החל מהבוקר: הושבת שליש ממערך הרכבות
בעקבות השריפה ברכבת לא יופעלו קווים רבים ברחבי הארץ. נוסעים המעוניינים יוכלו לנסוע בשאטלים אותם תפעיל רכבת ישראל

צילום ארכיון: יוסי אלוני
החל מהבוקר מושבתים ארבעה מקווי רכבת הפרברים: הוד השרון-תל-אביב, לוד-הראשונים (ראשון לציון), לוד-בית שמש-ירושלים ובאר שבע-דימונה. כמו כן, מושבת גם הקו שבין חיפה לקריית מוצקין, והנוסעים נדרשים להשתמש בקווים החלופיים נהריה-מודיעין ונהריה-אשקלון.
בעקבות השיבושים, לא תתאפשר נסיעה ברכבת מהתחנות הבאות ואליהן: הוד השרון-סוקולוב, כפר סבא-נורדאו, ראש העין-צפון, פתח תקווה-סגולה, פתח תקווה-קריית אריה, בני ברק, הראשונים, רמלה, בית שמש, ירושלים-גן החיות התנ"כי, ירושלים-מלחה ודימונה.
ברכבת ישראל מסרו כי הקופות בתחנות יישארו פתוחות, וכי נוסעים שיבקשו לבטל כרטיסי נסיעה "חופשי-חודשי" או "חופשי שבועי" יוכלו לעשות זאת ולקבל את כספם חזרה.
יופסק זמנית השימוש בקרונועים מסוג IC3
רכבת ישראל מפעילה כיום 340 רכבות ביממה. לנוכח הפסקת השימוש בקרונועים, היא תפעיל באופן זמני 220 רכבות ביממה. במונחים של מקומות ישיבה מדובר בצמצום של כ-20% בהיצע מקומות הישיבה: מ-36 אלף מקומות ישיבה לכ-27.5 אלף מקומות.
בסוף השבוע הציגה ועדת הבדיקה שהקים מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל, את ממצאי הבדיקה הראשוניים לאירוע השריפה. הממצאים שוללים את ההנחה הראשונית כי השריפה נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי
ומעלה היתכנות לתקלה מכנית.
כתוצאה מכך, הוחלט כי בשלב זה יופסק זמנית השימוש בקרונועים מסוג IC3 לצורך השלמת הבדיקות המכניות, שהחלו מד לאחר האירוע.
בשלב זה, מצביעים הממצאים הראשוניים על ציר הקרדן כגורם אפשרי לפגיעה במיכל הסולר אשר ככל הנראה גרם לדליקה. הקרדן הוא שמעביר את הסיבוב מהמנוע אל הגלגלים וממוקם בחלקו הפנימי של מיכל הסולר. בשלב זה עדיין נבדקת הסיבה שהביאה לשבירת הקרדן.