יורשי העצר: הבנים של אגדות הרוק השתלטו על מסלולי התצוגות

בניהם של אגדות רוק, דוגמניות עבר ושחקני קולנוע כובשים את עולם האופנה בסערה. לצד קמפיינים למותגים מובילים, הם גם מספיקים לטפח קריירות שטחיות פחות ולהצדיק את הייחוס המשפחתי

אליס פישר | 14/8/2009 17:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ולדימיר רסטוין בקמפיין מנגו
ולדימיר רסטוין בקמפיין מנגו צילום: יחסי ציבור
בעוד בנותיהם של שחקנים וכוכבי רוק הגודשות את מדורי הרכילות הן עניין שבשגרה (אנו מניחים שאין צורך להכיר לכם את לילי אלן, אליזבת ג'אגר ופיצ'ס גלדוף) בלי ששמנו לב, גם לא מעט בנים של סלבריטאים טיפחו קריירות דוגמנות וכבשו את תעשיית האופנה, קמפיין אחר קמפיין.

ג'תרו קייב, בנם של הזמר האוסטרלי ניק קייב ודוגמנית העבר בו לזנבי; מקס איירונס, בנם של השחקנים ג'רמי איירונס ושינייד קיוזאק; ג'סי ווד, בנו של רוני ווד מהרולינג סטונס; אוטיס, טרה, אייזק ומרלין פרי, בניו של הזמר בריאן פרי; ולואיס וקלוד סימונון, בניו של פול סימונון, הבסיסט של להקת הקלאש, הם רק חלק מרשימה ארוכה של צאצאים להורים מפורסמים שעושים את זה בגדול בימים אלה.

"בצד הגברי של תעשיית האופנה כיום מחפשים בחורים שיש מאחוריהם סיפור מעניין", אומרת ראש מחלקת הגברים בסוכנות הדוגמנות "אינדית פנדנט", קאט הנקן, המייצגת את טרה פרי ואת ג'תרו קייב. "אפילו אם הבחורים הללו לא דומים להוריהם, נדמה כי רובם ירשו מההורים את פקטור הקליות".

קייב, 18, שהיה בין הדוגמנים הבולטים בתצוגות של אופנת סתיו-חורף 2009-10 במילאנו ובפריז, צבר עד כה רזומה מרשים למדי, הכולל קמפיינים עבור בתי האופנה בלנסיאגה ו-Costume National והשתתפות בקטלוג של מותג ההלבשה הבריטי טופמן ובהפקות אופנה של מגזינים מובילים דוגמת D-i ו-Dazed&Confused.

הופעתו בתצוגה של "קום דה גרסון" בפריז עוררה הדים נרחבים, לאחר שבמחוות הוקרה למייקל ג'קסון כתב על זרועו: "נוח על משכבך בשלום, סמות' קרימינל" והציג את הכיתוב לקהל במהלך התצוגה. הנקן סבורה כי הצלחתו נובעת מאישיותו לא פחות מאשר הייחוס המשפחתי שלו. לדבריה, "לג'תרו יש אישיות ייחודית. הוא מאוד יצירתי, וזה ברור כשמש ברגע שפוגשים אותו".

בעונה שעברה הוביל את קמפיין רשת האופנה הספרדית "מנגו" ולדימיר רסטוין רויטפלד, 24, בנה של עורכת ה"ווג" הצרפתי, קארין רויטפלד, כשבאמתחתו קמפיינים למותג הג'ינסים Rock & Republic ולמארק ג'ייקובס.

מקס איירונס, 23, יחליף אותו כפנים החדשות של מנגו בעונה הקרובה. במקביל, ג'סי ווד, 32, נבחר, יחד עם אישתו ושני ילדיו, להוביל את הקמפיינים של קלווין קליין לבגדים ומוצרי לייף סטייל, בעסקה משתלמת שעל פי השמועות תכניס לחשבון הבנק שלו סכום עתק בעל שבע ספרות.
התפוח נפל קרוב לבמה

כאמור, בנותיהם של עשירים ומפורסמים המככבות על מסלולי התצוגות הן לא עניין חדש. דייזי לואו, בתם של פרל לואו וגאווין רוסדייל (סולן להקת "בוש" ובעלה של הזמרת גוון סטפאני); פיקסי גלדוף, ביתו של בוב גלדוף, ואליס דלאל, ביתם של איל הנדל"ן הבריטי גאי דלאל ואשתו הדוגמנית אנדריאה, הן שלוש מהאיט גירלז הבולטות של הרגע.

