מתגלגלים: מי הם הירושלמים שלמרות הכל מפדלים לעבודה?
בשל היעדר מסלולי אופניים בירושלים, ועל רקע התנאים הטופוגרפיים הקשים בעיר, פחות מאחוז מהירושלמים נוהגים לפדל לעבודתם

רוכבי אופניים בתל אביב ישראל בשביל אופניים
לצערנו העלייה במספר הרוכבים ניכרת גם בנתוני הנפגעים בתאונות דרכים. בשנים 2005-2003 נפגעו בממוצע 3.3 רוכבי אופניים בני 20 ויותר בכל שנה, ואילו בין השנים 2010-2008 עלה מספר הנפגעים ל-8.3 בממוצע. לשם השוואה, באותן שנים מספר הולכי הרגל והנוסעים ברכב בני 20 ויותר שנפגעו בתאונות דרכים דווקא ירד.
0.6 אחוז מהמועסקים תושבי ירושלים הגיעו לעבודה בשנת 2008 באופניים (כ-1,400 רוכבים ורוכבות). בישראל כולה הגיעו לעבודה באופניים אחוז אחד מהמועסקים. מבין הערים הגדולות בולטת בנושא תל אביב-יפו. קיימת שם תשתית מפותחת יחסית של שבילי אופניים, ושלושה אחוזים וחצי מהמועסקים המתגוררים בה הגיעו לעבודה באופניים.
המובילה: תל אביב
מבין הערים הגדולות, שיעור דומה לזה שבירושלים נרשם בחולון, בנתניה ובפתח תקווה. שיעור נמוך יותר נרשם בבאר שבע, בבת ים, בראשון לציון, באשדוד, בחיפה ובאשקלון, ושיעור גבוה יותר נרשם בבני ברק, ברמת גן, ברחובות, וכאמור בתל אביב-יפו, שם גם היו האופניים דרך ההגעה הנפוצה ביותר ביחס לכלל היישובים בישראל (מבין היישובים בני 2,000 תושבים ומעלה).
השכונות בעיר שבהן ההגעה לעבודה ברכיבה על אופניים נפוצה יחסית נמצאות
רובן ככולן מדרום למרכז העיר. האזורים שבהם הגיעו לעבודה ברכיבה שני אחוזים ומעלה מן המועסקים הם נחלאות מדרום, דרך השוליים המזרחיים של שכונת רחביה ואזור טלביה, וכמו כן אזור קטמון הישנה, הקטמונים, בקעה ותלפיות.
כל השכונות הללו מישוריות יחסית, וממוקמות ממזרח לנחל רחביה - גן סאקר - וממערב או בסמוך לקו פרשת המים. שיעור גבוה במיוחד של רוכבים לעבודה נרשם בקרב המועסקים תושבי קטמון הישנה, ומערב נחלאות.
הכותב הוא חוקר במכון ירושלים לחקר ישראל
מקור: עיבוד לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.








נא להמתין לטעינת התגובות





