השף אמר לפתוח את הפה: מי קובע מה תאכלו

שלושה סוגי צרכנים יש. קובעי טעם, מאמצי טעם ועוקבי טעם. הסוג הראשון יכול לקבע גורלות של מוצרים חדשים, על הסוגים האחרים עובדות רק השפעות מסוימות. זהו את עצמכם

שחר שילוח | 12/8/2010 9:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כאשר מדובר בטעימת מאכל או משקה חדשים, אנחנו מתחלקים לשלושה טיפוסים: מאמצי טעם, עוקבי טעם וקובעי טעם. השיוך תלוי בגישה שלנו להתנסות בדברים חדשים. חברות המזון מתחילות להבין שכדי להכניס בהצלחה מוצר חדש לשוק, הן צריכות למצוא את "קובעי הטעם" ולקוות שהמוצרים שלהן ימצאו חן בעיניהם.

בעבודה שבוצעה על ידי קרן המחקר של אוקספורד זוהו שתי קבוצות של צרכנים: אלה שקובעים טעם של מוצר חדש ואלה שמאמצים אותו. המסקנות הופקו מראיונות שנערכו עם 1534 אנשים מבריטניה, ארצות הברית, צרפת, גרמניה, ברזיל וסין. בכל אחת מהמדינות ישנם צרכנים מכל הסוגים, אבל החלוקה ביניהם משתנה.

בכל מדינה היה מיעוט של "קובעי טעם" שיכלו לקבוע את ההצלחה של מוצר חדש. בסין, למשל, 13% מהאנשים יכולים לקבוע גורל של מוצר. צרכנים כאלה יתנו לבני משפחה ולחברים המלצות מה לקנות ומה לא. הם גם הראשונים שינסו מוצר חדש. "קובעי הטעם" הם אותם אנשים שקוראים מגזינים על אוכל וצופים בתוכניות על אוכל בטלוויזיה. בברזיל ובסין יש את אחוז "קובעי הטעם" הגבוה ביותר. במדינות אלה מותגים מבוססים פחות ודיבורים יכולים לקבוע את גורלו של מוצר.

חברות מסחריות יכולות לנצל את "קובעי הטעם" לקידום מוצרים, חברת יוניליבר כבר עשתה זאת. החברה נעזרה ב-30 "קובעי טעם" בלבד כדי להפיץ את בשורת ממרח המרמייט החדש שלה באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט.

חברת ברודריק'ס האירית, שמייצרת ממתקים ועוגות, החליטה להקדים את השקתה כמותג בינלאומי בבנייה הדרגתית של אהדה דרך רשתות חברתיות. הם התחילו פשוט עם "קובעי טעם" מהחברה עצמה והמשיכו לאנשים שהם מכירים, תוך הנחה שהם בונים בצורה הדרגתית גוף לקוחות.

ברנרד ברודריק, מנהל המכירות של החברה, אמר שהמטרה הייתה לא לשתול מגיבים "מטעם" שיפיצו המלצות תמורת תשלום, אלא לבסס את היטמעות המוצרים על המלצות ודעות אמיתיות של "קובעי טעם" מהקהילה.
צילום: אריק סולטן
אייל שני. מוניטין גבוה כקובע טעם. כל עוד זה לא אבסודרי, ההמלצות שלו ייאכלו צילום: אריק סולטן

"מאמצי הטעם" הם אנשים שינסו מוצרי מזון ומשקאות חדשים בטווח של חודש מאז שמעו עליהם לראשונה, אבל כדי שזה יקרה הם צריכים לקבל המלצה מסלבריטי כלשהו, ממגזין או מ"קובע טעם". 39% מהסינים ו-17% מהצרפתים הם "מאמצי טעם".

קבוצת הרוב בכל המדינות היא זו של "עוקבי הטעם". אלה האחרונים שינסו מוצרים חדשים, וכדי שזה יקרה הם זקוקים להמלצה אישית ממישהו

שהם מכירים ושנחשב בעיניהם ל"קובע טעם".

מבין המדינות שנסקרו, בברזיל יש הכי הרבה "קובעי טעם", 20%, ובבריטניה הכי מעט – 7%. מאמצי טעם יש הכי הרבה בסין, 39%. ברזיל וארה"ב עוקבות אחריה עם 35% של מאמצי טעם, לעומת 17% בצרפת. עוקבי טעם הם הרוב בצרפת – 74%, כשאחריה גרמניה ובריטניה עם 72%. אחוז עוקבי הטעם הנמוך ביותר הוא בברזיל - 45%.


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/food/ordering_new_1/ -->