המלחמה על הטיסות לאילת מתחממת - גם ארקיע הגישה בג"צ
אחרי ישראייר כעת ארקיע הגישה בג"צ על הקו לאילת, טוענת: "השימוע שקיים משרד התחבורה היה פארסה הגובלת בציניות, בהתקיימו כשבוע לאחר פרסום החלטת שר התחבורה". בנוסף חושפת ארקיע כי אל על איימה עליה קודם לכן, שלא תתחרה בה בחו"ל
בעתירה מפרטת ארקיע את משמעות ההחלטה שסופה השתלטות של אל על על הקו לאילת, אשר לא תביא כל תועלת לצרכן הישראלי ולעיר אילת.
ארקיע מדגישה בעתירתה את העובדה שלאל על ממילא מותר להטיס תיירים לאילת ככל שתחפוץ, ולפיכך ברור כי כל כוונתה להשתלט אף על שוק התעופה הפנים ארצי, ולא להוסיף ולו תייר אחד לאילת.
ארקיע חושפת בעתירתה כי גורם בכיר באל על אף איים עליה לאחרונה, כי אם ארקיע לא תחדל מטיסותיה לפריס, אל על תפגע בארקיע בבטנה הרכה – בטיסות לאילת, ואף קיימה זאת.
ארקיע מפרטת בעתירתה, באמצעות ב"כ עו"ד משה לשם, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני ועו"ד דרור שטרום, את השתלשלות העניינים שלפני מתן אישור שר התחבורה , שלטענתה היא תמוהה וחריגה ביותר.
בין היתר היא מציינת כי לא פורסם מכרז, לא קוימה חובת היוועצות בגורמים רלוונטיים בתחום וישנן "סתירות פנימיות בדיווחי רשות התעופה ואי קיום שימוע של ממש, תחתיו נערך סוג של מפגש, שהיה כשלעצמו פארסה הגובלת בציניות, בהתקיימו כשבוע לאחר פרסום החלטת שר התחבורה",
לטענת ארקיע.
עוד חושפת ארקיע, כי ימים ספורים קודם להחלטת שר התחבורה כתב מנהל רשות התעופה למנכ"ל אל על:"...מתן הרישיון עלול לערער את יציבותן של שתי החברות בעלות הרישיון להפעלת הטיסות, ישראייר וארקיע, ולפגוע בשירות לנוסע".
"החברות הללו עדיין מקיימות פעילות מצומצמת בלבד בתחום הבינלאומי, שבו ממשיכה אל על לשלוט. כתוצאה מכך נותרה פעילות הטיסות המקומיות פעילותן העיקרית והבסיס לקיומן של ארקיע וישראייר".
ארקיע מציינת בעתירתה בזהירות המתבקשת, כי לא ברור בדיוק מה או מי הביא למהפך דרמטי שכזה, של 180 מעלות, בתוך ימים ספורים בעמדת הגוף האמור להיות יועצו המקצועי האובייקטיבי של שר התחבורה, שעמדתו הבסיסית (כמו של כל שרי התחבורה וקודמיו לדורותיהם) תמכה באופן פרדוקסאלי, בעמדת ארקיע דווקא.
תגובת אל על: "אל על מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע. הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שר התחבורה ישראל כץ ומשרדו ימשיכו לקדם את מדיניות הליברליזציה בענף התעופה ולעודד את התחרות, שתשפר את השירות ותוזיל את תעריפי הטיסה לנוסעים. השיקול שעומד לנגד עיניו של שר התחבורה הוא טובת אזרחי מדינת ישראל ואנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי בג"ץ".







נא להמתין לטעינת התגובות





