סבלנות: קו הרכבת אשקלון-באר שבע יפעל רק ב-2015
בניגוד להערכות, לפיהן קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע יפעל כבר בשנת 2012, גורמים ברכבת מצננים את ההתלהבות ומודים כי תאריך היעד האמיתי הוא 2015. העיכוב בחיבור בין הפריפריה למרכז מצטרף להשבתת קווים רבים בעקבות השריפה בשבוע שעבר

רכבת צילום: אמיר מאירי
כידוע, כבר לפני מספר שנים הבטיחו השרים דאז רוני בראון ושאול מופז כי עבודות הקמת קו הרכבת הדרומי ייכנסו לתאוצה מוגברת. ההערכה בזמנו הייתה שכבר בסוף שנת 2012 הקו בין אשקלון לבאר שבע יהיה מוכן ובתקופה האחרונה נשמעו מפי גורמים שונים הערכות נוספות התומכות בתאריך יעד זה. אבל מסתבר שהערכות האלה כלל אינן מבוססות.
בעקבות פנייה של זמן הדרום לאנשי רכבת ישראל, הודיעו האחרונים כי נצטרך לחכות בסבלנות עוד ארבע שנים לפחות להשלמת עבודות הבנייה. מדוברות הרכבת נמסר כי רק בשנת 2015, ככל הנראה, הקו ייכנס לפעילות.
על כל פנים, כאשר העבודות יסתיימו והקו אכן ייצא אל הפועל, החיים יהיו קצת יותר קלים. משך הנסיעה ברכבת מאשקלון לבאר שבע יארך כ-45 דקות, ואילו
נסיעה מאופקים לתל אביב (דרך אשקלון) צפויה להימשך 88 דקות בלבד. הדבר יקצר באופן משמעותי את המרחק בזמן בין אזור הפריפריה לאזור המרכז.
מנכ"ל הרכבת יצחק הראל אומר, כי "הקמת מסילות רכבת מהווה שירות תחבורתי נצרך וחשוב מאין כמוהו לתושבי הפריפריה, אשר יצמצם את הפער הגיאוגרפי והסוציו-אקונומי בישראל, על ידי מתן גישה נוחה ומהירה לערים המרכזיות והרחבת אופקי התעסוקה לתושבי הפריפריה".
עד כה ביצעה רכבת ישראל עבודות פיתוח בקטע אשקלון-יד מרדכי, בו הוקמו הפרדות מפלסיות והונחו מסילות. כעת, מבצעת רכבת ישראל עבודות תשתית בקטע יד מרדכי-נתיבות. בהמשך הבניה יוקמו שני גשרים בקטע הרכבת, גשר "שקמה" וגשר "בוהו". בנוסף פרסמה רכבת ישראל מכרז לבניית תחנת הרכבת בשדרות, ומאוחר יותר יתפרסמו מכרזים לבניית תחנות רכבת בנתיבות ובאופקים.