ירושלים: פרויקט הארכת כביש בגין דרום יוצא לדרך
הסוף לפקקים בכביש בגין? מכרז ראשון להארכת דרך בגין דרומה יוצא בימים אלה. היקף השלב הנוכחי, שיכלול שלושה נתיבים ללא רמזורים בקטע שבין גולומב לרכבת, כ-400 מיליון שקלים

הדמיית כביש בגין דרום הדמיה: אדריכל חמי גורלי
אורכו של כביש בגין כיום הוא כ-12 ק"מ, והוא מהווה ציר מרכזי בעיר, המחבר בין כביש 443 בצפון ושכונת מלחה בדרום. הפרויקט השלם להארכת הכביש צפוי להסתיים בשנת 2015, בעלות של כמיליארד שקלים.
המכרז הראשון, שיוצא בימים אלה, מתייחס להרחבת הכביש דרומה, מרחוב גולומב ועד לתחנת הרכבת. בעירייה מציינים כי בחודשים הקרובים יפורסמו מכרזים נוספים להשלמת שני קטעים מרכזיים נוספים שיאריכו את הכביש ויחברו אותו להר גילה.
כמו כן, בכוונת החברה העירונית "מוריה" להרחיב את קטע הכביש הקיים, שאורכו כ- 3.5 קילומטרים, בין קרית משה וצומת גולומב, לשלושה נתיבים במקום השניים הקיימים היום. עלות העבודות להוספת הנתיב השלישי נאמדות ב-30 מיליון שקלים, והן צפויות להתחיל להתבצע בתוך כחודש.
על פי התוכניות, קטע הכביש בין הרכבת לרחוב רוזמרין יהיה בעל שלושה נתיבים ובאורך של כשלושה
וחצי קילומטרים. הכביש יכלול שלוש מנהרות וחמישה גשרים, ללא רמזורים. על פי התוכניות העתידיות, בהמשך צפוי להיבנות מחלף בצומת רוזמרין, דבר שיסדיר משמעותית את התנועה בחיבור לכביש 60.
אלכס וייסמן, מנכ"ל "מוריה": "ציר בגין הוכיח בשנים האחרונות את חשיבותו לפיתוחה של העיר, ואנחנו בטוחים כי הארכת הציר תשפיע באופן דומה על דרום מערב העיר".