דו"ח: כשלים בתקשורת בין גופי הבטחון לעיריית י-ם בזמן הפיגוע
דוח אגף החירום והביטחון על תפקוד עיריית ירושלים בפיגוע בבנייני האומה קובע: היו כשלים בקליטת המידע על הנפגעים. העירייה: לאחר הפיגוע ביצע אגף חירום וביטחון הפקת לקחים בנושא

הדוח, שנערך על ידי שקד שביט, קצין קשר ואלקטרוניקה באגף חירום וביטחון, מפרט את תפקוד המערכות השונות במהלך הפיגוע ואת ההשלכות על הטיפול באירוע. אחד הכשלים המרכזיים נוגע לתפקוד מערכת "אדם".
מדובר במערכת ממוחשבת מרכזית שבאמצעותה אפשר לקלוט את הנתונים על אודות הנפגעים – המזוהים והאלמונים - ולהבטיח את זמינותם באופן ממוכן לכל מרכזי המידע הפועלים באירוע.
המערכת נכנסה לשימוש ממשלתי לאחר סדרת פיגועי התופת לפני כעשור כדי להתמודד עם אירועים אלה ביעילות רבה יותר. על אף שכלל הגופים פעלו בסנכרון עם המערכת, המידע, כפי שעולה בממצאי הדוח, לא הגיע לעירייה.
על פי הדוח, "המערכת לא פעלה בזמן הפיגוע" ולא עברו "רשימות נפגעים ממשרד הבריאות". שקד דורש כי "הנושא ייבדק מול מל"ם", מערכת המחשוב העירונית, המהווה ככל
בין השאר נטען גם כי "כמה גורמים במערך החירום מנותקים מהמירס". שביט מציין כי השימוש במירס הוא בעל "חשיבות גבוהה לקבלת תמונת מצב". מתוך הלקחים של האירוע, נכתב בדוח כי יש "צורך להקליט מערכת הקשר במוקד הביטחון". שקד דורש עוד כי הנושא "יועלה לוועדת התקשורת העירונית".
מחזיק תיק חירום וביטחון בעירייה אלישע פלג מסר בתגובה כי "איני מגיב לתקשורת לגבי אירועים ביטחוניים שכדאי שיידונו בתוך העירייה בלבד".
מהעירייה נמסר בתגובה כי "מדובר במערכת המופעלת על ידי משרד הבריאות ומטרתה להעביר את רשימות הנפגעים מבתי החולים. ללא קשר למערכת 'אדם', אגף חרום וביטחון פרס קב"טים בבתי החולים, והם העבירו את הרשימות לעירייה. לאחר הפיגוע ביצע אגף חירום וביטחון הפקת לקחים, ובמסגרתו הוצגה התקלה במערכת 'אדם'".








נא להמתין לטעינת התגובות





