השור הנועם: אסטרולוגיה קבלית לבני מזל שור
ממון היא מילת המפתח של בני המזל, המחבבים מאד את צבירת הרכוש האישי. הם מייחסים חשיבות רבה לאסתטיקה, מבכרים את הפשטות, נוטים לעיקשות, מעריכים חיי נוחות ועלולים ללקות בהתפרצויות זעם

לאחר הפתיחה הלוהטת וחסרת המנוח שמביא עמו מזל טלה, מגיח המזל השני בגלגל המזלות ומתייחד בתכונות מנוגדות לאלו של הטלה. את מקום האש היוקדת ללא מטרה תופסת חלקת אדמה דשנה ומטופחת: מזל שור מבסס את הפעולה או הרעיון שיזם וגילה בן מזל טלה. הוא דואג בעקשנות האופיינית לו לשמור ואף לשלוט באותו תחום חדש.
האביב בעיצומו, ניצנים כבר נפתחו והפריחה מתגלה בשיאה. מכאן שיש לבן המזל קירבה מיוחדת ליופי ולאסתטיקה והוא נוטה לייחס חשיבות רבה משקיע בסביבה מטופחת ונעימה. הסגנון פשוט ופונקציונלי, עם דאגה לנוחות מרבית. גם הפשטות ניכרת אצל בני המזל: המילה שור מתחברת ללשון יישור, שורה. בן המזל ניחן בהיגיון ישר, לא מורכב מדי, וביכולת מעשה גבוהה.
בניגוד לטלה הצעיר, השור הנו חיה בוגרת. הוא ידוע כחיה כבדה ושקטה בדרך כלל, אולם כאשר השור מאבד את סבלנותו, בעיקר בזמן של פלישה לתחום מחייתו, הוא נהפך למסוכן ואלים, כמו במלחמת השוורים בה נהוג לנופף לשור בבד אדום בכדי לגרותו; כך גם עודף רכושנות, הנוטה להוציא את בן המזל מאיזונו הטבעי ולהפכו לגס והמוני. אז הוא עלול לאבד את הטאקט ולנהוג בסביבתו ביד קשה.
התורה אינה מציינת חגים במהלך חודש זה. ל"ג בעומר חל בי"ח באייר, יום בו תמה המגיפה שלקו בה תלמידיו של רבי עקיבא; כמו כן, זהו יום פטירתו של שמעון בר יוחאי. מדינת ישראל הוקמה בה' באייר, במזל שור.
מזל שור הוא השני בין המזלות האישיים, שעוסקים רובם בתחומים שיש בהם דגש על הצד הבינאישי, בין האדם לעצמו ובין האדם לחברו. המזל ממוקם בגלגל המזלות מול העקרב, בו מושם הדגש על היחסים בין האדם לקבוצה או לארגון.
במסורת היהודית ובקבלה נמצא אפיונים נוספים של המזל: חודש המזל העברי, אייר, מקורו בשם הבבלי "אור", הנקרא גם זיו, בשל התחזקות זיו החמה בו. הקבלה נוספת נמצאת בשבט המזל. שנים עשר שבטי ישראל מקבילים לשנים עשר המזלות. שבט שמעון, בנה השני של לאה, הוא השבט המייצג את המזל. בעוד הראייה של מזל הטלה הנה המידע הראשוני שנקלט בחושים, השמיעה של מזל שור מעבדת את המידע המגיע אל האוזניים, זמן מה לאחר שנצפה בעין.
האות העברית של מזל שור הנה האות ו"ו. מעטות המילים בעברית המתחילות באות זו. עיקר תפקידה של לקשר ולחבר בין מילים, ובעיקר לצרף לנכתב ביאורים והקבלות. צורת האות ישרה ופשוטה, וכתיבתה הכפולה - פעמיים ו"ו מוסיפה לפשטותה. את צורתה הגראפית של האות, דמוית מסמר הנעוץ בעץ או באבן, מבינים כסמל לעיקשות. צורה
האות ו"ו הנה אחת משלוש האותיות של השם המפורש - שם ההוויה. בספר היצירה, אחד מהספרים הקדומים של תורת הקבלה, ישנה מילת מפתח לכל אחד משנים עשר המזלות. "ממון" היא מילת המפתח של מזל שור, ואמנם, תחום זה קרוב ללבם של בני המזל, המייחסים חשיבות רבה לטיפול ברכוש האישי.
הקבלה נוספת קיימת בין שתים עשרה הפרשות של ספר בראשית, הספר הראשון של התורה, לבין 12 המזלות. הפרשה השנייה נקראת פרשת "נח", והיא מקבילה למזל שור. השם נח מרמז על הצורך בנוחות האישית, המאפיינת את בני המזל. מזל שור מתקשר לצורך בבית מוגן ושמור, המתחבר לסמל נוסף המצוי בפרשה: התיבה שבנה נח. אותה תיבה בה שהו בני נח והחיות בשעה שהעולם נחרב במבול.
