סוף סוף: קטע ראשון בכביש הערבה הורחב לשני מסלולים
היסטוריה בכביש הערבה: אחרי עשרות שנים של נהיגה מסוכנת בכביש חד מסלולי, נחנך קטע דו מסלולי חדש. החדשות הרעות: מדובר בקטע של 18 ק"מ בלבד. ומתי נוכל סוף סוף לנסוע בביטחה עד אילת? במשרד התחבורה מבטיחים שהנושא בתכנון
מיליארד שקל יושקעו בקטע הערבה של כביש 90 שאורכו הכולל הוא יותר מ-180 קילומטרים. בטקס שהתקיים אתמול (ג') בצומת באר אורה, חנך שר התחבורה ישראל כץ את קטע הכביש הראשון שמגיע עד מכרות הנחושת בתמנע. הקטע הנוכחי הורחב לשני נתיבים לכל כיוון בעלות של 155 מיליון שקל.

השר כץ הודיע כי בחודש יוני הקרוב ייחנך קטע נוסף של הכביש המורחב עד לקיבוץ יטבתה. עוד אמר כי הנחה את החברה הלאומית לדרכים לקדם את תכנון הרחבת כביש הערבה עד לצומת הערבה כך שבתוך כמה שנים יוכלו תושבי ישראל לנסוע בכביש מהיר לאילת, לקצר את משך הנסיעה ובמקביל תוגבר בטיחות הנסיעה.
כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בארץ ואורכו ממטולה ועד טאבה הוא 584 קילומטר. בכביש החדש הוצבה מפרדה קשיחה (קיר המפריד בין הנתיבים) בין המסלולים, השוליים הורחבו, ותוך זמן קצר ייבנו מפרצוני חנייה מוסדרים לצדי הכביש עבור הנוסעים לאילת.
בעבודות הסלילה לא התחשבו רק בנוסעים בכביש, אלא גם בבעלי החיים המשוטטים בערבה. עבורם נמצאו פתרונות שמאפשרים מעבר בטוח ליעלים, לצבאים ולשאר בעלי חיים העוברים מצדו האחד של הכביש לשני. גם עצי השיטה זכו
עשרות החרדונים המצויים בסכנה קיומית בשל ציד לא מבוקר ותנועת מטיילים בשטח, זכו להגנה מרבית, תוואי הכביש הוזז והובטח כי סלילת הכביש לא תפגע בבתי הגידול שלהם.
ולא רק כביש מהיר, שר התחבורה מסר כי יותר מ-70 חברות וגורמים כלכליים ממדינות רבות ברחבי העולם, כבר פנו וביקשו לבצע את פרויקט הנחת מסילת הברזל הכפולה לאילת. בין המתעניינים גם המצרים, שלדברי השר חוששים שהרכבת לאילת תיצור חלופה יבשתית לתעלת סואץ.
בנוסף, מתוכננת גם רכבת קלה שתנוע בין אילת לנמל התעופה הבינלאומי, אשר יוקם בתוך שלוש שנים ליד תמנע. בשבוע הבא יתחיל התכנון המפורט של נמל התעופה. עלותו עומדת על 1.6 מיליארד שקל.