דרוש חיוך: ביקור בראוף את אתינה

האם מלצרים זעופים, אדישים ולא קשובים יכולים להרוס ארוחה? אלון צרפתי היה ב"ראוף את אתינה" היפואית הוותיקה, התנסה בשירות הנ"ל וטעם מנות סבירות. גם קינוח להמתקת החוויה לא היה

אלון צרפתי | 30/8/2009 8:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קלמארי נדיב וסביר. ראוף את אתינה
קלמארי נדיב וסביר. ראוף את אתינה צילום: יהונתן שאול
מי שזוכר את "חמודי, חמודי וחמודי" מ"ארץ נהדרת" ודאי הסתלבט מתישהו על בני דודינו המלצרים שעובדים במסעדות יפו, ירושלים, צפון הארץ ואבו גוש.

המטרה שלהם - לפנק-לפנק-לפנק את הלקוחות - לעתים מוגזמת, לעתים חנפנית ולעתים סתם לא אמינה, אבל השורה התחתונה היא החשובה: אם אנחנו מאמינים למסע הליקוקים הזה ואם לאו ("הם עושים את זה בשביל לקבל טיפ שמן"), אנחנו, הסועדים, מצליחים ליהנות מארוחה שממלאים בה את כל מבוקשנו; ואם זה נעשה בחיוך, אז בכלל טוב, שוקראן.

ב"ראוף את אתינה", מסעדה ים-תיכונית מהוותיקות והמוערכות בשכונת עג'מי ביפו, לא ממש מאמינים ביעילות השירות ללקוח. אולי אני מגזים, כי אולי הם כן מאמינים. על כל פנים, הם לא ממש מבצעים בפועל. חבל, כי הפוטנציאל הגלום בה והתחרות הסובבת אותה מכל עבר ("הזקן והים" נמצאת במרחק שני מטרים) אמורים לעורר במלצרים רוח קרב ולעשות מכל אחד מהם מיסטר האמפריז, ההוא מ"מישהו מטפל בך". שירות לבבי, ידידותי, חייכני וחנפני הוא בגדר חובה לכל עסק. מה שאירע לנו באותו הערב הוכיח ההפך.

הגענו למסעדה בערב נעים למדי, באותה שעה היא הייתה ריקה יחסית. בחוץ מתקני שעשועים לילדים, ותוכה מסנוור מאורות חג מולד. בכניסה קיבלה את פנינו גברת מכובדת, בדיעבד התברר לנו שזו אתינה. היא ישבה על כיסא, נראתה עייפה למדי מהיום שהיה לה, ושאלה אם נרצה לשבת בפנים או בחוץ. לאחר התלבטות העדפנו לשבת בפנים, מתחת למזגן. בכניסה אמרנו שלום למלצר, אבל הוא לא ענה לנו. גם לא חייך. רק אמר "שבו", והוביל אותנו לשולחן צדדי. "תודה", אמרנו . לא אמר "בבקשה".

הוריד את צלחות הסלטים ולא אמר מילה
הוריד את צלחות הסלטים ולא אמר מילה צילום: יהונתן שאול
לא צריך להיות קטנוני, אבל ההתחלה הלא חברותית הזו רק רמזה, בדיעבד, על הצפוי לנו בהמשך הארוחה. מלצר נוסף הגיע לשולחננו, ובלי שנזמין משהו או שבכלל נראה תפריט הוריד לשולחן צלחות ובהן סלטים. הוריד את הצלחות ולא אמר דבר. לא הסביר מה מכיל כל סלט, לא רמז שארבעה מתוך העשרה חריפים מאוד (על לשוננו הצרובה למדנו), לא הציע שתייה ולא הגיש תפריט. בינתיים אכלנו מהסלטים - טריים כולם, אם כי המגוון דל למדי: שלושה מהם מבוססים על טחינה.

לאחר רבע שעה ללא שום התעניינות מצד המלצרים - לא פנייה, לא הצעה, לא קריצה - החלטנו שזה מוגזם בקצת. קראנו לאחד מהם, זה שנראה לנו באותו הזמן קצת פחות זעוף פנים, וביקשנו, במחילה, לקבל תפריטים. כשהוא חזר הוא הניח אותם, בלי לחשוב פעמיים, על שתי צלחות עמוסות סלטים. נעלבנו בשם הטבולה.

דרוש חיוך עם המנות העיקריות
דרוש חיוך עם המנות העיקריות צילום: יהונתן שאול

המנות העיקריות היו סבירות, לא יותר ולא פחות. בת לווייתי הזמינה קלמארי מטוגן  (75 שקלים). הקלמארי הגיע בכמות מכובדת, אבל טעמו היה סביר ולא יותר. גם דג הדניס (70 שקלים) היה יבש למדי, ואפילו לימון לא צורף לו. יא אללה, אמרנו לעצמנו, איזה פקשוש. קל כל כך להכין מנות דגים ומאכלי ים - עם קצת שדרוג, קצת תשומת לב, עם קצת הקפדה - היינו נהנים כל כך.

בסוף הארוחה קראנו שוב
למלצר ושאלנו איזה קינוח יש. אמר שאין, אבל ברוב טובו הציע קפה או תה. "תודה", אמרנו , "אבל רצינו משהו מתוק. אתה בטוח שאין פה קינוח? " הקשינו . מפרצופו האדיש הבנו שעדיין התשובה הראשונה רלוונטית.

בסוף הארוחה הזדהינו כמבקרי מסעדה, ואז לראשונה ראינו חיוך: זו הייתה אתינה; היא מיהרה לשולחננו ווידאה שהכול היה לשביעות רצוננו. העדפנו לשקר, למה להעמיס עליה עוד צרות?

ראוף את אתינה, קדם 71, יפו , טלפון 03-6818793

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים