הארנק הנחשק: האביזר ההכרחי לעונה
דווקא עכשיו, בימים שבהם אנחנו חושבים פעמיים לפני שאנחנו שולפים אותו, נכנס הארנק לרשימת סמלי הסטטוס, וצו האופנה מחייב אותנו להשקיע בו

לא משנה אם הוא גדוש בשטרות צבעוניים, מטבעות מרשרשים או תערוכת כרטיסי אשראי לתפארת מועדוני הלקוחות. אם הארנק שלכם מרופט או, ישמור השם, לא ממותג, הסגרתם את עצמכם לנצח.
הארנק שלכם הוא המראה החדשה שלכם. הוא משקף את הטעם האישי שלכם, הסגנון שלכם, ההעדפות שלכם, ובכלל, את מי שאתם. לפני כשבוע חגגה חברת פדני את פתיחתה המחודשת של חנות המותג בקניון רמת אביב, ואת Shop In Shop - קונספט ייחודי המבוסס על חנות בתוך חנות תכשיטים, שמציגה אקססוריז ואביזרי עור של המותג היוקרתי קרטיה.

"כמו שהשעון מהווה עבור הגבר סמל סטטוס, כך גם ארנקי הכסף, שנחשבים כאביזר חובה אצל כל אחד ואחת, הפכו לסמל סטטוס בקרב נשים", אומר בני פדני, מנכ"ל פדני תכשיטנים. "אנחנו עדים לתופעה שבה יותר ויותר נשים, ולא בהכרח ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, בוחרות להשקיע בארנק כסף יוקרתי וקלאסי, שישמש אותן לתקופה ארוכה.
בראש ובראשונה מדובר כאן בסמל סטטוס בעל חשיבות רבה בחברה המודרנית, שמשרת נשים בעיצוב זהותן בעיני הסביבה. בחברה המבססת את ערך האדם על סמלים חיצוניים שניתנים לרכישה, דימוי ההצלחה שנוצר בעיני הסביבה הוא סוג של הצלחה בפני עצמה, מתוקף היותו מנוף שמסייע להשגת ההצלחה האמיתית".

ובכל זאת, נניח בינתיים את עניין ההצלחה בצד, שכן אנחנו עוסקים בסך הכל בארנק. מי שבאמת רוצה להשיג את הארנק הנכון, לא מספיק שתקריב עבורו משכורת חודשית. מה שבאמת חשוב בבחירת ארנק, לא פחות מאיכותו, הוא הסגנון שלו, העיצוב שלו והגודל שלו.
"הלקוחה הישראלית מוכנה להעז עם הארנק שלה", אומרת המעצבת דניאלה להבי, "אני מוצאת יותר ויותר נשים שמחפשות דווקא את הארנקים היותר מיוחדים, הצבעוניים, אלה שעשויים מעורות לא שגרתיים. משהו שמוציאים מהתיק והוא מעלה חיוך או קריצה. הרבה פעמים אני בוחרת לשלב בארנקים איזשהו צבע חזק דווקא בפנים כדי שגם לקוחה סולידית יחסית תוכל ליהנות מנגיעה של צבע בארנק".
באירופה , מרבית הארנקים הם מאוד שמרניים וקלאסיים. בארץ, לעומת זאת, יש דווקא נטייה לחדשנות בתחום הזה, והרבה נכונות להעז. הבדל מהותי נוסף הוא שבארץ יש העדפה לארנקים גדולים, שאפשר להכניס אליהם הרבה ניירת, פתקים, קבלות, מכתבי אהבה, הזמנות לאירועים, וכל מה שמתחשק.

בכלל , גזרות הארנקים נעשות יותר ויותר דומות לגזרות של תיקי ערב, וההבדלים ביניהם הולכים
ומיטשטשים. מגמה נוספת ששינתה מעט את החשיבה העיצובית של הארנקים נובעת מכך שבעבר היה מאוד חשוב שיהיה בארנק מקום לפנקס צ'קים, ואילו היום יש ביקוש
מי שמשתמשת בצ'קים, בדרך כלל לא שמה אותם יותר בארנק. בנוסף לכך, אפשר להבחין בשינוי די מהותי בסוג העורות שמהם מייצרים היום את הארנקים. לדבריה של להבי, הארנקים העדכניים נעשים רכים ונעימים, בשונה מארנקים קלאסיים של פעם, שהיו עשויים מעורות קשיחים יותר.
גם לצבעוניות יש משמעות אופנתית במקרה הזה, ובעונת החורף הנוכחית הצבע השולט, כמו בבגדים, הוא אפור על גווניו השונים-החל מצבעי בטון ומלט, ועד גוונים של חול ואפור פנינה. בנוסף, יש נגיעות של צבעים חזקים בקולקציית הארנקים, כמו אדומים וירוקים.

בקיץ הבא, לעומת זאת, הצבעוניות תהיה שמחה וחזקה הרבה יותר, והמוטיב המוביל הולך להיות שילובי צבעים ומשחקים של צבעים סולידיים כמו חום ושחור, עם צבעי פוספור א-לה אייטיז, כמו צהוב זרחני, ירוק רעל, או ורוד פוקסיה.
מוטיב בולט נוסף בארנקי הקיץ הוא עורות עם טקסטורות. אם עד עכשיו הארנקים היו בעיקר מעורות נאפה חלקים, בעונה הקרובה נראה יותר ארנקים מעורות נחש, קרוקו ושאר הדפסים.
בשורה התחתונה, לא ממש משנה מה הטעם שלכם, אם אתם מעדיפים את הארנק שלכם קטן או גדול, שחור או קאמל, מהבוטיק של גוצ'י או משוק הכרמל. אחרי שרכשתם ארנק חדש, העברתם אליו את כל הניירת, התעודות והפתקאות הקטנות - מה שאתם באמת צריכים שיהיה לכם שם זה קצת כסף לבזבוזים (כלומר, לעוד ארנק).