סיפור מגדל בבל, החותם את הפרשה, עוסק במילת המפתח של בן המזל – ממון, המייצגת את הצורך בשליטה באמצעות החומר. . וַיּאמְרוּ אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ, הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים, וְנִשְׂרְפָה, לִשְׂרֵפָה; וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה, לְאָבֶן, וְהַחֵמָר, הָיָה לָהֶם לַחמֶר. וַיּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה-לָּנוּ עִיר, וּמִגְדָּל וְראשׁוֹ בַשָּׁמַיִם, וְנַעֲשֶׂה-לָּנוּ, שֵׁם: פֶּן-נָפוּץ, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ. [בראשית פרק יא פסוקים ג ,ד]
הקבלה מחלקת את החודש לשלושה עשירונים, בכל אחד 10 ימים. חלוקה זו מאפשרת אפיון מדויק יותר של בני המזל, לפי שלושה טיפוסים אופייניים שונים. כל עשירון מתחבר לספירה בעץ הספירות. העשירון הראשון כולל את בני המזל שנולדו בעשרת הימים הראשונים של מזל שור, בדרך כלל מה-20 באפריל ועד ל-30 באפריל בכל שנה (ספירת גבורה).
בני העשירון הראשון מתאפיינים בצורך לאמוץ דפוסי התנהגות הכוללים מאבק והתגברות וניחנים תכופות בכישרון אמנותי בתחומי הכתיבה, הציור והאדריכלות. הם נוטים לעסוק בתחומים מעשיים, בהם נדרשת עבודה מאומצת וניחנים ביכולת לעבד תוכנית מעשית ולנתב בתבונה את האפשרויות העומדות בפניהם.
האדם בעשירון זה שם דגש מיוחד על משמעת בכל תחומי החיים, ומייחס חשיבות רבה לנושא חינוך הילדים. היכולת ליצור שהוא ניחן בה מוגבלת לעתים בשל הצורך בדימוי מוחשי: האדם מתקשה להשתחרר מתבנית או מתמונות החרוטות בו, דבר היכול לגרום עקשנות וקושי בקבלת שינוי. מקור הקושי והצורך בהתגברות בעשירון זה, המכונה בלשון הקבלה "פחד גבורה", מצוי בחשש שמא ביטוי רגשי מעיד על אובדן שליטה. מכאן נובע הצורך לעבוד במהלך החיים על היכולת להיפרד מהקבוע הכובל, ולהימנע מלאחוז יתר על המידה בענייניים חומריים, ובכך לאפשר למידע חדש ליצור את האיזון הנדרש בחיי בן המזל בעשירון זה.
העשירון השני כולל את בני המזל שנולדו בין ה-30 באפריל עד ל-10 במאי בכל שנה (ספירת תפארת). הם מתבלטים ביכולת מנהיגות ובשאפתנות, והקריירה תופסת חלק חשוב בחייהם. האדם בעשירון זה יחסית אינו מושפע במידה משמעותית מהסביבה, ומתקשה לשתף פעולה עם חברת אנשים בקרבתו. הוא סומך בעיקר על עצמו ולא ממהר לחלק סמכויות.
בן המזל נוטה לעמוד על דעותיו ולהפוך אותן לעקרונות, דבר הגורם לעימותים בסביבת העבודה ובמשפחה הקרובה. תכונות אלו גורמות לכך שבני עשירון זה מתקבלים לעתים כטיפוסים גאים ואף ראוותניים. יש להם צורך בביסוס כלכלי איתן, ורבים מהם עוסקים משום כך בעבודה עצמאית, המתאימה לאופיים ולשאיפותיהם. בחלק זה של המזל מתקיים אצל האדם קשר מיוחד לילד הראשון.
העשירון השלישי כולל את בני המזל שנולדו בעשרת הימים האחרונים של מזל שור, בין ה-10 במאי עד ל-20 במאי בכל שנה (ספירת נצח). האדם בחלק זה של המזל מצטיין בשפע חן וביכולת הזדהות טובה עם הסביבה, אשר רואה בו מישהו שיודע לשמוע ולעזור בעצה בעת צרה. הוא ניחן בסבלנות להגיע לעמדה ולטעם המיוחד, שמתאימים בדיוק עבורו. בן המזל בחלק זה מאוהב בנוחות, וניכרת עצלות מסוימת בהתנהלותו, לעיתים עד כדי חוסר גיבוש מספק של אישיותו עד לגיל מבוגר יחסית.
האדם נוטה להיות תלוי ומושפע ביחסיו עם הסביבה ובתפקודו היומיומי. הוא בוחר לעתים להתנתק למשך פרקי זמן ארוכים מקיום שיגרה רגילה ונוטה למצבי רוח משתנים. דרך אופיינית לשחרור כעסים אצל בן העשירון השני היא התפרצויות כלפי הסביבה ללא סיבה הנראית לעין.
חשוב לציין שחלוקה לעשירונים מחושבת על פי המעלה בה מצויה השמש, כפי שמופיעה במפת הלידה.
התאריכים המצוינים בחלוקה לעשירונים ולספירות, יכולים להשתנות משנה לשנה, בדרך כלל בהפרש של יום.
ניתן למצוא הסברים מפורטים על משמעות הספירות ואת המעלה המדויקת של השמש בהתאם לתאריך הלידה באתר של ששון כהן.