לואיס סימונון - על שער dazed
לואיס סימונון - על שער dazed שער המגזין
שלושתן כיכבו בעבר בקמפיינים נחשבים כ"אייג'נט פרובוקטור", כאשר גלדוף הובילה גם את קמפיין "ניו לוק" ולואו כיכבה בזה של מארק ג'ייקובס. הבנות עלו לכותרות לאחרונה לאחר שעזבו את סוכנות הדוגמנות "סלקט" ועברו ל"נקסט מודל מנג'מנט". לטענת סוכנות "סלקט", הן שוחררו לאחר שהוחלט לצמצם את מחלקת הטאלנטים. הבנות, לעומת זאת, טוענות בתוקף שהן לא פוטרו אלא עזבו מרצונן.

עכשיו, כך נדמה, הבנים הם אלה שתופסים את אור הזרקורים על המסלול. המותג הבריטי ברברי היה זה שהחל את הטרנד,
כשהשתמש בצעירים מקושרים היטב בסדרת קמפיינים שכללה שמות לוהטים כקייב, ווד ואיירונס, וכן את בנו של המיליארדר ריצ'רד ברנסון, סם, ואת אוטיס ואייזק פרי.

פרנסיסקו קוסטה, המנהל הקריאטיבי של "קלווין קליין", והדי סלימאן, בעבר המעצב של "דיור הום", לקחו את הטרנד צעד נוסף קדימה. סלימאן, אחד ממעצבי האופנה המהוללים של העשור האחרון, היה בעל השפעה מרכזית. מאז שעזב את "דיור הום" ופצח בקריירה מוצלחת כצלם מוערך, סייע רבות להזנקת הקריירה של מספר בנים של סלבריטאים.

ג'סי ורוני ווד
ג'סי ורוני ווד צילום: גטי אימג'ס

סלימאן היה הראשון שצילם את קייב ואת בנו של הצלם דיוויד ביילי, פנטון, בקמפיינים ל"אייג'נט פרובוקטור" ו"ג'ייגר לונדון", וכן להפקות אופנה של מגזינים מובילים, ביניהם GQ וה"ווג" הבריטי.

לקמפיין הקיץ הנוכחי של "פראדה" הוא צילם את לואיס וקלוד, בניו של פול סימונון, בצילומים מרהיבים בשחור-לבן. צ'רלי פורטר, סגן עורך במגזין החצית שנתי Fantastic Men ועורך אופנה במגזין D-i, סובר כי הטרנד עוזר למותגים להתחבר לקהל הצרכנים הגברי וגורם לבגדים להיראות רלוונטיים מתמיד.

"במקום לבחור דוגמן צעיר ואנונימי ממזרח אירופה, השימוש בצאצאיהם של אגדות רוק כמו 'הקלאש' ו'רוקסי מיוזיק' משפיע באופן ישיר על האפיל של הבגד".

אולם דוגמנות, תהילה וייחוס משפחתי אינם מספיקים מסתבר, ורבים מהדוגמנים מתעלים את החשיפה לה הם זוכים לתחומים נוספים. רסטוין-רויטפלד אומנם לא צבר קילומטראז' על המסלול בשבוע האופנה האחרון בניו יורק, אך הוא אצר תערוכת צילום שהוצגה בעיר באותו הזמן, שמומנה על ידי בית האופנה "לואי ויטון" וזכתה לנוכחות מכובדת של אנשי התעשייה, ביניהם הדוגמנית ג'יזל בונדשן, צלם האופנה מריו טסטינו והשחקנית מרי קייט אולסן.

ג'סי ווד הלך בעקבות אביו, וכשהוא לא מוביל קמפיינים הוא משמש כבסיסט בלהקת הרוק Hogg, וטרה פרי מתופף בלהקה בשם Rubber Kiss Goodbye, הזוכה לתשבוחות ממבקרי המוזיקה. גם מקס איירונס לא נפל רחוק מהעץ, והוא ממשיך את דרכו של אביו על המסך הגדול - בינתיים, בתפקיד קטן לצד קולין פירת' בסרט "דוריאן גריי", הצפוי לצאת לאקרנים בספטמבר הקרוב.

קל לשייך את הצלחתם של הדוגמנים החדשים לנפוטיזם טהור, אולם היקף הקמפיינים והתצוגות בהם הם מככבים מאותת כי מדובר ביותר מטרנד חולף. "ייחוס משפחתי אולי עוזר לפתוח דלתות ולהגיע ללקוחות", אומרת הנקן, "אך בסופו של דבר, הסיבה שהקריירות שלהם פורחות מסתכמת בכך שהם אכן מספקים את הסחורה. הם צריכים לעבוד קשה כמו כל דוגמן אחר".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים