סודות מהמטבח
ספרו המיתולוגי של השף אנתוני בורדין הופך לסדת טלוויזיה עלילתית ברשת פוקס
אך בניגוד לספרו של בורדין, שבחר במודע לעסוק בטינופת של סצינת הגסטרונומיה הניו יורקית, האדפטציה הטלוויזיונית לעניין מעט מנותקת מהמקור האוטוביוגרפי: על המסך הקטן הגיבור הוא ג'ק בורדין, בחור הולל בעבר, שקיבל הזדמנות לככב כשף באחת מהמסעדות המובילות בניו יורק. הבעיה: לג'ק יש רק 48 שעות להתכונן לארוחה אליה יוזמנו 300 איש, כולל מבקר המזון של הטיימס. את ההתפתחויות תוכלו לחזות בעצמכם.
ולמרות שקוראי ספרו של בורדין ימצאו את הגרסה הטלוויזיונית מנותקת מהקונטקסט המקורי, אפשר בהחלט להמר כי יהיה מדובר בהצלחה, כמו גם לקוות כי מדובר באבולוציה טלוויזיונית הכרחית, לכיוון של סדרות עלילתיות שעוסקות בגסטרונומיה. שכן, בעוד המסך הקטן מתמלא בתכניות ובערוצי אוכל המציגים תכניות בישול ותכנים מגזינים דידקטיים, בסגנון "ראו איך אוכלים בפריגור", עדיין לא נעשו מספיק ניסיונות עלילתיים בתחום. התוצאה: ברוב המקרים, דימויו של השף ככוכב נכלא מאחורי הדלפק, לצד מתכונים וטיפים לבצק עלים, במקום להעניק לו סמכויות של טאלנט אמיתי.
עם זאת, הסינתיזה בין אוכל לעלילה זוכה באחרונה לעדנה מחודשת, גם בזכות העיסוק הקולנועי שאוזכר קודם לכן, אך במקביל, בזכות הניסיון של עולם הקולינריה ליישר קו עם תכתיבי הרייטינג בריאליטי "בישול תחת אש", ובעיקר בעזרת השף הקפריזי גורדון ראמזי ששתי תוכניותיו המצליחות, "המטבח מהגיהינום" ו"סיוטי המטבח של ראמזי", פרשו בפני סטאר-שפים, כמו גם בעיני מפתחי פורמטים, עולם חדש של אפשרויות טלוויזיוניות.
למעשה, בעזרת שתי תוכניות אלו הצליח ראמזי לגרום למהפך: ראשית, הוא הוכיח סופית כי הסלבריטי שף לא חייב לעמוד ולבשל מול המצלמה כבעבר - הוא טאלנט לא פחות משחקן. השנייה: אנשים אוהבים את מאחורי הקלעים של מסעדות היוקרה, את הקפריזות שבסרוויס, את הטינופת, ולא את המתכון. ומה שראמזי עשה לרייטינג ולמסעדנים אומללים בווילס, עשה בורדין בספרו למסעדני העילית של ניו יורק, בתקווה כי זה גם מה שיקרה בוורסיה הטלוויזיונית לעניין. אנחנו, בינתיים, נסתפק בשגב משה.
עדכון אחרון : 19/6/2005 14:57