ירושלמים, היכונו: שינויים בהסדרי התנועה במרכז העיר
הסדרי תנועה חדשים מתוכננים במרכז ירושלים: רחוב חשין ייסגר, בשלומציון ייבנה מדרחוב והתנועה ברחוב בן סירא תוסט לכיוון ההפוך. תושבים: "חונקים את מרכז העיר"

רחוב אגריפס בירושלים צילום: שימי נכטיילר
במקביל ייחסם רחוב חשין, המחבר את התנועה המגיעה מרחוב הנביאים לרחוב שלומציון. המשמעות היא שתחבורה מצפון תוכל להגיע לאזור רק דרך רחוב כורש, והיציאה תהיה דרך רחוב ינאי. הפנייה לרחוב שלומציון מכיוון כיכר החתולות תישאר פתוחה.
נוסף לכך, כיוון הנסיעה ברחוב בן סירא יתהפך: עד עתה אפשר היה לרדת דרך רחוב הלל ולהמשיך עד ממילא או להגיע דרך רחוב מנשה בן ישראל, ואילו בחודשים הקרובים יוצב תמרור אין כניסה סמוך לחניון בית המהנדס. כלי רכב יוכלו להיכנס לבן סירא רק דרך רחוב שלמה המלך.
מנגד, לבאים מרחוב אגרון והמלך דוד הפנייה שמאלה לבן סירא תישאר חסומה כנראה, והנוסעים ייאלצו להמשיך צפונה עד רחוב כורש. לצד השינויים בכבישים, צפוי להיבנות חניון תת~קרקעי בין רחוב שלומציון לרחוב כורש, והכניסה אליו תהיה דרך רחוב ינאי.
"לא ברור לאן יפנו קווים כמו 6, 18 ו-20", אומר תושב במרכז העיר, "הדבר יביא לחנק של מרכז העיר. למרות שטוענים כי נותנים לתחבורה הציבורית בעיר עדיפות, בעצם רק פוגעים בה. אין אלטרנטיבות של תחבורה ציבורית, לא כל שכן לרכב פרטי". לדבריו, "מבוגרים שירצו להגיע לביטוח לאומי ולמשרדים נוספים באזור לא יוכלו להגיע בתחבורה ציבורית".
המטרה: להקל על זרימת התנועה
יו"ר ועד סוחרי מרכז העיר אלי לוי כבר אדיש לשינויים. "עושים כל הזמן שינויים, מצביעים על רכבת ואין רכבת. העיר הולכת ומתרוקנת מאנשים. קשה מאוד במרכז העיר היום", הוא אומר. לדברי לוי, כל העיר סגורה:
"אנחנו יושבים בתוך מקום סגור, ואין שום דבר שיכול להושיע את הסוחרים. אנחנו חנוקים הרבה זמן, אנחנו במוקטעה". הוא אומר כי "הם מתכננים איך שהם רוצים מסמנים במפות 'מפה ייכנסו, מפה ייצאו'. גם ככה המצב לא טוב".
מנגד יש אנשים אופטימיים, המרוצים לפחות מחלק מהשינויים. אחד מבעלי העסקים ברחוב שלומציון למשל טוען כי בניית מדרחוב תשפר את מצב העסקים במקום, "יותר אנשים יגיעו ויחלפו על פני החנות",
הוא אומר.
מהעירייה נמסר בתגובה כי "בימים אלה נדונה התכנית התנועתית למרכז העיר עם סוחרי מרכז העיר, התושבים ומינהל קהילתי לב העיר. מטרתה של תכנית זו היא להקל על זרימת התנועה במרכז העיר, תוך הסטת התנועה העוברת לשולי מרכז העיר. כמו כן נלקחה בחשבון כניסתה לפעולה של הרכבת הקלה וצורכי תושבי וסוחרי מרכז העיר.
"חברת 'עדן' מתכננת את פיתוח המרחב הציבורי של הרחובות שלומציון ובן סירא. בימים אלה מבוצע פיתוח רחוב ינאי. באשר לחניון ברחוב כורש, מדובר בחניון פרטי מתחת למבנה בתי הדין לשעבר. במסגרת תכנון רחוב שושן בחברת 'עדן' מתוכנן להיבנות חניון ציבורי שיתחבר לחניון הפרטי הנ״ל".

הסדרי התנועה החדשים בירושלים
איור: זמן ירושלים








נא להמתין לטעינת התגובות





