מקבץ אופנה: גרטרוד, מאיה בש, תכשיטי רויאלטי
בוטיק גרטרוד שולח את זרועו הרביעית למושב בית חירות והופך למותג המתרחק מתל-אביביות ומחזק קשר עם נשים בוגרות. וגם: תכשיטי רויאלטי נכנסים לגזרת טבעות הנישואים
בשנים האחרונות חל שינוי נרחב במבנה הפעילות של מותג האופנה גרטרוד, עם חנות רביעית שמושקת השבוע במושב בית חרות בשרון, הוא הופך מבוטיק תל אביבי למותג הפורש זרועות ברחבי הארץ ולא בוחל כלל במחוזות פריפריאליים.
שינוי זה ניכר גם בקולקציה, המיועדת לנשים בנות 40 פלוס. אם בשיא תהילתו, בשלהי שנות ה-90 התבסס בוטיק הדגל של המותג ברחוב דיזנגוף על קו הלנז'רי הרומנטי שיצרו המייסדות, נטע טבת ורותי מיליגרום, לצד בגדי יבוא איכותיים - הרי שכיום 80 אחוז מפעילות המותג מבוססת על קולקציית הבית, בעיצובן של שירה שיר ויעל כהן רז פורת.
"יעל היא החולמנית והרומנטית, ואני מפשטת את זה למסחרי," מסבירה שיר את הדינמיקה המתקיימת ביניהן בתהליך העיצוב. כתוצאה מכך, ניכר שינוי גם באופי הקולקציה בחנות, שהפכה מסחרית יותר, אך ממשיכה לשמור על האפיל הרומנטי בכל אחד מ-58 הפריטים שבה.
"אנחנו מנסות לתת היום ללקוחה טוטאל לוק," מסבירה כהן רז פורת, ומציגה קומבינזון סאטן בצבע מוקה עם פס עיטור מתחרה, שאותו היא מציעה ללבוש מתחת לשמלת מעיל שחורה שחלקה התחתון מורכב מקפלים. מראה נוסף מתקבל משילוב של חצאית עיפרון אפורה עם פנסים בצדיה ושני כיסים, עם חולצת פסים מוויסקוזה ועליונית סריג בצבע אפור כהה. פריטים כמו קרדיגנים ארוכים או צעיפים דו-צדדיים משלימים את אופי הקולקציה.
מחירים: חולצות, 280־520 שקל; מכנסיים, 450־550 שקל; שמלות, 450־600 שקל; חצאיות, 480־650 שקל; סריגים, 450־1,200 שקל; הלבשה תחתונה, 90־500 שקל. להשיג בחנויות "גרטרוד." פרטים נוספים באתר.

על כותלי הבוטיק של המעצבת מאיה בש תלויות חמש חולצות טי מאוירות, מחופות במסגרת פרספקס המקנה להן מעמד של פריט מוזיאלי. החולצות הן תוצר של שיתוף פעולה בין בש למאיירת אנה לוקשבסקי, שיחד תרגמו עבודות של אמנים משנות ה-60 וה-,70 כמו שרה לוקאס או ג'וזף בויס, והפכו אותן לאיור מופשט בטכניקה של רישום וקטוריאלי.
מאז סיימה את לימודיה במחלקה לאופנה ב"שנקר" בשנת ,2004 נמנית בש על ז'אנר המעצבות האורבניות, שמתחו ופירקו מחדש את הנרטיב של האופנה התל-אביבית. אולם הצצה בקולקציה שלה מגלה כי מאז נפתחה חנותה ברעש גדול לפני כשנתיים, בש לא ביססה לעצמה נישה או
על בש לנסות ולאתר את הקול הייחודי שלה, כפי שהיא עושה בקו הגברים המצומצם שהיא מטפחת מזה כשנתיים. העונה תמצאו בקו חמישה דגמים הכרחיים למלתחה הגברית, ביניהם מעיל חורף ארוך בצבע אפור כהה, חולצת אריג תכולה עם פסי סיכה כחולים ומכנסיים שחורים בגזרה ישרה.
מחירים: חולצות, 320־350 שקל; מכנסיים, 580־ 620 שקל; שמלות וחצאיות, 550־650 שקל; ז'קטים ומעילים, 980־1,050 שקל. מאיה בש, ברזילי ,13 תל אביב, טל5600305 :'־.03

