21 ממושב הזורעים, לוחם בגדוד 13 בחטיבת גולני. בעת שנסע בסמוך לגדר המערכת התהפך ג'יפ ההאמר בו נסע. יחד איתו נפצעו עוד שלושה חיילים באורח קל. חקירת תאונה זו מעלה גם היא מחדל ורשלנות שהביאו למותו של הלוחם.

כעת נותרת השאלה המטרידה - כמה מהתאונות שכבר התרחשו ניתן היה למנוע, אם רק היו מקפידים על הפקודות שנועדו למנוע אותן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים