זוכו מהריגה הנאשמים בתאונת האוטובוס
ביהמ"ש זיכה את 4 עובדי "ז'ק יולזרי" שהואשמו בהריגה של 17 נוסעים שהשתתפו בטיול פנויים-פנויות ב-1999. עם זאת, הם הורשעו בזיוף ובקבלת דבר במרמה. פרקליטם: החלטה אמיצה

אך הארבעה הורשעו לבסוף בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ובעבירות נוספות על תקנות התעבורה אשר אינן קשורות לעצם התרחשות התאונה. בנוסף, הורשע הנהג בעבירות של סטייה מנתיב תחבורה ושל נהיגה לא זהירה. בהכרעת הדין גוללו השופטים ביקורת קשה על התנהלות הרשויות שחקרו את התאונה.
בהכרעת הדין, המשתרעת על לא פחות מ-500 עמודים, קבעו השופטים יצחק כהן זיאד הווארי ואברהם אברהם פה אחד כי "התאונה נגרמה כתוצאה מכביש חלקלק בצורה קיצונית ביותר, עקב חומר שחור לא מזוהה". עוד קבעו שלושת השופטים כי התאונה נגרמה גם מפעולת היגוי שגויה של הנהג, שאינה עולה בקנה אחד עם רשלנות, וגם מליקויים בכביש שגרמו לתאונה.
בתגובה לזיכוי, אמר היום עו"ד יחיאל כשר, ממשרד פרופסור יובל לוי ושות', המייצג את חברת ז'ק יולזרי ואת הנהלתה, כי מדובר בפסק דין אמיץ. "לאורך כל המשפט טענו כי החומר השחור הוא הגורם לתאונה, ולא חברת האוטובוסים", אמר הפרקליט. "בית המשפט קיבל את טיעונינו ומתח ביקורת קשה על הדרך בה התנהלה החקירה המשטרתית בעניין".
שלושת השופטים הביעו ביקורת קשה על התנהלות החקירה בנושא שיבוש ההליכים והעלמת הראיות מצד אנשי מע"צ. בהודעה שפרסמה היום הנהלת בתי המשפט, נטען כי על-פי חומר הראיות, היתה לאותם בכירים במע"צ נגיעה ממשית לשיבושי החקירה החמורים.
עוד קבעו השופטים כי חלק מהמומחים שהביאה הפרקליטות לבית המשפט לא גילו את כל חומר החקירה, לרבות ניסויים שנעשו בשטח ההחלקה במתחם המיוחד באשדוד, מידע שהיה מהותי לחקר האמת.
תאונת
לאחר חקירות מתמשכות, הוגשו בתחילת שנת 2002 שישה כתבי אישום - נגד ארבעת אנשי חברת ההסעות, ונגד שני עובדי מע"צ - יצחק הרשקוביץ מהנדס מחוזות תל-אביב והצפון של החברה וראובן יום-טוב סמל האחזקה. יום-טוב נפטר מאז התאונה ממחלה, ואילו הרשקוביץ התאבד לאחר תחקיר שנעשה בערוץ 2 בעקבות הפרשה.

הפרקליטות האשימה את הרשקוביץ בשורה ארוכה של סעיפי אישום, בהם גרימת מוות ברשלנות, חבלה חמורה, והסעה בכלי תחבורה מסוכן. מאוחר יותר הוא הואשם גם בשיבוש הליכי משפט. בפרקליטות טענו כי הרשקוביץ ויום-טוב לא עשו דבר לשיפור הליקויים בכביש בו אירעה התאונה, למרות שידעו עליהם. הרשקוביץ כפר בהאשמות נגדו, והבטיח כי בתום המשפט הוא יזוכה.
לאחר התאונה נחקר הרשקוביץ' על ידי ועדה מיוחדת שהוקמה לבדיקת נסיבות התאונה ונשאל בין היתר על מצב הכביש. בכתב האישום נטען כי למרות שידע על הבדיקות שביצעו עובדי מע"צ מספר ימים לפני התאונה, לא אמר דבר. "הנאשם שידע על מצב הכביש לפני התאונה, בחר להעלים את המידע מחברי הוועדה ותחתיו מסר מידע שקרי", נכתב בכתב האישום.
כשנתיים וחצי לאחר מכן, עבדו בערוץ 2 על תחקיר החושף מחדלים לכאורה במע"צ. לאחר שנודע לבכירי מע"צ על התחקיר העומד להיות משודר, נעשו ניסיונות משפטיים למנוע את הפרסום, אך המאמצים האלה נכשלו וב-19 בנובמבר 2004, שודר ב"אולפן שישי" בערוץ התחקיר המלא. בין השאר נאמר בכתבה, שעל אף שנגד הרשקוביץ הוגש כתב אישום בפרשת תאונת האוטובוס הקטלנית, הוא המשיך בעבודתו במע"צ ואף קיבל מינוי נוסף של מהנדס מחוז תל-אביב.
למחרת בבוקר, התאבד הרשקוביץ סמוך לביתו שבנצרת-עלית. בני משפחתו של הרשקוביץ סיפרו שהוא היה נסער מאוד לאחר שצפה בשידור התחקיר בטלוויזיה. לדבריהם, הוא יצא לפנות בוקר מביתו והתאבד בירייה, באמצעות אקדח שהחזיק ברשיון. צעיר שעבר באזור הבחין בכתם דם על גרם מדרגות והזעיק את המשטרה. מקורביו של הרשקוביץ מתחו ביקורת קשה על התקשורת ועל שידור התחקיר בערוץ 2, ואמרו שהדבר הוביל להתאבדותו.