הסטייל של בלוק 190 קופץ לבן יהודה
סטייליסטים, סלבריטאי A ליסט, וגם לקוחות מן המניין ומן הרחוב אוהב המותגים, יכולים לרשום לפניהם כתובת חדשה לפקוד, כשצריך להתעדכן. עופר ואושקו מבלוק 190 פותחים את Inn7, מועדון סטיילינג מושקע שהוא אכסניה למותגים הקוליים אביסו, בודהיסט פאנק והאוס אוף גודס
את החנות הדיזינגופית מכיר כל סטייליסט ויודעת כל מכורת אופנה. כבר ארבע שנים שעופר ואושקו מייבאים לכם מתחת לאף את המותגים הלוהטים מאירופה ומארצות הברית. לא את הגדולים והמסואבים, אלא את מה שנקרא אופנה אלטרנטיבית. בשנות התשעים היו אלה החנויות בשנקין שהביאו בטפטופי מזוודות את הפריטים שראו בחלונות הראווה של מנהטן או לונדון. עכשיו, כשכל אחד יודע מה קורה בעולם כבר בגיל שמונה, נדרש כח חזק כדי לחדש ולהסעיר.

בגלל שמותגים מכל עבר עושים קצת רע לנפשות עדינות, מומלץ להבין לאט. יש בהחלט מצב שהכניסה למקום הזה מציפה שאלות קשות על מותגיות, מהרמה הכי פשוטה, כמו למה צריך לקנות ג'ינס ב-1500 שקל (כי הוא של אביסו, לא ברור?), ועד הרמה המאד גבוהה, כמו למה צריך לקנות משהו שאינו מיוחד במינו באלפי שקלים (מעיל של בודהיסט פאנק, ברור.)
הדיבור בשנים האחרונות על תעשיית המותגים ועל תעשיות התאגידים בכלל, מציב קול אנטי רם רם וברור, שלהעמיס קניות בחנות שהקונספט שלה הוא סטיילינג שלם, נראה ממש חטא. ובכל זאת, יש משהו נוגע ללב וייחודי בגישה של הזוג המושלם לעסק הזה.
לאושקו יש מבט רושף אש כשהיא מדברת על המותגים ועל עסקי הייבוא שלהם. הם חיים את הבגדים, והם חשובים להם, לכן כשעומדים מול עשרות הקולבים העמוסים בפריטי העונות הקרובות, רואים גם אותם. אושקו הגיעה מליטא לפני כשמונה עשרה שנה עם בתה הקטנה, ומאז היא כאן עם עופר. הבת שגדלה מאז, עובדת איתם בחנות, ושני ילדיהם המשותפים מצטרפים לפעמים אחרי שעות בית הספר.
המועדון שנפתח עכשיו בבן יהודה, אמור היה להיות סגור לסטיילינג מוזמן מראש, וגם לשמש כשואו רום ממנו ישווקו המותגים שהם מייבאים בלעדית לחנויות אחרות. אבל לבסוף החליטו להשאיר את הקונספט ולהזמין את הקהל הרחב להתנסות בו. מי שייכנס, יולבש מכף רגל ועד ראש אם ירצה בכך, וכנראה שירצה.
מי שראה קולקציה של בודהיסט פאנק, האוס אוף גודס, הלס, EVISU, ושאר חברים, לא יישאר אדיש. הסיבה היא כמובן הנדירות. עופר ואושקו מביאים רק את מה שלא תראו בחנויות ריפליי-ורסאצ'ה-ארמאני, וגם לא בדיזל. אחד הפלוסים הגדולים של החנות הם הסאמפלים שמגיעים בכל עונה, ולמרות שהחליטו לא לייבא אותם בכמות גדולה, הדוגמה הזאת נמכרת.
כולם רוצים להיות מיוחדים עכשיו, לא קצת פאסה העניין של המוניות?
עופר: "אנחנו לא מביאים את השמות הכי גדולים, אלא את הכי קולים בעינינו. כל אחד מהם נבחר בקפידה. המותגים פה הם רק דברים שאנחנו מאד אוהבים ולא תראי אותם על כל אחד, פשוט כי אין אותם בארץ בכל מקום. יש פה דברים שרק מי שממש בקצה ילבש, ואנחנו מחזיקים מהם רק דוגמאות".
איך יודעים?
אושקו: "זה הימור. לפני שהבאנו את הג'ינס של JSUS למשל, אמרו לנו שזה טירוף, שאף אחד לא יקנה ג'ינס יקר בלי שם מוכר. עד אז היו רגילים לשלם הרבה רק על בגדים מעצבי יוקרה. וזה תפס מהר. אביסו למשל, זה מותג מאד ידוע ונחשב בארצות הברית ובאירופה, וגם עכשיו מכירים אותו כאן, בגלל כל הסלבריטאים שהולכים איתו, אבל לא היה ככה".
מה זה העניין הזה של מותג בכלל בשבילכם?
עופר: "כל אחד רוצה להראות מה הוא ומי הוא עם השם של המותג, והיום השם צריך להיות מיוחד ולא אחד מאלף שנמכר ברשת גדולה".
אושקו: "התפר על הכיס האחורי של הג'ינס אומר מי אתה, וכמו מי אתה רוצה להיות. בכל העולם אנשים מפורסמים הולכים עם השם הזה, ואתה יכול להיות כמוהם".
הם מוכשרים בזה. בלוק 190 ועכשיו אין 7, הם מקדשים של סטייל רחוב. סטייליסטים אישיים (גל אפל לדוגמה) באים לפה עם לקוחותיהם כדי להרכיב להם גרדרובה שלמה, ומראה לכל אירוע. היפים והנועזים (עדי אשכנזי למשל) ילכו על בודהיסט פאנק ועל האוס אוף גודס, שני הקווים הכי חמים המגיעים מאותו בית קר, משגעים את אירופה ואף מגניבים את ארצות הברית, עם הפריטים החצי בנאליים, חצי מפתיעים שלהם.
הסולידיים אוהבי מראה ילד הקולג', אפילו אם הוא הולך לאוניברסיטת חיפה, יתחברו ל-FRANKLIN AND MARSHALL. הטיפוסים המוחצנים אך סולידיים ילכו על אביסו, שהוא המיינסטרים בעולם הג'ינסים של מביני העניין, ואפשר למצוא במקום גם קווים מיוחדים שלו, כמו זה המכונה רולס רויס, ונתפר במכונות שתפירה הישנות של מפעל המכוניות היוקרתי.
"בכל שנה מתחיל חיפוש חדש אחרי המותג הנכון, אנחנו כל הזמן בודקים ומסתכלים סביב מה מתאים לנו ומה אנחנו באמת אוהבים, ואז מתחילים לנסות לקבל בלעדיות", אומר עופר. "יש לו חוש שאין להרבה
ככה זה אצלם. הוא מעז במעשים אבל מעדיף להשאר מאחורי הקלעים, והיא כולה בפרונט, תזזיתית, חדה בדברים, ומעריצה אותו כשותף. עכשיו היא נוסעת לליטא, שם הם פותחים שתי חנויות חדשות באותו הקונספט של מועדון מותגים.
"אנחנו מתחילים שם, כי זה הבית שלי", מסבירה אושקו, "ואולי משם נמשיך לעוד מדינות".