עשרה מעצבי אופנה ישראלים, ביניהם מירה צבילינגר, חגית ויטמן, יוסף פרץ ")יוסף",( ראומה זוהר ")רומיה ויואל") וברי מאייר, חברו לחברת התכשיטים "רויאלטי" להשקת קטלוג הביכורים של קו טבעות הנישואים הראשון בתולדות החברה.
הבחירה להשיק קו טבעות נישואים דווקא עכשיו, 15 שנה מאז הוקמה החברה, מפתיעה. לדברי גדי גולד, המשנה למנכ"ל, הטיימינג הנוכחי קשור לבניית מערך השירות של החברה. "אנחנו רשת ענקית עם עשרות סניפים ברחבי הארץ, והטיפול בטבעות נישואים מצריך הרבה השקעה," הוא אומר ופורט את הצרכים המיוחדים בתחום טבעות הנישואים, הקשורים בעיקר בדגש על התאמה אישית של הטבעת. כמתבקשמ רשת מסחרית, הטבעות עשויות זהב 14 קראט בקשת עיצובים רחבה - מדגמים מוגזמים וקיטשיים מקבוצת Genesis עם חריטות דוגמת "הרי את" ועד למשחקי טקסטורות אנינים מקו .Shine
במסגרת הקטלוג, שעוצב על ידי פיליפ בלאו, התבקשו עשרת מעצבי האופנה המשתתפים לבחור מתוך 200 דגמי הקולקציה את הטבעת המשקפת יותר מכול את סגנונם ולחבר אותה לשמלה בעיצובם, כך שהכלה לעתיד תוכל לקבל תמונה כוללת של לוק אופציונלי ליום הכלולות. דגמי הקולקציה החדשה יגיעו לחנויות במהלך השבוע.
מחירים: 650־1,700 שקל. להשיג בסניפי "רויאלטי" ברחבי הארץ.

רגע לפני נעילת חגיגות המאה לתל אביב, מצדיע מדריך הערים של "לואי ויטון" לשנת 2010 לעיר הלבנה. מדובר באחד ממדריכי הנסיעות היוקרתיים בעולם, הכולל מידע מהימן ביותר על מלונות בוטיק, מסעדות שף, בתי קפה עכשוויים, חנויות מעצבים ועוד, ומספק אופציות בילוי במחירים שפויים והוגנים גם למי שלא לובש "לואי ויטון."
במדריך הנוכחי, הכולל לראשונה את תל אביב בין 31 הערים המופיעות בו, מופיעה הקדמה מאת במאי הקולנוע עמוס גיתאי, החושף בפני הקוראים את המקומות החביבים עליו בעיר.
מחיר: 525 שקל. להשיג בחנות הדגל של לואי ויטון, ה' באייר ,32 תל אביב.

לפני כשבועיים חזרו הדוגמנים סביל דורפמן, ,25 וג'אן קרלוס הברזילאי, ,26 (מסוכנות הדוגמנים הישראלית (Tel Aviv Mc 2 מצילומים לקמפיין אביב-קיץ 2010 של רוברטו קוואלי יחד עם קייט מוס.
על הצילומים הופקד הצמד מרט אלאס ומרקוס פיגוט, שאחראים על כמה מן הקמפיינים החשובים בתעשייה, ביניהם של ג'ורג'יו ארמאני, גוצ'י וקנזו. במקרה של דורפמן, שעשה עלייה לפני כחמש שנים מדרום אפריקה, ההישג בוודאי יעלה את מניותיו בקרב המותגים המקומיים.









נא להמתין לטעינת התגובות