התחרות עבדה: המחירים במצפה רמון יוזלו

לאור הצלחת קואופרטיב "העגלה", שהחל כתגובה למחירים הגבוהים של שופרסל, שינתה הרשת את מותג הסניף המקומי מ"שופרסל שלי" ל"שופרסל דיל" שמציע לרוב מוצרים במחירים זולים יותר

יובל גורן | 21/10/2013 8:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: מצפה רמון
לאור הצלחת קואופרטיב "העגלה" במצפה רמון שהחל כתגובה למחירים הגבוהים של שופרסל, שינתה הרשת את מותג הסניף המקומי מ"שופרסל שלי" ל"שופרסל דיל" שמציע לרוב מוצרים במחירים זולים יותר.
חברי הקואופרטיב
חברי הקואופרטיב צילום: עמר ברט


במשך תקופה ארוכה טענו תושבי מצפה רמון וחברי תנועת "דרור ישראל" מבית הנוער העובד והלומד המתגוררים ביישוב הדרומי שהמחירים בסניף שופרסל, הסופרמרקט הגדול היחיד שפועל ביישוב, גבוהים יותר ממחירי הסניפים במרכז הארץ וזאת מאחר שהסניף פועל ללא מתחרים.

לפני כשנתיים החליטו חברי דרור ישראל יחד עם מספר תושבים לעשות מעשה, והקימו ביישוב את "העגלה", מרכול קואופרטיבי שמציע מחירים זולים משמעותית למוצרים לעומת אלו שבשופרסל, במטרה לייצר לראשונה תחרות צרכנית לטובת התושבים.

כעת מספרים תושבים ביישוב כי מבדיקה שביצעו מאז השינוי בסניף "שופרסל" אין הבדל משמעותי במחירים, אולם לדבריהם עצם השינוי, שהתרחש ללא כל הודעות לתקשורת או לתושבים ביישוב, מלמד על הצלחת מאבק התושבים לצרכנות הוגנת יותר.

לדברי עומר ברט, ממייסדי הקואופרטיב"' העגלה' הצליחה להפוך את תושבי מצפה רמון ללקוחות לא שבויים ועל פי מה שקורה בשטח ייתכן שאף גרמה לרשת שופרסל הגדולה להשתנות. מבחינתנו הוזלת מחירים תוכיח את מה שתמיד טענו, שהשוק הוא נצלני ונעשה בו רווח גדול על גב הצרכנים".

לאור הצלחת "העגלה" והתרחבות המרכול, התקיים בחודש שעבר כנס מצפה רמון לקואופרציה שבו השתתפו כ-200 אורחים שהגיעו מרחבי הארץ וביקשו לשמוע על הפרויקט כדי ללמוד כיצד ניתן להקים קואופרטיבים דומים, צרכניים או אחרים, ביישובים נוספים.

משופרסל נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את פריסת הסניפים כל הזמן, ולאחר שקלול מגוון שיקולים מתקבלות החלטות. במקרה הזה - זה קרה עכשיו ".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים