משרד התחבורה: לאל על אין רישיון לטוס לאילת

בעקבות עתירת ארקיע נגד ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת, המדינה הודיעה כי: "הכל עוד פתוח לאל על אין עדיין רישיון לטוס לאילת". לאור זאת, קבע בית המשפט כי הוא לא נדרש לתת שום צו. אל על: אין תגובה

ענת שיחור-אהרונסון | 4/10/2009 20:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בערב חג הסוכות הגישה המדינה את תגובתה לעתירת ארקיע נגד הליך קבלת ההחלטה לאפשר לאל על לקבל רישיון לטוס לאילת. בתגובתה אומרת המדינה כי הבג"ץ מיותר שכן עדיין אין כל החלטה סופית לאפשר לאל על לטוס לאילת והכל עוד פתוח.
 
אילת
אילת צילום: יהודה בן-יתח

יצויין, כי תגובת המדינה אינה עולה בקנה אחד עם הודעת שר התחבורה מאוגוסט האחרון, בה נכתב כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החליט לאמץ עקרונית את המלצות רשות התעופה האזרחית ולאשר לחברת התעופה לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת. זאת לצד חברות ארקיע וישראייר.

כץ ציין עוד כי מינוייה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת, עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות, המובילות כמיליון נוסעים בשנה.

עו"ד משה לשם, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני ועו"ד דרור שטרום המייצגים את ארקיע הביעו סיפוק מההחלטה ואמרו כי המדינה בעצמה מודה כי היא חייבת להמשיך את התהליך ולתת לארקיע זכות לטען טענותיה מול רת"א ומשרד  התחבורה.

לדברי שטרום "זו היתה הטענה הראשונה שלנו. טענו שההחלטה התקבלה באופן לא חוקי. וכעת אנחנו מתבשרים שהתהליך עדיין לא הסתיים ולא התקבלה שום החלטה קונקרטית ולא נתנו לאל על שום רישיון או היתר לטוס לאילת.

יצויין,כי ב-7 בספטמבר הוציאה אל על הודעה לפיה "מנכ"ל אל על חיים רומנו והנהלת אל על , סמנכ"ל מבצעים ליאור יבור, סמנכ"ל לקוחות דוד מימון וסמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים אלי כהן ערכו היום סיור באילת לקראת קבלת האישור של אל על להפעיל טיסות לאילת". באל על סירבו להגיב לידיעה.
ארקיע עתרה גם

יומיים אחרי העתירה של ישראייר, עתרה גם חברת ארקיע לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה להתיר לאל על להטיס נוסעים ישראלים לאילת.

ארקיע מבקשת כי בית המשפט יורה מיידית על ביטול ההחלטה, לא רק בגלל היותה בלתי חוקית בעליל, אלא גם בגלל התוצאה המעוותת שלפיה יוכל מונופול אל על להשתלט על הקו לאילת, בעוד ארקיע חסומה מלטוס ל-99% מיעדי אל על.

ארקיע חשפה בעתירתה כי גורם בכיר באל על אף איים עליה לאחרונה, כי אם ארקיע לא תחדל מטיסותיה לפריס, אל על תפגע בארקיע בבטנה הרכה - בטיסות לאילת, ואף קיימה זאת.  ארקיע גם פירטה את השתלשלות העניינים שלפני מתן אישור שר התחבורה , שלטענתה היא תמוהה וחריגה ביותר.

בין היתר היא ציינה כי לא פורסם מכרז, לא קוימה חובת היוועצות בגורמים רלוונטיים בתחום וישנן "סתירות פנימיות בדיווחי רשות התעופה ואי קיום שימוע של ממש, תחתיו נערך סוג של מפגש, שהיה כשלעצמו פארסה הגובלת

בציניות, בהתקיימו כשבוע לאחר פרסום החלטת שר התחבורה".

עוד חשפה ארקיע, כי ימים ספורים קודם להחלטת שר התחבורה כתב מנהל רשות התעופה למנכ"ל אל על:"...מתן הרישיון עלול לערער את יציבותן של שתי החברות בעלות הרישיון להפעלת הטיסות, ישראייר וארקיע, ולפגוע בשירות לנוסע".

"החברות הללו עדיין מקיימות פעילות מצומצמת בלבד בתחום הבינלאומי, שבו ממשיכה אל על לשלוט. כתוצאה מכך נותרה פעילות הטיסות המקומיות פעילותן העיקרית והבסיס לקיומן של ארקיע וישראייר".

ארקיע מציינת בעתירתה בזהירות המתבקשת, כי לא ברור בדיוק מה או מי הביא למהפך דרמטי שכזה, של 180 מעלות, בתוך ימים ספורים בעמדת הגוף האמור להיות יועצו המקצועי האובייקטיבי של שר התחבורה, שעמדתו הבסיסית (כמו של כל שרי התחבורה וקודמיו לדורותיהם) תמכה באופן פרדוקסאלי, בעמדת ארקיע דווקא.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בארץ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים