בכירים ברכבת נחקרים במשטרה
בכירים באגף התפעול נחקרים על חלקם באסון הרכבת. היום נמצאו בזירת התאונה עשרות טכוגרפים
בין הבכירים שיגיע לחקירה במשטרת התנועה בבית-דגן, מנהלים באגף התפעול של רכבת ישראל והנהלת הרכבת.
התאונה הקטלנית בין משאית לרכבת גבתה את חייהם של 7 בני אדם, ונפצעו בה יותר מ-200. ביום שישי ביצע צוות חקירה מיוחד של המשטרה שחזור במקום התאונה. עבודת הצוות מתמקדת, בין היתר, בהתנהלות חברת המשאיות "האחים אליהו".
במשטרה חושדים שהחברה העסיקהנהגים מעבר לשעות המותרות, ולעיתים אף 30 שעות רצופות, בניגוד לתקנות התעבורה. במהלך החקירה המקורית תפסה המשטרה משבשים מיוחדים לפעילות הטכוגרף (קופסה שחורה), שהותקנו במשאיות החברה.
היום נמצאו באזור התאונה עשרות טכוגרפים משנת 2004, שנהג המשאית, ליאוניד גלינסקי ז"ל, לא הגיש לבעלי החברה האחים אליהו בניגוד לחוק. נהג משאית, שמצא את הטכוגרפים הזרוקים סיפר שהם רשומים על אותו יום עבודה ונושאים את שמו של גלינסקי.
הנהג שמצא את הטכוגרפים, תושב המרכז בן 39 שעובד כנהג תובלה כ-25 שנה, טוען שניתן לקבוע באמצעותם שליאוניד נהג יותר מ-20 שעות ברצף.
במשטרה מסבירים שמבחינה חוקית אסור לשמור במשאית את הקופסאות השחורות, אלא להגישן לקצין הבטיחות של החברה. פעם בחצי שנה מקבלת המשטרה לביקורת את הטכוגרפים של הנהגים.
מנהל החברה, רפי אליהו מסר בתגובה: "יכול להיות שליאוניד שכח להגיש לי את הטכוגרפים שנמצאו". הוא העריך שהקופסאות השחורות שנמצאו כעת לא דרושים למשטרה: "המשטרה ביקשה ממני רק את הטכוגרפים של החודשיים האחרונים ואלו שנמצאו הם מהחודשים נובמבר-דצמבר 2004 וינואר 2005".
"אי אפשר היה למנוע את התאונה"
בשחזור שהתקיים ביום שישי תקפו בעלי חברת המשאיות דווקא את רכבת ישראל. "באזור ישנם ליקויי בטיחות רבים. התנאים במקום, כפי שהם נראים, מעידים על כך שאי אפשר היה למנוע את התאונה. רכבת ישראל צריכה לשאול את עצמה מי אחראי לאסון", האשים אליהו.
עוד הוסיף אליהו: "אם היה עומד כאן תצפיתן, התאונה לא הייתה
מתרחשת".
צוות החקירה, בראשות סנ"צ מאיר אור, ניסה לבחון כיצד התרחשה בלימת החירום של הרכבת, שנסעה במהירות של 143 קמ"ש. "אנחנו בודקים כמה זמן לקח לרכבת להגיע מכיוון צפון לנקודת המפגש. נבדוק וננתח גם האם המשאית חצתה את המסילה על פי החוק, ואת תקינות מערכת ההאצה והבלימה שלה", אמר סנ"צ אור.
עדכון אחרון : 27/6/2005 14:23