ליידי אמיתית לא מזייפת: מותגי היוקרה נלחמים בתופעת הזיופים
בתי האופנה בצרפת, וביניהם "שאנל", "דיור" ו"לקוסט" יוצאים בקמפיין חדש נגד זיופים של מותגי יוקרה. בתפריט: פוסטרים בשדות התעופה להרתעת התיירים
בתי האופנה ומותגי היוקרה "שאנל", "קרטייה", "דיור", "לקוסט", "לונגשאמפ", "לואי ויטון" ו"ואן קליף וארפלס" לוקחים חלק בקמפיין חדש נגד תופעת הזיופים ההולכת וגדלה בתעשיית האופנה והטיפוח.
- עשו לייק לעמוד הפייסבוק של סגנון
במסגרת הקמפיין, שנעשה בשיתוף רשות המכס הצרפתית, ייתלו כ-10,000 פוסטרים בעלי סלוגנים כמו "קנה 'קרטייה מזויף, קבל עבר פלילי ממשי" או "נשים אמיתיות לא קונות זיופים", ב-18 שדות תעופה במדינה, הקוראים לתיירים להימנע מרכישת מוצרים מזוייפים, שנחשבת לעבירה על החוק, ובנוסף גורמת להפסדים של מיליארדי דולרים.

תיק לואי ויטון מזויף מושמד
AFP
"85 אחוז מהמוצרים המזויפים שנתפסים על ידי המכס באירופה מגיעים מסין, והיא נחשבת למקום שבו מיוצרים הכי הרבה פריטים כאלה", הסביר ז'אן קסגראן, מנהל כללי במותג הצרפתי "לונגשאמפ" בשיחה עם "רויטרס". "עם זאת, מרבית הקונים מגיעים מהמערב, בדרך כלל אירופאים או אמריקאים".
גם סידני טולדנו, מנכ"ל
בית "דיור", התייחס לתופעה ואמר למגזין WWD כי על אף ששורשיה נמצאים באסיה, הבעיה לא רחוקה מהבית. "האנשים שקונים את המוצרים המזוייפים הם לא סינים, ויטנאמים או רוסים, הם אירופאים. כל פעם שאתה קונה 'לקוסט' מזויף, 'לונגשאמפ' מזויף, 'שאנל' מזויף, אתה יורה לעצמך ברגל מבחינת ערכים".
- לא רק מוצרי יוקרה: גם "גאפ" ו"ויקטוריה'ס סיקרט"
- ובסין מוכרים אפילו שקיות מזויפות של מעצבי על

תיקים מזוייפים נשלכים לגריסה
AFP

אופנתי, אך מזויף. תיק במכונת גריסה
AFP
